• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • TheD

Och hennes bröst som säger "hej, vi kommer snart fram"

• Sara 120707

Får lägga till här:

Brudöverlämning

Blonderat hår

Spray tan på brud (framförallt när brudgummen är kritvit)

När bruden är så överpyntad så hon helt försvinner i puffig kjol, puffig slöja, krona smycken m.m. Less is more!!

Massivt färgad ögonskugga

såna där handskar utan fingrar med ögla runt ett finger

När bruden egentligen inte är den "brudiga typen" men ändå kör hela vita klänning grejen och sedan ser så sjukt obekväm ut i de.

Att gifta sig efter att bara känt varandra en kort tid.

Fulla brudpar (men de säger kanske sig själv)

• MariaBlivandeBrud

Har några jag också även om många ovan stämmer in på mig! Hello Kitty brudklänning Eller när brudgummen har någon slags rosa glansig kostym eller smoking. Hångla framför prästen och hela sin släkt.

• Annamolly
    * Kandisbrollop nar dom saljer rattigheterna till nagon skvallertidning tycker jag ar sa hemskt trashigt. 
    * Nar brudgummen har bestamt fargtemat efter sitt fotbollslag (speciellt om fargerna ar jattekonstiga, till exempel gult och svart, som man aldrig hade valt annars).
    * Vintage ar ju valdigt poppis just nu, (i alla fall i England) och jag tycker det gar lite overstyr ibland. Fast det galler ju inte bara brollop, jag tycker det ser lite fanigt ut nar nagon har anammat en viss tidsperiod i sin kladstil sa till den milda grad att dom ar kladda fran topp till ta i till exempel femtiotal och ser ut som dom har trillat ut ifran en gammal pilsnerfilm. Trashigt ar det nog inte, men jag tycker det kan se lite knasigt ut att lata ett tema overskugga vad brollopet handlar om.
  • steg2

Fy vilken patetisk tråd, varföfr vill man sitta här å skriva vad som är "dåligt" på ett bröllop? har ni inget bättre för er?

• Annamolly
    steg2 skrev 2012-06-23 00:21:05 följande:
    Fy vilken patetisk tråd, varföfr vill man sitta här å skriva vad som är "dåligt" på ett bröllop? har ni inget bättre för er?
    Det ar ju bara pa skoj! Du hade ju uppenbarligen inget battre for dej an att kommentera trots att du tyckte det var sa lojligt. ;)
  • chrpe

De buffébröllop jag varit på har varit mindre lyckade. Det har oftast varit så att bord ett två och tre har tagit mat så när bord fyra ska ta då ha de "andra" mer eller mindre ätit upp. Blir svårt att kunna hålla talen för när brudparet mer eller mindre ätit upp, då har sista bordet inte hunnit börja äta för att de kommer tre tal på raken. Jag personligen tycker det är en "B"-variant!

Jag tycker det är en lyx att någon serverar maten och att alla får mat samtidigt.

Men självklart handlar det om vad man ska ha för fest, hur många gäster, etc.

paet skrev 2012-06-22 11:57:57 följande:
    Nu ska vi ha ett litet familjebröllop med bara släkten. Och vi vill inte slå på stort utan det viktigaste för oss är att vi blir gifta och har våra kära runt om oss. Kände mig lite träffad när du skrev buffé Tungan ute det ska vi ha. Även inget liveband då vi inte ska ha fest i med att det är mkt barnfamiljer som kommer. Inte så kul att betala flera tusentals kronor för det när det kanske bara blir runt 10 pers som faktiskt skulle vilja dansa natten lång Så det beror på hur du menar trash då? Blev nyfiken bara
  • iSusanna

Har inte läst hela tråden, men i mina ögon innehåller ett trashigt bröllop:

Fylla (brud, brugum, tärnor och föräldrar måste hålla sig i styr)  Buffé Hårstylist (som inte är frisör) som kommer hem till dig och lockar ditt hår till en halvuppsättning Amatörfotografer som får brudparet att posera onaturligt samt överretuscherar bilderna  Brudklänningar med färgade inslag, gärna då brodyr/brokad i svart eller rött Brudklänningar från Kina eller skräddaren i stan som gjorts genom att "sno" en design från en dyrare butik = lika illa som musiknedladdning eller varumärkesstöld Brudklänningar med snörning i ryggen Det Vackraste som solistlåt i kyrkan Att bara välja Den Blomstertid Nu Kommer och dyl. som psalmer i kyrkan för att man vill "tona ned Gud" CZ-stenar i vigselringen Brud och brudgum har sina egna barn som näbb i kyrkan Brun utan sol på brud eller brudgum Silikontuttar på bruden  Förnedrande möhippor/svensexor Medeltidsbröllop eller lite lajvkänsla (Synliga) piercings eller tatueringar på bruden (jösses - ta ut nosringarna på bröllopsdagen!) Converse på brud eller brudgum. Spelar ingen roll om de är vita eller inte. Egenbakad bröllopstårta Alkohol i plastmuggar till självkostnadspris Inbjudningskort, festprogram eller vigselprogram som gjorts enligt färdig mallarna i Word eller Pages
  • daniiel
    iSusanna skrev 2012-06-23 09:36:59 följande:
    Har inte läst hela tråden, men i mina ögon innehåller ett trashigt bröllop:
    Brud och brudgum har sina egna barn som näbb i kyrkan
    Jag bara måste få ifrågasätta detta med sina egna barn som brudnäbbar, varför du anser att det är trashigt? Ska man välja några andra barn istället och utesluta sina egna? Ska man inte ha näbbar alls? Jag försöker verkligen förstå hur du menar med det där, men kan inte.
  • iSusanna

En parallell till kungliga bröllop, som jag tycker är den mest otrashiga formen av bröllop; de skulle aldrig ha egna barn som näbbar, förutom Mette-Marit som väl hade utomäktenskapliga Maurius i näbbet om jag inte minns fel.

Är väl mer min konservativa syn på barn före äktenskapet. OBS! Jag säger ingenting om det i vanliga fall. Är själv född utanför äktenskapet och har många gulliga släktingbarn vars föräldrar endast är sambos. Älskar dem dyrt och heligt ändå.

Väljer man att gifta sig i kyrkan (vilket väl oftast är fallet om man väljer att ha brudnäbb) tycker jag inte det passar sig. En borgerlig vigsel vore kanske mer i sin ordning då om man inte känner att man vill hålla fast vid det kristna. I mina ögon, that is. 

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?