• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika
    Sskbrud: ni bestämde er för mars? Det tror jag blir jättebra!! Välkommen till tråden!
  • Sskbrud

Amerika: tack goa du! Vi gjorde det :) vår förlovningsdag betyder mkt också. :) känns så spännande!!! vill bara planera hela tiden, hihi!

• LinaNordstrom

Vi gifter oss på midsommarafton 2014!Det enda som är fixat hittills är bokning av kyrkan. 

• Lindlund

amerika - Vi gifter oss 20140104. Det är verkligen inte lång tid kvar och det känns så himla spännande! :) Det är säkert en massa som vi glömt eller inte tänkt på ännu, men jag försöker leta efter all information jag bara kan och än så länge är det inget som jag kan komma på som vi glömt att fixa med så här långt. Jag bara längtar efter att det ska bli januari nu! :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Carrol

Hej! Här är en till. September 2014 blir det, har inte hunnit bokat nåt än, ligger precis i startgroparna! Inte ens säker på vilket land det blir än (Sverige el Spanien).

• Mamaria

Hoppsan vad många som är i så god tid:) Nu fick jag lite panik.. Gifter oss i januari, den 18:e då vi varit tillsammans i 18 år.
    Kollar precis klänningar, o vill inte ha en sån där vanlig som så många väljer, letar efter nåt grekiskt, empire ev nedhasad ärm..
    Vi vill gifta oss på Jamaica dit vi reser i samband med detta. Måste nog börja kolla lite. Ska precis skicka in hindersprövningsblanketter. Stor fest efter vi kommit hem med alla vänner. Superhemligt!
    Nån som kommer på bra tips eller råd angående planerna så mottages det gärna

• amerika

Välkomna till tråden Carrol och Mamaria Glad kul att vi blir fler!

Januari är ju snart så det är inte mycket tid kvar att planera på. Jamaica låter spännande, berätta mer!

Och att välja mellan Spanien och Sverige, det måste vara svårt?! Vad är det som gör att ni överväger Spanien?

• hjohanna

Hej, hej!
    Jag hänger också på här! Vi förlovade oss i somras och bröllop blir det 9 augusti i Mölle, Skåne.
    Är det någon mer som ska gifta sig i Skåne/dom trakterna?  

Har bokat kyrka, festlokal, köpt vigselring och nu tittar vi bara runt efter inspiration och vet inte riktigt vad nästa steg blir i planeringen. Men planen är ialf att sprida ut kostnaderna. Vi har ju lite tid på oss :)

Wow, Jamaica och Spanien spännande... Min blivande man är från Australien, så vi försöker "locka gästerna" till Sverige istället.  Hur har ni tänkt med gäster till Jamaica och Spanien?
    Vi tycker det blir svårt med vänner och familj från utlandet, då man vill att dom ska komma men givetvis förstår om det blir svårt...finansiellt och semester osv. Hur tänker ni?  

• amerika
    hjohanna: välkommen hit! Glad

Vi har oxå familj från utlandet då min blivande kommer från Montenegro på Balkan. Det är ju inte riktigt lika långt bort som Australien dock... Jag har däremot en barndomsvän i just Australien som blir bjuden på bröllopet men har förstås full förståelse för om hon inte kan komma. Tyvärr är det väl sånt man får räkna med. Men om folk vet om det i god tid så hinner de kanske planera och lägga undan en slant.
  • erinny

hjohanna: Vi gifter oss också i skåne men utanför lund:) Då vi ska gifta oss borgerligt kan vi inte boka tid förrän i februari. Hon jag talade med lovade att vi skulle få den dag vi valt då vf inte bokar upp sig så många månader i förväg...

Svar på tråden Blivande fruar 2014