• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Odium
    moa2012 skrev 2012-06-23 15:37:18 följande:
    gick in här bara av en slump och börja läsa..!! jag tog illa vid mig av vad du tyckte var trashigt... du behöver inte gilla converseskor men om någon vill ha det när dem gifter sig är det upp till dem,då är det rätt sorgligt att det finns folk som tycker det är trashigt..kan poängtera att jag ska inte ha converseskor på mitt bröllopet..
    Jag kan tycka att man bör hålla sig borta från öppna forum, eller hela internet, om man vet med sig att man "kan ta illa upp" för vad randoms säger. För sin egen skull.

Jag håller absolut inte med iSusannas lista om vad som är trashigt. Men det SKITER jag i, det är hennes åsikt.
    Och kan man inte ta andras åsikter med en nypa salt anser jag att man inte har något här att göra.

Alla kommer inte älska allt ni har planerat och det kommer inte bli perfekt. Ingenting är någonsin perfekt och universiellt uppskattat.
    Lägg ner.
  • iSusanna

Jag blir faktiskt lite förvånad över vilken dramatik mitt inlägg gav upphov till. Jag var knappast den första som skrev i tråden... I efterhand ser jag dessutom att flera saker på min lista redan tagits upp av andra inläggsskrivare. 

Det finns många trådar på nätets forum som uppmanar deltagarna att lista allt möjligt - positivt som negativt. De snyggaste frisyrerna, de sämsta skönhetsprodukterna osv. Skulle ni tagit lika illa upp om någon sagt att Isadoras smink var urusel kvalitet.... (och ni råkade ha deras senaste mascara i sminkväskan) eller att hyresrätt är för andraklassens medborgare (och ni råkade bo i just en sådan)?

Det en människa tycker är toppen skulle en annan människa aldrig vilja ha. Sånt är ju livet. Och som sagt, denna tråd var ju till för att uttrycka sin åsikt om vissa bröllopsföreteelser. Självklart ville inte jag såra någon. Och jag skulle aldrig racka ned på någon specifik person (på nätet eller i min bekantskapskrets) som hade planerat eller genomfört sitt bröllop inkluderande de saker jag listat.

Här gjorde jag endast det som trådstarten uppmanade till.  

• pulmonate
    TheD skrev 2012-06-21 18:19:42 följande:

- Fråga om man får ta med sig någon när det står tydligt och klart i inbjudan "Sara är inbjuden till...."

Detta hände oss med mååånga av våra gäster. Har dock beslutat oss att allas partner får följa med. Ska dock påpeka att det är folk vi aldrig träffat eller ens visste att de var tillsammans. Men folk verkar ju ta åt sig om det inte går. Jaja, det är en diskussion för en annan tråd, där jag vet att de flesta är emot mig.
  • pulmonate

Glansiga kostymer på killen
    Matchande tärnklänningar i ful färg för att göra att bruden ser snyggare ut 
    Rosa
    Rosor
    Häst och vagn
    Amerikanare
    Alla saker som egentligen inte återspeglar paret, så att de är obekväma. Som folk påpekat tidigare: för höga klädtema, lååånga släp, höööga klackar, mm.
    För mycket smink
    1 liter gel i håret på brudgummen. 
    vita kostymer (gärna glansiga också

• Sara 120707

Jag tror det blir lättare att ta den här tråden med lite självdistans om man läser lite i den gamla versionen.

Blev också lite häpen och tog lite illa åt mig innan jag insåg att tråden "egentligen" handlar om att inse att vi alla har iaf något trashigt i oss

Kolla på utmaningen i TS i förra tråden!

