• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika
    Helenis skrev 2013-07-07 00:06:08 följande:
    Vi gifter oss 26 april 2014 i Göteborg. Festlokal och hotellsvit är bokat. Fotograf är tillfrågad och skall preliminärbokas, en vän som är amatörproffs och väldigt begåvad. Catering är utvald, men skall provsmakas. Tårta gör jag själv och även brudbukett och tärnbuketter samt tärn och näbbklänningar. Kyrkan är tillfrågad, får besked på måndag så vi håller tummarna. Letar efter en fräck bil, har mailat en veteranbilsklubb då vi gärna vill ha en speciell modell. Just nu scrappar jag inbjudningskort och såsmåningom blir det festhäfte och vigselprogram i samma stil. Köper lite bordsdekorationer och godisskålar odyl på rea när jag hittar dem. Tycker det är skönt att göra sådant man kan göra redan nu så det blir mindre stress de sista veckorna.
    Oj, vad mycket ni redan har gjort!! T o m hotellet bokat, men det kanske är nödvändigt i en storstad? Funderar på om vi oxå borde boka snart? Vore ju trist om sviten var upptagen just den helgen, det finns ju liksom bara en på hotellet....

Jag tycker inte att vi har så mycket ordnat än, men jag köper visst lite saker på vägen hihi. Idag klickade jag t ex hem några grejer från myheart.se, de hade rea på vissa artiklar så jag köpte bl a små griffeltavlor som jag tänkte ha som skyltar att skriva de olka maträtterna på (vi ska ha buffé). Och för ett tag sen var det utförsäljning på duni.se så då köpte jag hem blockljus och lite annat därifrån. 

Snart ska jag och bästa kompisen (som ska vara vittne/värdinna, jag har inga tärnor) sätta oss o fixa save the date-korten som ska skickas i aug/sept. Inbjudningarna får pysslas under hösten och skickas i januari (bröllop i maj).
  • Helenis
    amerika skrev 2013-07-07 00:53:31 följande:
    Oj, vad mycket ni redan har gjort!! T o m hotellet bokat, men det kanske är nödvändigt i en storstad? Funderar på om vi oxå borde boka snart? Vore ju trist om sviten var upptagen just den helgen, det finns ju liksom bara en på hotellet....

Jag tycker inte att vi har så mycket ordnat än, men jag köper visst lite saker på vägen hihi. Idag klickade jag t ex hem några grejer från myheart.se, de hade rea på vissa artiklar så jag köpte bl a små griffeltavlor som jag tänkte ha som skyltar att skriva de olka maträtterna på (vi ska ha buffé). Och för ett tag sen var det utförsäljning på duni.se så då köpte jag hem blockljus och lite annat därifrån. 

Snart ska jag och bästa kompisen (som ska vara vittne/värdinna, jag har inga tärnor) sätta oss o fixa save the date-korten som ska skickas i aug/sept. Inbjudningarna får pysslas under hösten och skickas i januari (bröllop i maj).
    Haha.. ja vi och vi.. det är jag som blivit helt besatt.. sitter och pysslar in på nätterna och läser trådar på bt tills det ljusnar.. killen bara skakar på huvudet.. Han tycker också jag är tidigt ute men jag vill inte vänta och sedan upptäcka att jag var för sent ute och allt är upptaget. Vi har en ganska liten budget 30-40 000 och jag känner att ju godare tid jag är ute i ju större chans har jag att få de mest prisvärda alternativen innan de blir upptagna. Tex så bokade jag svit på ett litet mysigt hotell som bara har en svit och fick det fantastiska priset 2145kr för lyxigaste paketet för oss båda.. de flesta andra ställen jag kollade på kostade mer än dubbelt så mycket. Lokalen kostar 2500 och övriga alternativ var från 5000-10000, så det känns som det är lättare att få ett finare budgetbröllop med lite tidig planering.

Ja nu är det ju massor av reor. Jag skall lägga pyntgrejer i en flyttlåda och ha på vinden så kan jag fylla på den efter hand. hittade sådana stenhjärtan för halva priset på en inredningsbutik så köpte ett gäng till borden och några fina dukar på Hemtex med blommor i rätt färg för temat, dessa har jag inte riktigt bestämt vad jag skall göra med, men troligtvis blir det servetter eller löpare. Jag älskar att pyssla så det är bra att ha lite att sysselsätta sig med redan nu så man slipper stressa sedan. kort och program gör jag bara skalet så att säga. Texten inuti kommer vi göra senare och klistra/binda in.
  • Marione

Helenis - Då tänker du lite som jag. Jag tycker om att pyssla och så men avskyr när det i sig blir ett stressmoment. Tänkte att jag ska sätta igång och göra saker och lägga i lådor. Min tanke var om det skulle bli väldigt dammigt och så. Jag funderar också på att börja med inbjudningarna nu, vissa är ju självklara så att man kan börja göra de redan nu. Dessutom surfar jag mkt efter klänningar eftersom jag vet att jag kommer att vela fram och tillbaka massor när det väl blir dags.

• pnufs

Tack Äriqa :) Jag jobbar två veckor till och David jobbar ju hela sommaren, så nån helg kanske? Vi ska åt erat håll i helgen, är ni hemma då? :)

• Äriqa

Ja det är vi.

Vi ska grilla hos Simon och Titti den 13:e annars är vi lediga

• pnufs

Då kanske vi kan svänga förbi på dagen på lördag Äriqa? :)

• pnufs

Förresten hej allihopa! :) Vi gifter oss 2 augusti 2014 och vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och catering :) Pysslar för fullt o bollar idéer med min lika pysselgalna sambo :) Vi tyckte att vi var ute i riktigt god tid och bokade, men tur var det för både kyrkan, lokalen och fotografen hade bokningar runt omkring vårt datum. Kyrkan har t.ex. en vigsel till samma datum.. Vi älskar att gå på loppisar och har redan hittat saker att ha till dekoration som passar vårt färgtema perfekt :)

Svar på tråden Blivande fruar 2014