• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Plett

Jag köpte vigselringen på pantbanken. Hur många trashpoäng ger det? :P

• Daludd
    Plett skrev 2012-07-01 00:54:59 följande:
    Hahaha, skön du e :)
  • knyttan
    Plett skrev 2012-07-01 00:54:59 följande:
    Fett! Vi köpte iofs också ringar på Pantbanken men de använde vi till att komplettera annat guld vi hade som vi smälte ner o gjorde om... men kanske jag kan få en halv trashpoäng?
  • jimmyojennifer

Susannejoh- då kan jag förstå att ni valt en sån caketopper, jag gillar de som sagt inte men i ert fall så Ser jag humorn! :) om du "tjatat" i flera år är de rätt kul. Jag antar att era bekanta är medvetna om hur länge du försökt få till ett bröllop :)

• Hame

Då slänger jag ut min lista här och duckar :)

- Buffe
    - Kuvertavgift
    - Halvuppsättning
    - När man bjudit fan och hans moster bara för att man tycker det är fint med ett stort bröllop
    - Brud som inte kan gå i sina klackar
    - 2 timmars fikapaus under tiden brudparet blev fotograferade som bestod av gillekakor och blandsaft (har råkat ut för det själv)
    - Allsång och lekar
    - Drinkbiljetter
    - Brudöverlämning
    - Låtsasstenar i ringarna

• Stridspinglan

Appropå detta med caketoppers: Någonstans är väl det en symbol för, tja, titta bara på hur överrepresenterat BT är av kvinnor!
     Att kunna ha två användarprofiler (en var för brudparet) som länkas till samma bröllopssida är inte ens möjligt!
    Min fästman mailade till och med och frågade hur man gjorde, och fick svaret att det troligtvis inte var möjligt. Resultatet: Jag är den som kollar idéer på BT, trots att jag har en oerhört engagerad och bröllopslysten fästman!
    Se bara hur många av männens möjliga dilemman finns rubricerade i forumet; "typ skägg eller rakat på bröllopsdagen", "nytt rakvatten till bröllopsnatten" etc..?

Och när man tittar på många bröllopsfoton är allt fokus på bruden, medan brudgummens huvud är kapat (jo, det finns sådana bilder), brudgummen står i bakrunden, utan fokus, brudgummen finns bara med med halva axeln...

I mina ögon handlar inte "trashet" om caketopperns utförnade, utan samhällsnormen att bröllopet är brudens och inte en gemensam och delad upplevelse.
    Nu vart det ett alltför seriös inlägg på denna tråd, beklagar det! :)

• Styrka

Vi trashar oxå till det så mycket vi orkar: Flört

- Kinaklänning (egen design dessutom - Jante skriker i högan sky! Flört )
    - Vit kostym till brudgummen, även den en Kinabeställning
    - Löshår i bruduppsättningen
    - Silverblondering
    - Sminkar mig själv
    - Toakorgar
    - Bruden ska sjunga, men kan inte ta en ren ton (tänk Bridget Jones)
    - Bordsplacering där singlar placeras berdvid varandra i förhoppningen om att de ska klicka.
    - Klämkäck first dance
    - Ingen livemusik, utan Spotify
    - Allsång i festhäftet
    - Bar med självservering

• Nina9

Oj, vad vi måste anses som trashiga i mångas ögon...Skrattande

- Kinaklänning MED snörning!

- Amatörfotograf

- Spotify...kommer dock även att vara livemusik. Får man avdrag på trashighet då?

- Tema 30-40 tal

- Buffé! OCH ....inte sittande! Dvs vi kommer att ha ett cocktailbröllop med buffé innehållandes löjrom, gåslever  och ostron m.m. Men vad vet jag, sittande middag med rostbiff och potatisgratäng är säkert mkt mer fancy- schmancy

- Hemmagjord tårta!!! Innehållandes Vahlornachoklad, calvadosflamberade äpplen och champagnemousse...Men en köpt prinsesstårta är förståss mkt mer exclusive...för då är den ju köpt...

Undrar om jag missade något...

Samtidigt som jag förstår att många skriver med glimten i ögat (mig inklusive) så förstår jag att det finns dem som blir irriterade (än en gång, mig inklusive) då vissa inlägg inte känns som det är på skoj utan mer som påhopp. Nu kände jag mig lite som Schweiz....Neutral =)

• Annamolly

Varfor ar 'halvuppsattning' trashigt? Ar inte det bara nar halva haret ar upp och halva ner? Hur kan det vara 'trashigt' med en sadan frisyr? Menar ni att man bara satt upp haret sjalv med en gummisnodd, eller vad?

• Sara 120707
    Annamolly skrev 2012-07-06 11:55:43 följande:
    Varfor ar 'halvuppsattning' trashigt? Ar inte det bara nar halva haret ar upp och halva ner? Hur kan det vara 'trashigt' med en sadan frisyr? Menar ni att man bara satt upp haret sjalv med en gummisnodd, eller vad?
    Troligtvis för att det är så main stream, "alla" har det och då tycker vissa de blir lite trashigt
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?