• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • lundabrud

(funkade visst inte att citera, men detta var ett svar på "knyttan")

• mjeanettek

Ok, jag tycker att Pamela Andersen's bröllop i bikini är så trashy det kan bli...

Också lååååååånga tal under bröllopsmiddagen. Borde vara en gräns på 5 minuter.

• Melóra

Kul tråd Glad Kan väl lägga till mitt bridrag om vad jag tycker är tacky/trashigt på bröllop:

*temafärgen rosa (sjukt uttjatat och puttenuttigt)
    *tjocka lager med skrikigt färgad ögonskugga på bruden (inte snyggt på någon, någonsin)
    *lösögonfransar (måste du fejka så fejka snyggt åtminstone)
    *pålimmade små stenar och pärlor på naglarna (återigen, överdrivet puttenuttigt)
    *vit kostym på brudgummen (finns det någon som kan bära upp det snyggt??)
    *pussklockar (se temafärg rosa-förklaring)
    *converse-skor eller flip-flopps på brudparet (ser bara väldigt fånigt ut i mina ögon)
    *vanlig prinsesstårta som bröllopstårta (känns tråkigt och fantasilöst)
    *skrikiga färger, typ ärtgrönt, chockrosa och brandorange, på tärnklänningarna (ryyys)
    *överdiven användning av "brun utan sol" på brud eller brudgum (say no more)
    *plasttallrikar och plastbestick (känns enbart okej på kräftskiva eller picknick)
    *CD-musik i kyrkan (hur svårt skall det vara för en del att förstå att kyrkan inte är tänkt att användas som en kuliss för vigslar??)

Detta är som sagt vad jag tycker, absolut inget påhopp på någon Glad

• knyttan
    Kjell Präst skrev 2012-06-25 08:44:28 följande:

Tipsar om min egen bröllopsberättelse för den som inte läst den. Gissar att en del skulle säga att vårt bröllop hade trashpotential så det räckte. Fast det tyckte inte vi.

www.brollopstorget.se/hem/kjell_prast/present...

Tycker det låter som bästa bröllopet ju! Nu så här med en och en halv vecka kvar så kan jag lite önska att vi hade valt ngt liknande Tungan ute Och då har vi ändå ett ganska "litet" bröllop i jämförelse med många här!

Som sagt så  är jag en smaknazi, så jag tycker nästan allt som inte JAG SJÄLV skulle valt är = dålig smak, hahaha, så självklart har jag ännu mer grejer!! Vet att dessa saker redan varit uppe massvis med gånger men jag känner så starkt för just dessa grejer....
    Tiara!
    Hanskar utan fingrar (men är det någon som verkligen använder dem längre??)
    Brudparaply/ parasoll
    Synliga taueringar på bruden (där åkte jag själv dit IGEN ja... men mina tatueringar är ju till skillnad från andras smakfulla och speciella *hohohohoho*) och absolut speciellt om bruden är mycket solbränd (DEN torskar jag inte på ialla fall!!)
    Brudklänningar med släp (ja, ALLA!)
    Muffintop på klänningen (ja den åker jag också dit på)
    Shabby-chick tema på bröllopet (känner mig näääästan träffad Tungan ute)
    Raggarbröllop
    Medeltids / fantasy inspirerad klänning utan att ha motsvarande tema
    Empireklänning för att "dölja" tjockmagen (funkar dåligt) - fast det känns lite -95 gör det inte???
  • Annamolly

Nar min syster gifte sig sa fragade tjejen som fixade hennes naglar om hon ville ha en miniatyr-version av sin brudbukett klistrad pa en av naglarna. I plast. Det tror jag de flesta kan halla med om att det ar lite tacky. ;)

• Fästmön

Åh, jag har en!

Jag tycker att det är "trashigt" när folk gnäller över allt! Som är de vore så himla "classy" själva liksom!

Sen får man ju för skoj skull gärna skriva i en sån här tråd för det är så roligt att läsa :). Men folk som klagar på riktigt att de tvingas äta på plasttallrikar, att bruden har släp på sin klänning, att första dansen var spexig osv. DET är smaklöst.

• Fästmön

Ah, en till!

När man i bordsplaceringen sätter singlar vid varandra! 

• Fästmön

O brudar som gnäller för mkt! Som om hela världen kretsar runt oss och våra bröllop =)

• TheD
    Fästmön skrev 2012-06-25 14:56:01 följande:
    Ah, en till!

När man i bordsplaceringen sätter singlar vid varandra!
    Och om det endast är singlar som är gäster?
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?