• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • knyttan
    Drullen skrev 2012-06-26 09:20:51 följande:

Oj oj haha, vi skulle inte ha tema vilket ja kan tycka är lite trashigt, men av vad alla skriver, så har vi ett outalat tema ändå - Tema Trashigt ; )

Vi kommer helt säkert uppdatera facebook under dagen, o eftersom ja inte har någon ficka på klänningen kan ja stoppa den i klänningen som den filmen nån länkade till från usa, hon som tror att hon inte syns när hon skriver sms underslöjan under vigselakten! Haha, där går även min gräns...(men det är för att ja inte ska ha nån slöja, annars hade ju funkat ; )

Var är den länken? Den vill jag se! Tungan ute
  • Drullen
    knyttan skrev 2012-06-26 10:33:36 följande:
    Var är den länken? Den vill jag se! Tungan ute

Lyckades inte hitta den förra tråden den va med i, trots att ja själv skrivit i den.. men men... den första som kom upp när man sökte på youtube : "wedding text" haha

">

Ja tycker synd om karln, han vet inte var han ska ta vägen haha.

• daniiel
    Drullen skrev 2012-06-26 10:43:27 följande:

Lyckades inte hitta den förra tråden den va med i, trots att ja själv skrivit i den.. men men... den första som kom upp när man sökte på youtube : "wedding text" haha

">

" target="_blank">

Ja tycker synd om karln, han vet inte var han ska ta vägen haha.

Haha just ja, den där har jag kikat på förut :P

Jag kan ju säga att jag både uppdaterade här på BT samt på facebook under vår bröllopsdag. Vi hade faktiskt lite dötid här hemma jag och maken under bröllopsdagen. Han passade på att byta sockar och jag passade på att sitta vid datorn en stund :P Det tog ju bara ett par minuter, sedan satte vi oss ute på gården tillsammans i solskenet och väntade på bilen :) Men att uppdatera FB, skicka sms eller liknande mitt under vigseln, middagen eller festen... nej! När man är runt gästerna, så ska mobilen inte titta fram tycker jag.
  • jimmyojennifer

Mobiltelefoner
    Fylla
    Utmanande klädsel
    Opassande beteende (jag tror ni förstår vad jag menar med den punkten)

Är de sakerna som dyker upp i mitt huvud. I övrigt så tycker jag att allt lull lull och övriga detaljer är personliga och smaksak. Sedan ligger det i betraktarens ögon. Om brudparet minns sitt arrangemang och upplägg med glädje tycker jag att man lyckats! Solig

• daniiel
    dazzlinganddating skrev 2012-06-26 09:13:08 följande:
    Men tänk om man inte har en kamera?
    TheD skrev 2012-06-26 13:40:06 följande:
    Det tycker jag är konstigt :)
    Vi har faktiskt ingen kamera för det är inget vi har prioriterat att köpa. Köper vi en som vi har råd med, så är den inge bättre än mobilkameran, så det blir då rätt bortkastade pengar. Jag fotade därför med mobilen på det senaste bröllopet vi var på. Självklart använde jag inte mobilen till annat och den var ljudlös hela tiden. Kan säga att jag inte var ensam som använde mobilkameran ;P
  • Cicci90

Jag håller på med något väldigt trashigt inför vårt bröllop nu. Skriver ettiketer som ska fästas på karafferna där vinet ska vara. Vi har nämligen boxvin Flört OCH buffé Flört
    Men jag gör håret och sminket på salong, så det kanske jämnas ut där Flört haha.

Saker som vi dock inte har på vårt bröllop som jag tycker är trashigt är bla
    - caketopper där brudgummen motvilligt släpas mot kyrkan
    - första dans som övergår till en snuskigare variant där paret smiskar varandra osv. mycket osmakligt i mina ögon.
    - fult hemmagjort pyssel (mitt pyssel är, som någon tidigare har skrivit, väldigt vackert och välgjort Flört)
    - att hyra en tråkig/ful lokal utan att ens försöka piffa upp den. Inte ens ta bort de fruktansvärt fula och omaka blomkrukorna i fönstrena.
    - bröllopsgäster som kommer i vita klänningar.

• paet
    lundabrud skrev 2012-06-25 22:54:48 följande:
    Det kan vara gulligt men vem försöker man lura liksom? Förr i tiden förstår jag att man inte delade säng före giftermålet (för att man inte skulle ha sex före giftermålet).
     Vi ska fotas innan vigseln. På förmiddagen står frisör, smink etc på schemat. Men vi sover ihop (för vi är ihop).
    Då förstår jag Vi gör det nog mest för att det är roligt att inte ses förens man är klar med allt vad det heter med hår osv. Men det är bara om det funkar där vi ska sova. 
  • Sandra och Joakim
    Jenny121212 skrev 2012-06-25 23:17:02 följande:
    Att plocka upp mobilen o ändra sin status på Facebook så fort man svarat "Ja". Eller sätta sig o lägga upp bilder under festen. Måste komma högt upp på trashlistan...
    Hahaha håller med!
  • jimmyojennifer

Är det bara jag som överlag tycker att det är jätte konstigt att de finns caketoppers där mannen på något sätt framställs som motvillig till bröllopet?
    Varför vill man ens ha en sån, vart är humorn?

Jag vill då inte ha en bröllopstårta med ett "skämt" på som säger att jag ville gifta mig men min karl ja han va då inte så villig.

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?