• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • iSusanna
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-12 20:51:02 följande:
    Så det är trachigt med brudnäbb och och ringbärare barn är inte trachiga! alltså seriöst det är det trachigaste åsikten i historien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nu får du faktiskt ge dig.

Tur (synd?) att den här tråden endast handlar om trashiga saker relaterade till bröllop. Annars hade du gett mig en del uppslag, kärlekensbrudpar.

Morr. 

Tyst 

• iSusanna
    daniiel skrev 2013-02-12 21:28:29 följande:
    Jag ber dig att läsa vad som står i TS, att kanske läsa lite i den gamla tråden och försöka hålla den här tråden som något liknande. Det finns ingen anledning att blii väldigt upprörd av vad andra tycker och tänker här. Det är inte vad tråden är tänkt för, utan den är tänkt för att roa, att kunna ha lite självdistans och glimten i ögat.
  • PoS
    MeaJ skrev 2013-02-11 20:51:16 följande:
    Jag tycker att det är löjligt när bruden ska kasta sin brudbukett till någon av de kvinnliga gästerna.
    Och brudgummen tog av bruden strumpebandet med tänderna och kastade till de manliga gästerna.
    Det är en amerikans tradition som jag tycker ska stanna där!
    Var på ett bröllop förra året där ett "helsvenskt" par gjorde så.
    Sommarbrud 2013

Jag håller helt med! Var också på ett bröllop med ett "helsvenskt" par som gjorde det och de flesta av oss fattade ingenting av vad de höll på med. MEN det trashigaste av allt med det var att ett fåtal kvinnfolk faktiskt började bråka om buketten! Alltså, typ riva och slita ögonen ur varandra-varning. DET var riktigt trashigt.

För övrigt tycker jag denna tråd började riktigt bra och jag har skrockat för mig själv otaliga gånger men nu känns det som att det tappat spåret lite från ursprungsidén.

Så trash enligt mig:

Pussklockor
    Överdrivet "romantiskt" in i minsta detalj, typ sen ska vi stå och stirra varandra in i ögonen i en kvart och alla våra gäster ska tindra med ögonen för vår skull
    För mycket lull-lull i största allmänhet i KÄRLEKENS tecken, typ hjärtan och krusiduller (vi fattar, ni är kära och ska gifta er, lixom)
    För trånga/små/opassande kläder
    Att som gäst komma i jeans och t-shirt
    Att bli full som en alika när man är toastmaster/madame
    Slipsen på huvudet kl 01

Det var det jag kom på nu haha så det var inte mycket men men...

• lurigmumin
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-12 20:51:02 följande:
    Så det är trachigt med brudnäbb och och ringbärare barn är inte trachiga! alltså seriöst det är det trachigaste åsikten i historien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Precis som många har skrivit redan så är tråden meningen för att roa lite! Varför uppröras av att någon tycker nåt?
    Jag tycker jättemycket om barn men skulle aldrig i livet ha några brudnäbbar eller en ringbärare för jag ser inte charmen med det. Kanske inte direkt trashigt men förstår inte poängen och "gulligheten" eller vad det nu ska vara. Oavsett om de är födda inom eller utom äktenskapet eller inte ens är brudparets egna barn. 
    Chilla lite och ta inte andras åsikter så personligt.

Kan väl lista mitt trashiga bröllop:
    Färgkoordinerat in absurdum
    Obskyra teman
    Spexdans
    Gigantiska princessklänningar som man inte kan röra sig i
    Bröllopsmonogram...
    Överdrivet mycket pynt på bord och överallt annars
    Favours
    Buffé
    Fylla
    Vuxna som inte kan uppföra sig, hålla sams, öppet klagar på bordsplacering eller mat osv ( men det är väl mest allmänt ohyfsat...)
    Bridezillas som får utbrott för allt och ingenting!!!
    Brudpar som har sina gäster som marionetter och statister

Inte många som kommer undan, antagligen inte ens jag

• Principisessan

Såg en släktings bröllopsfoto och hans numer fru hade en gardin istället för slöja i håret. Var tvungen att titta till en gång extra men jo, det var spetsgardinen från ikea. Måste säga att det såg rätt trashigt ut.
    Och så blir jag väl föremål för min egen trashighet, jag har alltid tyckt att det är trashigt med smörgåstårta på bröllop. Nu när vi ska gifta oss och ska ha afternoon tea istället för bröllopsmiddag, gissa vad min blivande tycker att vi ska bjuda på? Haha kan ju inte gärna förbjuda honom heller men bläh, det passar ju inte alls in :)

• daniiel

Haha men vad roligt, spetsgardin från Ikea? Ptja, trashigt eller smart spartips? Det är frågan ;) Hade jag velat ha en slöja helt i spets, så hade jag säkerligen kunnat komma på samma idé, men jag kan ändå förstå tanken att "Va? En gardin? Neeej!" :P

