• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • gbg2012

vinnare av trashigast!!

-Gifta sig i konstiga kläder i Las vegas i ett plasthus med vigselförättare som har elviskläder.

-gifta sig i vit bikini-tror pamela andersson gjorde det.  

• kickanw

Haha, vilken rolig tråd. Nästan allt ni skrivit tycker jag bara är roligt, personligt, mysigt osv. Smaken är som baken! :)

Det enda jag egentligen kan komma på är  fylla. Dels på bröllopet men även på svensexan och möhippan.

Tycker nog över huvud taget att möhippor och svensexor är väldigt fixerade vid supande och pinsamheter, ofta är det väldigt sexistiska ämnen dessutom. Att killarna ska gå på porrklubb eller göra "manliga" saker medan tjejerna ska gå på manikyr eller eventuellt lära sig att strippa, typ.
    Jag tycker gärna att man ska göra lite galna saker, men det ska ju vara en rakt igenom rolig dag för "den utsatte" och gärna anpassat efter hur den personen är!

• TheD
    gbg2012 skrev 2012-06-21 18:32:00 följande:
    vinnare av trashigast!!

-Gifta sig i konstiga kläder i Las vegas i ett plasthus med vigselförättare som har elviskläder.

-gifta sig i vit bikini-tror pamela andersson gjorde det.
    Blä!
  • paet

Men nu sa ni ju att såpbubblor är trashigt? Vad ska man annars ha när brudparet kommer ut från kyrkan? Ris kan antigen inte vara bra för fåglarna eller så får man hela håret fullt i ris, dvs inte skönt om man har en lockig uppsättning. Och musik från spotify kommer vi också att ha för att vi inte har råd med underhållning. Det gör ju inget i med att de vet att detta blir ett väldigt enkelt bröllop. Blir ingen fest pga det är så mkt barnfamiljer.

• paet
    TheD skrev 2012-06-21 18:21:27 följande:
    - Gifta sig i Flip-flops, f(l)oppadojor, sandaler osv.
    Det kan ju vara charmigt i sådana där brudskorsflips som man kan ha om man ska gifta sig på en strand Fast det kanske är finare barfota då
  • Sörön10

Ok, from the top of my head:

Fylla!
    Brudöverlämning
    När brudens mor (eller brudgummens för den delen, men här talar jag bara om vad jag sett) har världens kortaste och mest urringade klänning
    En brud med cigg i näven. (Kombon fin brudklänning och cigg känns såå fel)
    Cd-musik i kyrkan
    Förnedringshippor/-sexor. 

Det var väl det första jag tänkte på! 

Jo! Just det! När paret vill ändra på gudstjänsten och allt vad det nu kan innebära! När kyrkan bara ska användas som kuliss. 

• hjgs
    Marylojs skrev 2012-06-21 17:56:03 följande:
    Det enda jag egentligen tycker är pinsamt på bröllop är när brudparet försöker vara några de inte är, och försätter sig eller sina gäster i situationer som ingen är bekväm i, typ frack-krav när inte en enda gäst någonsin gått i frack tidigare osv. I övrigt tycker jag ett bröllop ska spegla brudparet.
  • PimPim83

På tal om "trashiga" bröllop...

tackyweddings.com/

Vissa av kläningarna samt val av bröllopsteman på denna sidan får mig att fundera på om jag ska skratta eller gråta.

• JuliBrud89

det finns inget trashigare æn en full brud som vinglar runt i brudklænningen!! :p

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?