• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • MeaJ

nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden, men en annan sak jag tycker är "trashight" är när brudparet och brudföljet dansar in för altargången eller den plats man valt som vigselplats.

Sommarbrud 2013
  • Principisessan

Daniiel: hehe jo visst kan man ju pyssla själv men jag har ju likadana gardiner som sovrumsgardiner. Min andra kusin ringde mig och utbrast : "har du sett att det är min köksgardiner?"

Nej men det är klart att man inte kommer undan trashighet, det är ju en fråga om smak.

• Tin

Vilken underbar tråd! Det trashigaste jag varit med om är när jag var bjuden på ett bröllop där det 2 veckor innan bröllopet ska äga rum skickas ut ett mail där brudparet ber om att få pengar i ett kuvert som överlämnas till dem direkt i handen när man går in i festlokalen. Då hade jag redan köpt en present som jag letat land och rike efter. Inte kul! Väl på frsten inser vi gäster att de betalat 2 professionella kameramän och 2 fotografer och dessutom varit i en professionel fotostudio för tt kunna ha ett bildspel på sig ssjälva under hela middan och festen. Och de har mage att be om pengar för att sponsra bröllopet?! På samma bröllopskulle de åka häst och vagn från kyrkan varpå bruden börjar gråta när hästen är skimmel och inte kritvit. Väl uppe i vagnen bestämmer sig brudgummen för att skaka om en champagneflaska (när d båda står upp i vagnen). När flaskan väl poppar som ett pistolskott flyger hästen fram varpå brud och brudgum ligger ner i vagnen, båda med champagne över sig och brudens frisyr blev förstörd. Det här är inte ämnar som skitsnack och det är något som de båda skrattar åt idag men man fick lära sig hur man INTE ska göra på sitt eget bröllop ;)

• jimmyojennifer

haha, hela den här tråden visar verkligen hur olika vi människor är! =) Men den är väldigt rolig och det är mycket saker på vårt bröllop många nog skulle tycka var trashigt!

Saker jag tycker är trashigt:

* Kuvertavgift- Jag tycker att man ska rätta munnen efter matsäcken.
    * Brudar som tycker att allt handlar om dom och alla ska lyda. Bästa är när dom totalt kör över även sin brudgum.
    * Överdrivet färgmatchat- allt behöver INTE färgkoordineras!
    * När det bara är FÖR mycket. Godishjärtan, rim, sånger, alla eviga lekar, gästbok, planerade tal tills öronen trillar av, klippa slipsar, skor leken, spexdanser, ja ni fattar- där man tagit ALLT som finns att ha och göra på ett bröllop plus lite eget hittepå.
    * Tidsplanering till absurdum! "Nu får ni svepa skumpan för om 2 minuter ska brudens far hålla tal" Och man som gäst blir vallad hit och dit på klockslag som något himla får!
    * Brudpar som förväntar sig att alla ska göra precis allt som dom vill och tänkt sig för att "det är ju faktiskt deras dag" och sen blir sura om någon inte vill gå på 35 minuter lång tipspromenad i spöregnet.

• Mmmaria

Rolig läsning. Håller med om mycket som har skrivits tidigare, men det som jag verkligen tycker känns trashigt/krystat är bröllopsdans som förvandlas till spexdans. Även altardans. "Oj va spexigt och roligt"....nä inte alls!

Något som jag tyckte var trashigt eller i alla fall inte ok var att min mans syster hade sin bröllopsklänning på sig på vårt bröllop (!). Det var en vit tvådelad dress med lång tajt kjol och små blommor på överdelen. Den var inte lika bröllopsaktig som min princessklänning, men inget snack om att det var en bröllopsklänning (plus att vi hade bild från deras bröllop i vårt festhäfte så alla gästerna såg ju sambandet). Konstigt val då jag vet att de har råd med nya kläder. Jag sket i det under bröllopet (hade mycket roligare saker att tänka på), men jag tycker ändå att det var lite respektlöst på något sätt.

"Fylla" på bröllop går bort. I alla fall före kl 24 och speciellt inte för brudparet.

• Fjärilen

Glömde en sak...
    Tårta, känns så himla förlegat att ha en tårta efter en trevlig middag. Hur ofta vill man ha tårta efter maten annars?

• eml33h

Efterrätt OCH tårta! ;)
    Vill man att gästerna ska få magknip eller?! :P

Fjärilen skrev 2013-02-13 12:41:52 följande:
    Glömde en sak...
    Tårta, känns så himla förlegat att ha en tårta efter en trevlig middag. Hur ofta vill man ha tårta efter maten annars?
  • Fjärilen
    daniiel skrev 2013-02-13 13:15:20 följande:
    Lägg sedan till snittar, snacks och vickning på det ;P
    Nu påminnde du mig om en till sak vickning... Det är inget marathonlopp, det är en fest :)
  • Chicita
    eml33h skrev 2013-02-13 13:05:44 följande:
    Vill man att gästerna ska få magknip eller?! :P
    Haha.. ja det var några (bland annat svärfar) som åt så dom fick ont i magen på vårt gästabud (middagen alltså) Flört
    Men det var för att flera (bland annat maken) inte kollade menyn ordentligt utan plockade på sig för mycket av varje servering.
    Efter första serveringen pustade maken och sa "åh vad skönt att det bara är en servering kvar innan efterrätten" och då var det två till...
    Serveringspersonalen kunde ju inte få ut allt på en gång, utan varje servering (omgång med mat) bars ut i 2 -3 vändor. Och han räknade varje serveringsvända som 1 matomgång... och han öste på faten därefter också Tungan ute 

Men det var ju inte meningen, och de som hade koll på menyn såg ju att inte allt var framburet första vändan utan väntade tills alla serveringsfat stod på bordet innan dom började plocka på tallriken... 
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?