Hejhej!
Jag och min fästman förlovade oss 28/11-09 och tänkte gifta oss 2/8-14 i Sorunda kyrka söder om Stockholm. Vi är då 23 resp. 24 år. Ganska unga, men vet man vad man vill så :) Festen ska vara i Sorunda bygdegård efteråt. Vi kommer ha 62 gäster som det ser ut just nu.
Vi båda är från Stockholm men bor numer i Göteborg där jag kom in på läkarprogrammet. Han fick flytta med så snällt :) Jag sitter och planerar bröllop istället för att plugga... Nästa sommar är han klar sjukgymnast och får dra in lite pengar till vår lilla "familj".
Vår budget är ca 100 000 kr. Svårt att hålla nere kostnaderna, tycker ni inte? Det är iofs jag själv som drar upp dem, dumma mig. Vill ha en Maggie Sottero-klänning (Bernadette) och en diamantring (solitär) av bra kvalitet. Men jag har hittat bra saker när jag letat runt, typ som att köpa diamantring på någon bra UK-sida (så slipper man tull) och köpa inbjudningskort från vistaprint istället för ex. kortdesign eller calligraphen.
Knoppalakan ser det ut att bli för mig med. Stolsöverdrag alltså.
Hur gör ni med tärnklänningar? Ska ni betala dem? Jag funderar på att köpa från någon "kinasida", typ som jenjenhouse, för då kan jag få samma färg på olika klänningar. Vill nämligen att mina tärnor ska ha olika typer av klänningar, men precis samma färg. Ljusgrönt.
Bröllopet i övrigt ska gå i just grönt, vitt och beiget. Toppat med lite guld och silver.
Nu skriver jag alldeles för långt. Bara så himla kul att planera! Kram på er