• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • MissM2013

Njuter lite när jag läser denna tråden över att folk har så olika smak! Skrattande Tycker dock att det är tråkigt när folk tar illa vid sig, men har faktiskt full förståelse för det!

Det hade varit lite trevligare om man kanske gick in och berättade ett par saker som man tycker är särskilt trashigt, istället för att lägga in en lång A4-lista. Jag tror att det är då man uppfattas som lite nedvärderande och "oaccepterande".

Själv tycker jag framförallt att kuvertavgift (även om vi själva skall önska oss pengar till att göra roliga saker på bröllopsresan) är lite tråkigt, det känns på något sätt fel att ta betalt av sina gäster för att kunna hålla en standard på en fest som man inte har råd med.

• Alyllyra
    Modify skrev 2013-08-02 10:37:39 följande:

"Omförlovning" för att det ska gå precis ett år från förlovning till bröllop

Aldrigt hört talas om! Men jag håller med dig om att det är tacky Skrattande
  • SandraElisabet

Enjoy. (Pinterest for life)

trashy wedding dresses...I'm pretty sure I know somone who will need this soon...

OH MY! I'm all for keg stands but not in a wedding gown! Classy to trashy in .02 seconds!

trashy wedding dresses - looks like a spider web.

Tacky weddings

funny wedding photography ideas....Tacky. More like tacky wedding pics.

• SandraElisabet

Ps. (Vi hoppas att klänningen glidit ner och att det INTE ska se ut så)

why oh why would you want to look this tacky and gross on your wedding day?

• Nettan69
    SandraElisabet skrev 2013-08-11 12:54:42 följande:
    Ps. (Vi hoppas att klänningen glidit ner och att det INTE ska se ut så)

why oh why would you want to look this tacky and gross on your wedding day?
    Men jösses vilka pinsamma bilder du har lagt upp
  • SandraElisabet
    Nettan69 skrev 2013-08-11 13:11:36 följande:
    Men jösses vilka pinsamma bilder du har lagt upp
    Js Fästmö skrev 2013-08-11 14:33:06 följande:
    Hahaha fy!!!
    Eller hur!!? {#emotions_dlg.djavulsk}
  • MissM2013

Haha, verkligen underbara bilder ovan!

Jag har ÄNTLIGEN kommit på vad jag tycker är trashigt:

Att bry sig om vad alla andra tycker är trashigt och anpassa sig efter detta på ER stora dag! Folk kommer alltid att ha olika åsikter. Bjuder man in ordentliga gäster så håller dom dessa för sig själv, precis som man själv gör när man går på andras bröllop och har lite olika smak :)

• xMariax

Jag vet inte om jag vill dra det så långt som ''Trashigt'' men...

Brudpar som kletar in tårta i varandras ansikten Brudpar som köper för små kläder (för urringade, tajta etc etc) Disneytema (det är väl ändå inte barnkalas?) Överdrifter (dekorationer tex) Detta är vad jag kommer på bara sådär iaf.. Sen kommer vi också ha ett ''trashigt'' bröllop såklart..

Vi gifter oss i kyrkan trots att vi inte är troende Jag har synliga tatueringar Mina föräldrar vill betala min brudklänning som vi annars inte skulle ha råd med Jag bestämmer i princip allt (m2b håller bara med)  
  • SandraElisabet
    xMariax skrev 2013-08-15 21:31:02 följande:
    Jag vet inte om jag vill dra det så långt som ''Trashigt'' men...

Brudpar som kletar in tårta i varandras ansikten Brudpar som köper för små kläder (för urringade, tajta etc etc) Disneytema (det är väl ändå inte barnkalas?) Överdrifter (dekorationer tex) Detta är vad jag kommer på bara sådär iaf.. Sen kommer vi också ha ett ''trashigt'' bröllop såklart..

Vi gifter oss i kyrkan trots att vi inte är troende Jag har synliga tatueringar Mina föräldrar vill betala min brudklänning som vi annars inte skulle ha råd med Jag bestämmer i princip allt (m2b håller bara med)  
    Samma här, jag bestämmer också typ allt.... Vilken tur att min fästman och jag har ungefär samma smak. {#emotions_dlg.djavulsk}

Annat som vi ska ha som kan anses trashigt:
    Spotify-spellista och inte liveband,
    Stor sten i både vigselring och förlovningsring i alternativa stenar (morganite, moissanite eller labtillverkad diamant) som inte bärs ihop utan separat,
    Vi får ekonomiskt bidrag i present av våra familjer för att ha råd med festen.
  • xMariax
    SandraElisabet skrev 2013-08-15 23:04:08 följande:
    Samma här, jag bestämmer också typ allt.... Vilken tur att min fästman och jag har ungefär samma smak. {#emotions_dlg.djavulsk}

