• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • TheD

jag tror inte jag har något negativt att säga om bröllopen :)

• gbg2012
    daniiel skrev 2012-06-21 18:05:04 följande:
    Nej. Oftast är ju i bröllop i sin helhet inte trashiga, även om man kan tycka att vissa enskilda saker kan vara det. Kombinationen av allt blir ju dock sällan trashigt kan jag tycka.
    har heller aldrig varit på ett trashigt bröllop som helhet. 

Dock har jag varit på bröllop där man som vegetarian fått typ nästan färdigmat och det är väl lite trashigt

och ett där lokalen kanske inte varit så optimal, jag själv skulle kanske inte vilja dela festlokal med folk man inte känner till exempel.

Men helheten är ju fin ändå. =) 
  • TheD

- Vit sommarklänning som brudklänning

- Utsläppt hår dvs inte fixat någonstans. Nu tänker jag mer på långt hår :)

• Chicita
    Marylojs skrev 2012-06-21 17:56:03 följande:
    Det enda jag egentligen tycker är pinsamt på bröllop är när brudparet försöker vara några de inte är, och försätter sig eller sina gäster i situationer som ingen är bekväm i, typ frack-krav när inte en enda gäst någonsin gått i frack tidigare osv. I övrigt tycker jag ett bröllop ska spegla brudparet.
    Det här kan jag hålla med om. Har berättat många gånger om dom stackars hotellgästerna med dreadlocks och Dock Marten-skor som skulle på frackbröllop (brudparet betalade för hyran av kläderna) 
    Dom såg ut som om dom var på väg till avrättning hela högen när dom stod där i sina fina kläder... 
  • gbg2012

Men jag har hört talas om ett trashigt för kände personen som va på det.

-bröllopsinbjudan facebook
    -festlokal gammalt garage utan någon upppiffning alls
    -hembakad tårta, ihopslavsad
    - maten vet jag inte
    -hm klänning
    -inga dekorationer alls

• daniiel

- Gifta sig på någon "konstig" plats för att få uppmärksamhet, tex bröllopet i BB-huset eller gifta sig på Ikea.
    - Ha extrema kläder för att få uppmärksamhet, tex hon som hade "världens längsta släp" på 3km.
    - "Bridezillas" som förväntar sig att alla ska lyda hennes minsta vink och att alla i hennes närhet ska sätta henne och hennes kommande bröllop på en pidestal.

• TheD

Jaaa, gifta sig i BB-huset. Det var pinsamt! Hur kan man komma på tanken ens? "Kära barn, mamma och pappa ska gifta sig men ni får inte vara med. Ingen annan heller som vi känner för vi vill gå in i ett hus som ser ut som en svinstia och gifta oss"

Wow...ehhh?

• TheD

- Fråga om man får ta med sig någon när det står tydligt och klart i inbjudan "Sara är inbjuden till...."

• TheD

- Gifta sig i Flip-flops, f(l)oppadojor, sandaler osv.

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?