Helenis skrev 2013-07-07 00:06:08 följande:
Vi gifter oss 26 april 2014 i Göteborg. Festlokal och hotellsvit är bokat. Fotograf är tillfrågad och skall preliminärbokas, en vän som är amatörproffs och väldigt begåvad. Catering är utvald, men skall provsmakas. Tårta gör jag själv och även brudbukett och tärnbuketter samt tärn och näbbklänningar. Kyrkan är tillfrågad, får besked på måndag så vi håller tummarna. Letar efter en fräck bil, har mailat en veteranbilsklubb då vi gärna vill ha en speciell modell. Just nu scrappar jag inbjudningskort och såsmåningom blir det festhäfte och vigselprogram i samma stil. Köper lite bordsdekorationer och godisskålar odyl på rea när jag hittar dem. Tycker det är skönt att göra sådant man kan göra redan nu så det blir mindre stress de sista veckorna.
Oj, vad mycket ni redan har gjort!! T o m hotellet bokat, men det kanske är nödvändigt i en storstad? Funderar på om vi oxå borde boka snart? Vore ju trist om sviten var upptagen just den helgen, det finns ju liksom bara en på hotellet....
Jag tycker inte att vi har så mycket ordnat än, men jag köper visst lite saker på vägen hihi. Idag klickade jag t ex hem några grejer från
myheart.se, de hade rea på vissa artiklar så jag köpte bl a små griffeltavlor som jag tänkte ha som skyltar att skriva de olka maträtterna på (vi ska ha buffé). Och för ett tag sen var det utförsäljning på
duni.se så då köpte jag hem blockljus och lite annat därifrån.
Snart ska jag och bästa kompisen (som ska vara vittne/värdinna, jag har inga tärnor) sätta oss o fixa save the date-korten som ska skickas i aug/sept. Inbjudningarna får pysslas under hösten och skickas i januari (bröllop i maj).