Helenis skrev 2013-07-20 17:31:43 följande:
Så värst enkla snittar hade inte jag tänkt mig dock.. det skall ju trots allt ersätta en förrätt. Tänkte mer att choklad kunde förstöra aptiten något. Fast å andra sidan, har man en buffé och vänner som tar stora portioner så är det kanske bara bra.. ;) Men om du är ute efter riktiga praliner så brukar inte de vara så jättebilliga. Jag skall göra egna och lägga i en liten strut på varje persons tallrik (4-5st i varje), som en gåva. De får välja själva om de vill ta någon mellan maten eller spara struten och ta hem. Ett tips är ju att göra egna tryfflar, det är superenkelt och man kan dessutom frysa dem, så man slipper göra dem precis innan. Är du rädd för värmen kan du kanske lägga dem i en metallskål i en större skål fylld med is.
Nej, inte enkla så, men de kommer inte behöva vara så många olika eller så avancerade eller hur man ska säga. Ska gå att förbereda så de bara är att ställa fram. Att ställa sig och göra snittar till 70 pers tar tid, så enkelt men kännas "lyxigt'" :P Praliner vet vi inte ens om vi ska ha. Räcker nog med fruktfat och några snittar. Vill bara ha det så gästerna har lite att plocka med mitt på dagen när vi fotograferar oss. Är helt säker på att de kommer bli väldigt hungriga annars. Kanske kan räcka med enbart frukt, men är lite roligare med någon snitt också :) Det ska inte ersätta någon förrött eller något så ingen får bli mätt. Tre rätters väntar till kvällen + tårta. Har gjort praliner tidigare, jobbar som kock ;)