• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Sofi K
    Sen kommer vi väl till det som inte är trashigt, men som jag ändå inte vill ha:
    Sittade, serverad 3 rätters. Jättefint och lyxigt ja visst. Men jag är en sån människa som allra helt vill göra min egen tallrik. Nej, (varm)buffé vill jag ha.

känns som att vi tänker ungefär likadant där. håller helk klart med dig, men man kanske inte gillar allt och då känns det ju inte bra att lälmna. man får ju vad man vill ha och så mycket man vill ha om man har buffe. jag ska verkligen tala FÖR buffé på mitt och fästmannens bröllop.

Sen får folk gärna tycka det är trachigt, men då är de flesta bröllop jag varit på trashiga i så fall :)

• TheD

Det är väl mer B med trerätters än buffé som jag anser är lyx där du har möjligheten att välja det man vill lägga på tallriken och gå fler gånger ;)

• Pluppe
    Sofi K skrev 2012-07-14 13:05:04 följande:

känns som att vi tänker ungefär likadant där. håller helk klart med dig, men man kanske inte gillar allt och då känns det ju inte bra att lälmna. man får ju vad man vill ha och så mycket man vill ha om man har buffe. jag ska verkligen tala FÖR buffé på mitt och fästmannens bröllop.

Sen får folk gärna tycka det är trachigt, men då är de flesta bröllop jag varit på trashiga i så fall :)

De flesta bröllop jag har varit på med i så fall Flört Har varit på 1 bröllop då dem hade 2 rätters, men annars har alla andra haft buffé och jag gillar det! Däremot gör det inget för min del att maten är kall, vi har inte så mycket till val i den lokalen vi har valt, men jag tror och vet att maten kommer bli jätte god ändå :)
  • paet

Håller med om buffén! Det har nog vänd i trenden nu att man ska ha det istället just för att det är så valfritt för gästen. Och det kan ju ge en liten lyxkänsla ändå! Mer avslappnat plus att folk får en chans att röra på sig och prata med varandra.

• Pluppe
    paet skrev 2012-07-15 10:37:10 följande:
    Håller med om buffén! Det har nog vänd i trenden nu att man ska ha det istället just för att det är så valfritt för gästen. Och det kan ju ge en liten lyxkänsla ändå! Mer avslappnat plus att folk får en chans att röra på sig och prata med varandra.
    Det är sant!! Det blir ju alltid lite snack i "matkön" Flört
  • paet
    Pluppe skrev 2012-07-15 13:42:04 följande:
    Det är sant!! Det blir ju alltid lite snack i "matkön" Flört
    Ja precis Som lite mingel å de som kanske inte sitter riktigt bredvid varandra får chans att träffas också
  • Chicita

Buffé kan vara både jättebra, trevlig bensträckare och lyxigt.
    Samtidigt som det kan vara världelöst, ett irriterande oändligt köande och jättesunkigt.

Det beror på vad man har för mat, hur den är presenterad och hur genomtänkt det är med tagadet av maten.

Jag var på en vanlig fest med ca 100 gäster för nåt år sen.
    Det gick bara att ta från ett håll på buffén och bufféborden var överfyllda med massa småfat. Serveringspersonalen hade jättesvårt att komma fram och fylla på / byta ut faten som tog slut så det tog evigheter att få mat och 50% var ju slut för i princip alla, men olika saker slut för alla istället då.
    Det tog ca 1 timme för mig att få maten. Dom ropade inte upp någon ordning för att ta maten heller så kön var ju superlång, och vi som väntade till sist fick se oss "omkörda" av folk som redan tagit en omgång.

Jag föredrar bordsservering. Men så är jag inte jättekräsen heller. Så länge det inte är skaldjur så äter jag det mesta och tycker att det kan vara kul att få testa något nytt eller i alla fall överraskas med vad det är för mat. 

• Fästmön

Jag tycker att buffé ger ett "billigt" intryck, även fast jag själv ofta föredrar det i och med att man får välja Glad Jag äter dessutom hellre en hamburgare än en pilgrimsmussla men skulle ändå tycka det var "trashigt" att bli serverad hamburgare på ett bröllop...

• paet

Vi valde buffé för att vi inte är så många. Och det skulle inte gå att servera då det blir mkt mer jobb när det bara är jag och min mammas famiilj som håller i bröllopet. Det är bara 51 vuxna och 10 barn så det funkar fint. Man tar bara ett bord i taget

Men visst önskar man att man hade råd med serveringspersonal och catering. Men då hade vi inte kunnat ha en sådan fin lokal  

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?