Tror inte det är någon som helt kommer undan faktiskt,

däremot tror jag som det sagts tidigare att många har tolkat det som "lista saker du inte skulle vilja ha på ditt bröllop" istället för saker som faktiskt är riktigt trashy. Typ en aspackad brud som vinglar runt tror jag de flesta kan vara överens om är väldigt trashy, eller en så låg urringning att spänningen i kyrkan cirklar runt om brudens bröst faktiskt kommer att trilla ut när hon knäböjer :-P

• TheD
    iSusanna skrev 2012-06-23 09:36:59 följande:

Har inte läst hela tråden, men i mina ögon innehåller ett trashigt bröllop:

Fylla (brud, brugum, tärnor och föräldrar måste hålla sig i styr) Buffé Hårstylist (som inte är frisör) som kommer hem till dig och lockar ditt hår till en halvuppsättning Amatörfotografer som får brudparet att posera onaturligt samt överretuscherar bilderna Brudklänningar med färgade inslag, gärna då brodyr/brokad i svart eller rött Brudklänningar från Kina eller skräddaren i stan som gjorts genom att "sno" en design från en dyrare butik = lika illa som musiknedladdning eller varumärkesstöld Brudklänningar med snörning i ryggen Det Vackraste som solistlåt i kyrkan Att bara välja Den Blomstertid Nu Kommer och dyl. som psalmer i kyrkan för att man vill "tona ned Gud" CZ-stenar i vigselringen Brud och brudgum har sina egna barn som näbb i kyrkan Brun utan sol på brud eller brudgum Silikontuttar på bruden Förnedrande möhippor/svensexor Medeltidsbröllop eller lite lajvkänsla (Synliga) piercings eller tatueringar på bruden (jösses - ta ut nosringarna på bröllopsdagen!) Converse på brud eller brudgum. Spelar ingen roll om de är vita eller inte. Egenbakad bröllopstårta Alkohol i plastmuggar till självkostnadspris Inbjudningskort, festprogram eller vigselprogram som gjorts enligt färdig mallarna i Word eller Pages

Förstår det där med converse!!!!!!!

• chrpe

Jag vet med mig och inser att vi har massa trashiga saker på vårt bröllop, det är egentligen inte Jag men jag vet att gör vårt bröllop unikt och ihågkommet. Vad hände med yttrandefriheten i detta land??? Snart får man inte säga något utan att man är en dålig människa. Flera här har tagit upp saker som trashiga som jag kommer ha på mitt bröllop, men jag tar inte åt mig av det för JAG VET VAR JAG STÅR och vad jag gillar.

• paet

Ser att ni pratat om själva ordet "trash". Jag ser det som en nedknarkad emlig människa som är allmänt otrevlig, aldrig tvättar sig, har rökig röst och har skitiga kläder. haha men det är vad jag tänker på när jag ser det. Så man kan ju se det på olika sätt. Ingen ser väl antagligen ut så på sina bröllop. Man får tänka på att detta är ju vad folk inte vill ha på sina bröllop för att just dom inte tycker att det är fint

En buffé eller kinaklänning behöver ju inte alltid vara fel. Det beror hur man gör det till tror jag. Tur smaken är som baken Tungan ute 

• MaureenS

Trashigt är väl ett starkt ord, men jag tycker själv att det är ganska B med:

- Dubbelnamn som efternamn

- Inövade och allt annat än avslappnade poser på överretuscherade bröllopsbilder (ni blir inte lyckligare för att ni ser lyckliga ut)

- Skryt i alla former.

- Att sitta och sprida dålig stämning på forumet trots att man själv är gift sedan länge.

Och hur mycket pengar man än lägger på sitt bröllop, så verkar pengar inte kunna köpa klass eller hyfs.

• aniara

Har inte skrivit här i tråden för jag förstod att folk inte skulle kunna läsa utan att bli stötta. Det är helt enkelt inte tillräckligt öppet klimat här på forumet just nu. Jag har en lång lista på vad jag tycker är trashigt men jag tror jag behåller den för mig själv. Och som daniiel skriver; vill ni inte läsa vad andra tycker är trashigt så öppna inte tråden! Både rubrik och trådstart berättar ju precis vad tråden handlar om!

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?