Och som TS av tråden, måste jag bara påpeka (återigen) att även vårat bröllop hade många inslag som av andra absolut kan anses som trashigt. Tex kuvertavgift, kinaklänning, matchat brudfölje, CZ-sten i vigselringen och - ve och fasa - vi hade vår dotter som brudnäbb ;) Det är just det, att trots att vi hade alla dom "trashiga" inslagen, så var vårt bröllop så fin fint ;D

Som sagt, jag tror inte någon klarar sig undan ;)

• eml33h

Långa fejkade naglar är riiiktigt skabbigt!
    Dessvärre bröt jag min ena långfingernagel imorse när jag skulle ställa in matlådan i kylen på jobbet.. (jag VISSTE att jag skulle stannat i sängen imorse :P)
    Så nu lär jag väl måsta sätta på en tipp eller nåt *suck* för den lär ju inte hinna växa ut på två veckor?!

Nåt annat som är trashigt är potatisgratäng!

• iSusanna
    lurigmumin skrev 2013-02-12 21:45:41 följande:
    Kan väl lista mitt trashiga bröllop:
    Färgkoordinerat in absurdum
    Obskyra teman
    Spexdans
    Gigantiska princessklänningar som man inte kan röra sig i
    Bröllopsmonogram...
    Överdrivet mycket pynt på bord och överallt annars
    Favours
    Buffé
    Fylla
    Vuxna som inte kan uppföra sig, hålla sams, öppet klagar på bordsplacering eller mat osv ( men det är väl mest allmänt ohyfsat...)
    Bridezillas som får utbrott för allt och ingenting!!!
    Brudpar som har sina gäster som marionetter och statister

Inte många som kommer undan, antagligen inte ens jag
    Haha, och inte jag heller. 

Dock gillar jag bröllopsmonogram!

Vi hade två gäster som öppet klagade på bordsplaceringen och dessutom BYTTE plats. Hujedamej. Jag bestämde mig för att inte bli arg i stunden, men såhär i efterhand kan jag koka inombords :-S 
  • iSusanna
    eml33h skrev 2013-02-13 07:26:29 följande:
    Långa fejkade naglar är riiiktigt skabbigt!
    Dessvärre bröt jag min ena långfingernagel imorse när jag skulle ställa in matlådan i kylen på jobbet.. (jag VISSTE att jag skulle stannat i sängen imorse :P)
    Så nu lär jag väl måsta sätta på en tipp eller nåt *suck* för den lär ju inte hinna växa ut på två veckor?!

Nåt annat som är trashigt är potatisgratäng!
    Detsamma hände mig. Men jag blev grymt nöjd eftersom jag arton gånger påpekade till den stackars nagelteknologen att "de får inte se för långa eller fejk ut"... Så jag håller med om nagelpåståendet med brasklappen att det kan se ok ut om de är bra gjorda och i en naturlig längd. 
  • Fjärilen

Rolig tråd tycker jag.
    Här kommer mitt bidrag....

Bröllop som följer konstens alla regler.
    Brudvals som första dans, paret kan inte ens dansa vals men går o lär sig att dansa.
    Rosa som temafärg, jag visste inte att så många killar gillade rosa. Konstigt att man inte ser killar i mer rosa på stan.
    Toalettkorgar, det är en vanlig hederlig fest inte en utmanande utflykt.
    Kuvertavgift, När man inte rättar mun efter matsäck
    Unika spexdansen
    Alla måsten till gästerna, som att de t ex måste hålla tal och rätta sig efter brudens alla åsikter.
    Att gifta sig i kyrkan för att det är en fin lokal, när man är ateist
    Att ha "Av längtan till dig" som solosång, varit på ca 10 bröllop där de har den som unik solosång.
    Hembränt, behövs det någon förklaring
    Söta sliskiga mosserande viner som cinzano till brudskål
    Hetsen att se perfekt ut, hade en manlig arbetskamrat som inte fick äta något annat än morötter i 2 månader innan hans bröllop.
    Skaffa linser, när man hela sitt liv haft glasögon.
    Spraytan/Solarie solbränna, hör knog ihop med hetsen att se perfekt ut.
    Att inte sova ihop natten innan när man levt i hop i flera år
    Förvänta sig att tärnan är en personlig slav
    Pussklockor, varför? Är inte brudparet tillräcklig kära och kan pussa utan uppmaningar?
    Skoleken, så överraskande att den dyker upp
    Festhäften med allsång, hör hemma på kräftskivor och midsommar
    Alla dessa rim, hur ofta används rim annars
    Flera brudklänningar, har man köpt rätt brudklänning när man sedan byter om till en enklare.
    Frack som klädkod när varken gästerna eller brudparet brukar gå på tillställningar med frack
    Favours!
    Frockcoat, hel plötsligt så ser alla brudgumamr ut som de har jätte korta ben.
    Checklistan from hell, med tidplanering med exakta minuter och packlista till bruden som är flera sidor lång.

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?