• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Sara 120707

Vill även passa på att visa upp en riktigt trashy (enligt den här tråden) brud. lol!

var börjar man, där är hemsytt, halvuppsättning, löshår, lösögonfransar, på gränsen till för stor klänning(gick hastigt ner ett par kilo veckorna innan), för kort klänning som lösts med mera hemsömnad, hemmagjort smink och hemmagjord frisyr. Till och med hårsmycket är hemgjort av grejer som hittats i hemmet

Bilden är även tagen av en hobbyfotograf/amatörfotograf......

Där finns säkert mer, men lika nöjd för de va ja

• moa2012
    Sara 120707 skrev 2012-07-06 12:05:58 följande:

Vill även passa på att visa upp en riktigt trashy (enligt den här tråden) brud. lol!

var börjar man, där är hemsytt, halvuppsättning, löshår, lösögonfransar, på gränsen till för stor klänning(gick hastigt ner ett par kilo veckorna innan), för kort klänning som lösts med mera hemsömnad, hemmagjort smink och hemmagjord frisyr. Till och med hårsmycket är hemgjort av grejer som hittats i hemmet

Bilden är även tagen av en hobbyfotograf/amatörfotograf......

Där finns säkert mer, men lika nöjd för de va ja

tycker det är en jättefin bild och en superfin brud..!!! denna tråden är allt annat än classy...jag måste säg att tycka och tänka saker om andras bröllop som trashigt är nog det värsta av alla trash!!!!tycker det är sjukt och pinsamt.... Man får ha sitt bröllop precis som man vill och det är BARA hur brudparet själv vill ha det som spelar någonroll ...det är bara dem som bestämmer..

jag klassas själv in i några kategorier på vad folk tycker är trashigt enligt denna tråden ....så länge jag får mitt bröllop precis som jag vill och är nöjd ska fan inte någon annan gå och stampa på mig och anse det trashigt..det är min åsikt.
  • Sara 120707
    moa2012 skrev 2012-07-06 12:21:40 följande:
    tycker det är en jättefin bild och en superfin brud..!!! denna tråden är allt annat än classy...jag måste säg att tycka och tänka saker om andras bröllop som trashigt är nog det värsta av alla trash!!!!tycker det är sjukt och pinsamt.... Man får ha sitt bröllop precis som man vill och det är BARA hur brudparet själv vill ha det som spelar någonroll ...det är bara dem som bestämmer..

jag klassas själv in i några kategorier på vad folk tycker är trashigt enligt denna tråden ....så länge jag får mitt bröllop precis som jag vill och är nöjd ska fan inte någon annan gå och stampa på mig och anse det trashigt..det är min åsikt.

Tack så mkt!

Ja vet inte, ja tycker mest det är lite roligt att inse både sina egna och andras fördomar. Men det trevliga är väl att få inse att de fördomarna kan vara obefogade?

Men ja håller med dig, egentligen är det nog mest trshy att kalla andra trashy, lol

• Fästmön

Meningen med tråden är nog inte att "stampa" på folk utan det är nog mer en "kul grej" och de flesta som skriver här nämner ju saker som de själva haft/ska ha på sitt bröllop som "trashigt." Med självdistans och glimten i ögat Glad

Jag hade själv lösögonfransar, kinaklänning, öl från Tyskland, amatörfotograf/amatörfilmare osv. Men jag kan ändå skratta åt det =)
  • Chicita

Helheten på ett bröllop är vädigt sällan "trashigt". 
    Och det är vi nog överens om allihop.

Det mest trashiga jag kan tänka mig egentligen är dom där som står i hörnen på ett bröllop och viskar om "ser ni dom har vikt sina servetter på samma sätt som vi gjorde, vilka härmapor" eller "förrätterna var inte bra alls, usch vad torrt köttet var".
    Och tro mig dom finns...

Jag tycker att det är lite uppfräschande att läsa om andras egeninsedda trashighet.
    Man får lite distans till tillvaron  och kan skratta lite åt sig själv för att man insisterade på att man skulle ha dom där "unika trådbollarna" eller "diamanterna" som dekoration - fast dom inte är så unika egentligen.
    Eller som vissa säger "det är trashigt med hemgjort pyssel, förutom mitt eget som är väldigt classy" Flört 
  • TheD
    Chicita skrev 2012-07-06 13:14:17 följande:
    Helheten på ett bröllop är vädigt sällan "trashigt".
    Och det är vi nog överens om allihop.

Det mest trashiga jag kan tänka mig egentligen är dom där som står i hörnen på ett bröllop och viskar om "ser ni dom har vikt sina servetter på samma sätt som vi gjorde, vilka härmapor" eller "förrätterna var inte bra alls, usch vad torrt köttet var".
    Och tro mig dom finns...
    Haha som i "Fyra bröllop" gällande tårtfat! Löjligt.
  • Chicita
    TheD skrev 2012-07-06 14:51:54 följande:
    Haha som i "Fyra bröllop" gällande tårtfat! Löjligt.
    Jepp... lokalen vi var i när vi gifte oss är ju väldigt populär...
    Och det funkar bäst att duka med E eller U-bord där som du märkte.
    Jag har varit på 2 bröllop där jag har hört kompisar till brud eller brudgum (eller släktingar) stå i något hörn och säga "men har dom ingen egen fantasi. Samma uppställning av borden som oss och samma servettvikning. Och vi hade också buffé / bordsservering. Snacka om att härmas"

Det var en stor anledning till att vi valde medeltidsbröllop för då fanns det inte så mycket att jämföra med Tungan ute 
  • Cosy

Tycker det mest trashiga som finns är när det inte är balans. En klänning för flera tusen med kallplanka från ica kvantum är inte balanc för mig. Be gästerna ha frack på en fest i en byggdegård.

Eller när allt är super mtachat 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • TheD
    Chicita skrev 2012-07-06 14:57:06 följande:
    Jepp... lokalen vi var i när vi gifte oss är ju väldigt populär...
    Och det funkar bäst att duka med E eller U-bord där som du märkte.
    Jag har varit på 2 bröllop där jag har hört kompisar till brud eller brudgum (eller släktingar) stå i något hörn och säga "men har dom ingen egen fantasi. Samma uppställning av borden som oss och samma servettvikning. Och vi hade också buffé / bordsservering. Snacka om att härmas"

Det var en stor anledning till att vi valde medeltidsbröllop för då fanns det inte så mycket att jämföra med Tungan ute
    Hur många olika sätt går det att ställa bord i en lokal för ex antal pers... med normala formationer skall tilläggas.

E och U är helt vanliga och normala uppställningar av bord eller runda bord.

suck.
  • Aniara4

Puh! Vi hade inte öl från Tyskland. Vi hade köpt ölen på Finlandsfärjan. Mycket classy!

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?