• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika
    Malin4900 skrev 2013-07-14 16:57:51 följande:
    Oj vad långt många av er kommit, blir lite lätt stressad här i soffan ju ;) Vi har precis varit på sommarens andra bröllop och känner att vi nu kan börja fokusera på vårt eget. Vi har fortfarande inte bestämt festlokal, men har några favoriter. I övrigt har vi inte gjort någonting... Jag tänkte börja prova klänningar nu till hösten då det reas, kanske har man tur och hittar en till superpris!
    Om ni gifter er nästa sommar så är det ju faktiskt ett år kvar... Ingen panik, alltså!

Vi har inte heller bokat lokal än, även om vi har bestämt oss. Vi ska göra det när sambon kommer hem från sin utlandsvistelse (om en vecka), så ska vi oxå kika på lokalen ordentligt o kolla upp porslin mm.

Men vi måste börja med att spika datum!! Velpottor hahaha
  • Marione

Amerika - Jag känner inte heller att rosor på tårtor är så där jättegott och att det egentligen inte spelar ngn roll. Men... vi kommer att ha ca15 barn på bröllopet och av erfarenhet vet jag att alla kommer att vilja äta av dem och då är det nog bättre om de är goda och gjorda av marsipan än av sugarpaste.

• Malin4900

Det är rätt, än är det gott om tid. Datumet är satt 17/5 så knappt ett år kvar :D En kompis som gifte sig för två veckor sedan planerade deras bröllop på ett halvår, och det blev super så ingen panik än igentligen ;)

• amerika
    Marione skrev 2013-07-14 20:48:21 följande:
     vi kommer att ha ca15 barn på bröllopet och av erfarenhet vet jag att alla kommer att vilja äta av dem och då är det nog bättre om de är goda och gjorda av marsipan än av sugarpaste.
    Aha, då förstår jag! Tungan ute 
    Malin4900 skrev 2013-07-14 21:18:09 följande:
    En kompis som gifte sig för två veckor sedan planerade deras bröllop på ett halvår, och det blev super så ingen panik än igentligen ;)
    Tänk att det går!! Förvånad inget för oss härinne, eller vad säger ni brudar? Flört
  • 141004

Hej på er alla:) Åh jag är så förväntansfull just nu, idag kommer min kinaklänning! /ebay Beställde 27juni, skickades 1juli.. Vi har också gjort så, handlat lite då och då för att fördela ut kostnaderna, blir ju en hel del som återstår på slutet ändå, oktober 2012 köpte vi den 1a saken; ringen, sen har det bara rullat på, har känner mig smått galen ett tag då det varit så låååååång tid kvar, men jösses vad fort tiden gått nu är det ju snart 2014.. :):)

• Marione

Malin4900 - Jag har varit gift en gång tidigare och det bröllopet planerades på 8 veckor (från det att vi bestämde oss till bröllopsdag) inget jag rekommenderar. Men det går om man vill :) Blir nog aningen mer genomtänkt den här gången....

• Marione

141004 - BILD sen vill jag se (om du vill). Är det första klänningen i tråden?

• 141004

Åååh den är över All förväntan! 900 kr totalt inkl underkjol. Skräddarsydd efter mina mått, helt otroligt! Många lager tyg, välarbetad! Har inga bilder på den ännu med mig i men jag slänger in bilden ifrån ebay sålänge;

• sweetjonna

Hej! Vi gifter oss i juni -14. Vi har bokat kyrka och lokal. Bestämt tärnor och toastmadame. Resten är kvar ;). Tänkte börja kolla lite smått på klänningar till hösten.. Tror vi blir en ca 70 gäster max.
    Hur gör ni med fotograf? :)

Svar på tråden Blivande fruar 2014