• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Louise
    gbg2012 skrev 2012-07-19 10:31:02 följande:

Den vegetariska menyn för de som inte åt hummersoppan och piggvaren. =)

Förrätt

Krämig sparrissoppa serveras med tomattärningar, ljummen getostpirog samt rostade pinjenötter

Varmrätt

Pestogratinerad portabellosvamp serveras med risotto smaksatt med tryffel, smörgrillad sparris samt syrlig tomatcouli & toppas med friterad svartro

Jag är helt galen i risotto!!
  • Fästmön

Ursäkter och ursäkter Glad Buffé är olyxigt i mina ögon oavsett bakomliggande tanke och vad som serveras på buffén.

Nu ändrade vi oss i sista sekund från att ha buffé till att ha bordsservering och låt mej återupprepa att jag personligen egentligen föredrar buffé och enklare mat. Det är bara att det ger sådan julbordskänsla. Alltså, inte lyxigt. 

• Celnns
    Mallis12 skrev 2012-07-19 11:36:32 följande:
    Kommer inte på något..
    Tror alla bröllop speglar personerna som gifter sig, finns det något rätt och fel i bröllop?
    Så jävla sant :D
  • Hame

Vi hadde sittande 5-rätters eftersom vi är väldigt matintresserade. Både vi och majoriteten av våra vänner. Restaurangen fixade alternativa menyer till alla utan problem och då hade vi ändå en hel del specialönskemål.

- Gravida

- Vegetarian (inte kött och inte fisk)

- Vegetarian (inte kött och men äter fisk)

- Gillar inte fisk

- Gillar inte kött

- Allergisk mot skaldjur

Så man måste inte ha buffe för att göra alla nöjda!

• gbg2012
    Hame skrev 2012-07-20 08:31:13 följande:

Vi hadde sittande 5-rätters eftersom vi är väldigt matintresserade. Både vi och majoriteten av våra vänner. Restaurangen fixade alternativa menyer till alla utan problem och då hade vi ändå en hel del specialönskemål.

- Gravida

- Gillar inte fisk

- Gillar inte kött

- Allergisk mot skaldjur

Precis vi hade också väldigt mycket special och våra gäster kunde välja förätt och varmrätt så det fanns två alternativ på de rätterna och alla med allergi och veganer fick special, vi hade special tårta med till de. =)
  • Celnns
    Hame skrev 2012-07-20 08:31:13 följande:

- Gravida

- Gillar inte fisk

- Gillar inte kött

- Allergisk mot skaldjur

Lite off topic kanske.

Men jag undrar hur det ser ut när vegetarianer/veganer gifter sig?
    Är det som programmet halv åtta hos mig, och som i verkliga livet.
    De förväntar sig alltid att folk skall servera dem ett vegetariskt allternaiv,
    men inte fan bjuder de på kött när man är hos dem?

Har ingen erfarenhet av det men är galet nyfiken, då alla verkar rätta sig
    efter dem, men rättade de sig efter er?

On topic!

Låter som en fin meny ni hade, vad kostade det per kuvert?
    Jag är väldigt kluven, för vist är det nice med att bli serverad, men jag som person
    gillar att välja mängd och mat själv. Men men man får se hur det blir den dagen.
    vet redan nu att jag kommer rätta mig efter den blivande bridezillan ;)
  • gbg2012
    Fästmön skrev 2012-07-20 08:07:38 följande:
    Ursäkter och ursäkter Glad Buffé är olyxigt i mina ögon oavsett bakomliggande tanke och vad som serveras på buffén.

Nu ändrade vi oss i sista sekund från att ha buffé till att ha bordsservering och låt mej återupprepa att jag personligen egentligen föredrar buffé och enklare mat. Det är bara att det ger sådan julbordskänsla. Alltså, inte lyxigt. 
    Jag var på ett trädgårdsbröllop en gång och tycker inte trerätters hade passat där men helt klart ger servering vid bordet en lyxigare känsla! bara det att bag in box står blir ju inte samma sak som att någon häller upp. =)

Vi hade trerätters och det var ett perfekt val!! =)
  • Hame
    On topic!

Låter som en fin meny ni hade, vad kostade det per kuvert?
    Jag är väldigt kluven, för vist är det nice med att bli serverad, men jag som person
    gillar att välja mängd och mat själv. Men men man får se hur det blir den dagen.
    vet redan nu att jag kommer rätta mig efter den blivande bridezillan ;)

Nu bombar jag tråden lite, men här kommer vår meny eftersom du frågade. Förstår om det inte är alla tekopp men för oss var det det godaste vi någonsin ätit. Detta är alltså menyn för de som inte hade specialönskemål, de fick nadra, anpassade menyer:

Champangeskål

Musselsoppa med dillbakad sockersaltad lax samt tartar på musslor, rotsaker & fänkål

Hunter´s Sauvignon Blanc-10

Halstrad hälleflundra med pilgrimsmussla, brysselkål och gulbetor samt smörsås

Montes Alpha Chardonnay-08

Lammsadel med backtimjan, sidfläsk, Ugglarpsrötter, vitlöksrostade småtomater och lammsky

Valpolicella Classico Superiore-08

Utvalda mogna ostar (Brillat savarin, Tallegio, Appenzeller, Roquefort) samt knäckebröd och fikonmarmelad

Grahams Late Bottled Vintage Port-05

Bakad choklad med havtornssorbet samt rostade mandlar och knäckflarn

Nederburg Noble Late Harvest-10

Bakverk Snövit (vi hade minitårtor istället för stor bröllopstårta)

Kaffe och avec

Själva maten kostade 675 kr kuvertet, vinpaketet 400 och sedan fick vi ett sammanslaget pris på 275 för champangskål, tårta, kaffe och avec. Så 1375 per person till slut. Värt varje krona!

• Cosy

Den här tråden har spårat ur... Det är ganska trashigt att spåra ur en bröllops tård för att prata om sitt egna ^^ Oskyldig

vad hände med saker som har trash stämpel? 

Troddet detta skulle vara en tråd där vi skrattar åt backass och liknande 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Chicita

Känns som om tråden spårat ut en hel del angående pratet om buffé / bordsservering.

Så jag kan väl bidra med att vi hade något som måste klassas som supertrashigt då Flört 
    Vi hade en kombination.
    Stora fat och skålar bars fram på borden, och placerades så att man tog 6 och 6 så att säga (6 personer samsades om en uppsättning skålar/ fat).

Jag lovar att ingen gick hungrig från bordet i alla fall. Och flera tog med menyn hem för dom ville visa vänner och jobbarkompisar vad dom hade fått för spännande medeltidsmat. Flört 

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?