MalinLarsson skrev 2012-07-24 14:17:11 följande:
Apropå skitsnack vs åsikter så tycker jag det finns en enkel gräns mellan dem. Skitsnack är när folk smilar och öser komplimanger över tillställningen när de är på plats, men att de sedan går runt hörnet eller går hem och säger till folk då att de var dålig mat, att bruden var ful i håret etc.
Att ha en åsikt är att kunna stå för den med brudparet närvarande. De kanske inte säger att "vad ful i håret du är" utan "vilken annorlunda frisyr", men de kommer ändå med sin åsikt.
Antingen så håller man truten hela vägen eller så säger man sanningen på en gång.
Håller med! Förstår inte att folk ens orkar bry sig så mkt om andras val. Ett bröllop är väl fin oavsett hur "tacky" eller "trashigt" det är. Kan man inte bara låta det vara så och hålla sina åsikter inne?
Självklart finns det mer och mindre självklara val nu när jag planerar, men inte rör det mig i ryggen hur andra gör? Visst är detta en "glimten-i-ögat-tråd" men generellt förstår jag inte alls hur man kan döma andras bröllop så hårt utifrån små detaljer, för det är det MÅNGA som gör.