• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • bröllop2015

Jag hoppar också in här, som ni ser på mitt namn så var tanken att vi skulle gifta oss 2015 (då vi firar 10 år ihop) men vi bestämde nyss att vi allt gifter oss nästa år trots allt. Vi kommer att ha ett sommarbröllop hemma i trädgården och tänkte hyra in ett stooort partytält och pynta lite vintagestuk på det. Vi har även två barn som kommer att vara 3,5 och 1år vid bröllopet. Bröllopsresan har vi spikat också - det blir en vecka i Frankrike med halva veckan på en stor festival (med texten ny gifta på tältet!) och halva veckan i Paris. Längtar så!

• Nevertheless

I lördags bokade vi band :) Å på torsdag ska vi till lokalen å kika på logen. Ta lite kort å sånt så bi kan se över hur det ska dekoreras å hur bordsplaceringen ska vara å sådant :) Vi e uppe i Bollnäs nu på semestern så passar på nu! Kommer inte upp förrän till jul nästa gång å gången efter det blir till bröllopet så!

• Nevertheless

Ingångslåten tror jag vi har klart för oss nu med :) Ring of fire av Johnny cash blir det nog (utan sång) På youtube finns det hur det kan låta på piano, men hade gärna haft på orgel om det går/låter bra då det blir så mäktigt ljud av det tycker jag :D å kyrkan vi gifter oss i har en väldigt fin orgel å en kantor som verkligen kan spela bra! :) Har ni funderat något på in/utgångs musik än?

• Nevertheless

I was born to love you med Queen står med som förslag på in/utgång oxå :) Tror den gör sig bäst som utgångs va? :)

• mirran2
    amerika skrev 2013-07-27 13:26:09 följande:
    Nu har vi bestämt en gång för alla att vi gifter oss 24 maj! Glad Datumet har flyttats fram ett par veckor då vi ska ha vigseln under en stor ek och den knappt har hunnit få några löv den 10:e som vi först tänkte... Så kan det bli när man inte har koll på naturen! (eken är ett av de senaste träden på våren att komma i lövsprickning...)

Och om vi av någon anledning inte kommer att kunna ha den fest vi skulle önska, så ska vi ändå gifta oss den dagen, för det viktigaste är att vi blir gifta och kan leva resten av livet tillsammans som man & hustru Hjärta  
    Ahhh blir på min dotters 20-årsdag Hjärta
  • erinny

hej! Hänger gärna på här. Denna glada skånetös planerar att gifta sig 140714 efter mer än 8 år som sambo. Det blir en borgerlig vigsel på hemmaplan. Ser fram emot det

• Lindlund

Oj, längesedan jag var här inne nu. Våra planer fortskrider framåt och om två dagar är det bara 5 månader kvar tills vi gifter oss! Kyrkan och lokalen är bokad, likaså catringen och tårtan. Inbjudningarna är utskickade och mina kläder är så gott som klara, väntar på beställda skor och korsett och sedan är det bara ändringarna på min klänning kvar. Jag kämpar dock med min vikt så klänningen kommer nog vara ett projekt in i det sista. Det känns det som om vi har koll på det mesta vilket är väldigt skönt! :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • amerika
    mirran2: då måste det ju vara ett väldigt bra datum vi valt! Flört

erinny: välkommen hit! Jag blev alldeles till mig när jag såg att ni skulle gifta er 140714 för det datumet hade jag helt missat, men så rättade du dig själv och då blev det plötsligt förståeligt varför jag inte uppmärksammat det!

Lindlund: kul att ni kommit så långt och kära nån, ni har ju inte många veckor kvar egentligen! De kommer att bara svischa förbi under hösten.... Vilket datum är det ni gifter er?
  • Sskbrud

härlig tråd :)stort grattis alla!!  jag och min blivande man skall gifta oss 140309, våran förlovningsdag :) samt 2014 har vi varit tillsammans i 10 år! TRäffades när vi var 15:) Bröllopet går av stapeln På Nolhaga slott tillsammans med närmsta familjen.

Svar på tråden Blivande fruar 2014