Annat som vi ska ha som kan anses trashigt:
    Spotify-spellista och inte liveband,
    Stor sten i både vigselring och förlovningsring i alternativa stenar (morganite, moissanite eller labtillverkad diamant) som inte bärs ihop utan separat,
    Vi får ekonomiskt bidrag i present av våra familjer för att ha råd med festen.
    Spotify-listan glömde jag! Solig

Undrar om någon ens kommer på vårt bröllop så trashigt som det blir!?
  • sandrahs

Jag kan faktiskt inte komma på något som jag tycker är trashigt, det är väl brudparet själv som bestämmer hur de vill ha det på sitt bröllop? Dagen ska ju kretsa kring dom och vad dom vill. Jag skulle faktiskt inte tycka det var trashigt med disney-tema om jag visste att brudparet ville ha det så. Men alla tycker ju olika, och vad tråkigt det skulle vara annars.

Däremot finns det massa saker som JAG aldrig skulle kunna tänka mig ha på mitt bröllop men jag förväntar mig inte heller att alla gäster är nöjda med vår fest. Who cares liksom?

• drömprinsensfru

Vi prickade in lite trash när vi gifte oss

Vi prickade in:

-synlig tatuering

-bara axlar i kyrkan

-vi gifte oss i kyrkan fast bara en av oss är troende och den andra halvan "har inte bestämt vad h*n tror på"

Jag/vi skulle aldrig valt att ha följande på vårt bröllop för det är inte min/vår stil och jag kan nästan tycka att det är "trashigt" men jag/vi skulle aldrig säga det till brudparet och jag/vi skulle ändå glädjas med brudparet och skulle ändå kunna ha helhjärtat roligt på ett bröllop med:

-kuvertavgift

-disneytema

-buffé

-favours

-stooora cz-stenar i ringen

-låååååång presentöppning

-färgtema med typ rosa och guldglitter

-massor av dekorationer som går ut på att "brudparet är SÅ kära"....typ hjärtan och monogram på "allt" och "överallt"...på ballonger, på dekorationer, på toapappret, på stolsrosetter, på inbjudningarna, på godisbitar, på sockerbitarna till kaffet (jo tyvärr det finns!), på servetterna, på tårtan, på bilen, på placeringskort och festhäften, på brudens smycken, på etiketterna på vinflaskorna, på alla ljuslyktor, små hjärtan strödda på bordet, graverade små pussklockor och när varje liten detalj är gjord för att det ska hänvisa till brudparet och hur käraaaaa de är..... Om man har några av dessa saker så är det romantiskt och sött men när man har allt samtidigt så blir det för mycket "rosa fluff" i mina ögon.....

-plastbestick och plastglas

-öltunna

-bag-in-box

-kinaklänning

-för tajt klänning så bruden knappt kan gå

-urringad brudklänning

-för höga klackar om bruden inte kan gå i

-massor med alkohol

• aerikaandersson

Vad rolig tråd! Alla bryr sig verkligen om så olika saker, det är det som gör det hela så underbart kul att diskutera!

Trashig 1:1 i mina ögon är vad någon poänterat innan, när det känns snålt (även om det inte alltid är så) :

Plast-dukning Kuvertavgift Betalbar / för lite dricka Buffé Converse/Foppatofflor Dra in gästerna som serveringspersonal (utan att prata med dem innan)  Häfte som är utskrivet lite halvdant på tunnaste pappret i världshistorien, så man ser igenom vad som står på baksidan Placeringskort skrivna med vanlig blå kulspetspenna Frisyr med två minimala slingor i pannan a la 90-tal
    Vad jag själv lyckats pricka in som trash på mitt eget bröllop för lite härlig självdistans:
    Kinaklänning  Tungan ute Jag är märkes-immun och har inga som helst problem med rip-offs. Speciellt inte på en klänning som jag bara ska ha en dag. Vill gärna kunna röra mig fritt och inte vara så rädd om den hela tiden. Det var däremot viktigt för mig att den var välsydd och fin (vilket den var). "Plast" örhängen (de är i metall, men inte äkta silver/guld) Tiara Det blev till slut en äkta diamant i min ring, men inte av bästa kvalitet och jag var fullt redo att ha en CZ sten, det är snarare designen som är viktig för mig
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?