Marione skrev 2013-07-12 19:13:27 följande:
Eftersom han är en sådan nära vän känner jag att jag inte vill att han ska provbaka och sedan bestämma mig. Känns helt fell, dessutom vet jag att hans tårtor är väldigt väldigt goda, har ätit säkert 10 olika varianter från honom. Det som hindrar mig lite är utseendet, hans tårtor är vackra men jag vill ha en trevåningstårta "american-style" vilket han aldrig gjort förut.... Men kanske om han gör de olika delarna och jag sedan bara sätter ihop dem tillsammans med honom. Han är tex mkt duktig på att göra marsipanrosor vilket ju är klart godare än med sugarpaste som jag får göra i för att det ska bli bra.
Svår sits, jag förstår att du inte vill trampa honom på tårna, speciellt som du ju egentligen tycker om hans tårtor, verkar det som.... Jag tänker att det bästa vore om ni kunde diskutera lite hur du/nni vill ha det, dvs trevåningstårta american style, så han för klart för sig det. Då kanske han säger själv att han inte vill ge sig på det eller så tycker han det känns jättebra att du hjälper honom! Det där med marsipanrosorna är ju ett plus, men egentligen, handen på hjärtat, hur många i vuxen ålder, äter ens upp rosen på tårtan? Den är ju mest där för att vara fin....
Hoppas det löser sig för er!