• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • TheD
    1700tal skrev 2012-07-29 20:38:14 följande:
    Hm, jaså... Ja, jag har aldrig sett nåt iaf. Men har väl inte spanat efter dem heller. Min blivande har också egen frack och har använt den en hel del. Tycker själv inte frack är nåt märkvärdigt, varken som plagg eller som klädkod. Men har fascinerats över hur avigt inställd många är till det. Det är ju bara ett plagg, om än ett formellt sådant. Och vad är fel med formella tillställningar liksom?
    Jag gillar det formella!!! Om jag kunde fåe n inbjudan till Nobelmiddagen skulle jag vara överlycklig. Till vårt bröllop ville jag ha frack men tydligen så skulle man tänka logiskt. Alla karlar har minst en kostym i garderoben (bör ha det iaf. Konstigt annars i mina ögon). kavaj med klädkoden men brudgum och marsalk hade frack för annars skulle de se ut som vilken gäst som helst. Brudgum i frack gillar jag! Bara i kostym känns tråkigt.
  • Jalle
    TheD skrev 2012-07-29 21:20:15 följande:
    Jag gillar det formella!!! Om jag kunde fåe n inbjudan till Nobelmiddagen skulle jag vara överlycklig. Till vårt bröllop ville jag ha frack men tydligen så skulle man tänka logiskt. Alla karlar har minst en kostym i garderoben (bör ha det iaf. Konstigt annars i mina ögon). kavaj med klädkoden men brudgum och marsalk hade frack för annars skulle de se ut som vilken gäst som helst. Brudgum i frack gillar jag! Bara i kostym känns tråkigt.
    Om jag blev bjuden på Nobelfesten kan du ge dig på att jag köpte värsta aftonblåsan och tvingade ner mannen i en frack!!
  • TheD
    Jalle skrev 2012-07-29 21:25:17 följande:
    Om jag blev bjuden på Nobelfesten kan du ge dig på att jag köpte värsta aftonblåsan och tvingade ner mannen i en frack!!
    JA OJA!!!! Då är det inte att något som hänger i garderoben. Då är det dags för shopping!!!! :D Och boka tid hos frissan för hår och smink ;) Ska det vara så ska det vara hihi
  • Jalle
    TheD skrev 2012-07-29 21:27:45 följande:
    JA OJA!!!! Då är det inte att något som hänger i garderoben. Då är det dags för shopping!!!! :D Och boka tid hos frissan för hår och smink ;) Ska det vara så ska det vara hihi
    En designerklänning ska vi väl ha? Dior eller...vad heter han som gjorde prinsessan Victorias brudklänning? Drömma går ju! Hihi
  • Pluppe
    TheD skrev 2012-07-29 04:09:46 följande:
    Nu säger du väl ändå mot dig själv? :)
    Tycker du? Det var ju du som ansåg att jag tyckte så :P
  • TheD
    Jalle skrev 2012-07-29 21:32:14 följande:
    En designerklänning ska vi väl ha? Dior eller...vad heter han som gjorde prinsessan Victorias brudklänning? Drömma går ju! Hihi
    Jag tar gärna en Valentino, Lars Wallin eller Per Engsheden som designade Victorias klänning. jo, drömma går.
  • Chicita

Satte mig i soffan för att pusta ut lite nu och slog på TV'n. Real Houswifes var visst på trean. Inget jag brukar kolla på...
    Men det var ett avsnitt där någon av dom där husfruarnas döttrar skulle gifta sig och jag fastnade.

Mamman kunde knappt gå i sin snäva sjöjungfruklänning när hon gick in först längs altargången. Hon fick ta pyttesmå "geishasteg" (alltså man går från knäet och ner bara, inte rör låren). Och sen kom bruden. Klänningen var en riktig gräddbakelse med massa bling, men den satt inte bra. När hon gick så "gungade" klänningen och stötte i framför henne. Flera gånger fick hon liksom sparka på klänningen och ta ett halvsteg för att inte trampa på den och snubbla...

Sånt tycker jag är trashigt.

Alltså om du inte kan röra dig i dina kläder så spelar det ingen roll hur dyra dom var. Det ser ändå billigt ut.
    Så om du har en klänning som är svår att gå i, så träna på att göra det. Ta på dig den och traska fram och tillbaka i hallen därhemma tills du kan röra dig som om du hade såna klänningar varje dag, som om det är en naturlig del av din kropp... 

• TheD

tror det är tredje gången jag ser detta avsnitt och den här säsongen ;) Nej, Lisa skulle inte ha haft den klänningen!

• Chicita

Vem är Lisa? 
    Bruden?

Jag gillar inte såna här program alls, så jag har ingen aning om vem som är vem. Jag visste bara vad programmet hette för det blev paus precis när jag skrev mitt inlägg Oskyldig Tungan ute

• TheD

Lisa är mamman och Pandora är dottern :) Jag är en av dessa fruar (hrm) :p

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?