• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • aminis

jag har tänkt lite på in- och utgångsmusik. in vill min blivande ha mendelssons, vilket är helt ok för mig. ut tänker jag att jag får bestämma då, hehe.... och då vill jag nog ha något annorlunda och personligt, lite glatt men ändå vackert. mitt hjärta slår hårt för coldplay och jag tycker att lovers in japan på piano är fantastiskt fin, så det tänker jag just nu... här finns en väldigt duktig pianist som spelar den fläckfritt!

har ni tänkt något på utgångsmusik? 

• Nevertheless
    aminis skrev 2012-11-09 10:54:33 följande:
    jag har tänkt lite på in- och utgångsmusik. in vill min blivande ha mendelssons, vilket är helt ok för mig. ut tänker jag att jag får bestämma då, hehe.... och då vill jag nog ha något annorlunda och personligt, lite glatt men ändå vackert. mitt hjärta slår hårt för coldplay och jag tycker att lovers in japan på piano är fantastiskt fin, så det tänker jag just nu... här finns en väldigt duktig pianist som spelar den fläckfritt!

" target="_blank">

har ni tänkt något på utgångsmusik? 

vill jag nog ha som antingen in eller utgång, antagligen utgång.. 
    Och något på orgeln på ingången Inte bestämt vad än bara Förslag?  
  • aminis

Om ni ska ha det traditionella är det väl Mendelssons alt. Wagners :) men det kanske var något annorlunda du sökte? :)

• Augustimamman

Hej

Ja vi hade också tänkt gifta oss 2014. Vi åker på bröllopskryssning. Månad är inte bestämd men på sommaren hade vi tänkt. Senast Januari 2014 måste vi skicka in om namnbyte hos prv. Vi ska ha helt nytt. Min brudklänning köpte jag faktiskt i Ullared. Jag valde en kort "sommarklänning" som jag tycker kunde passa till endamålet. Tänker mig sandaler i stil med jag har på min sida här.

Men än finns det frågetecken.

• HubbaBubba

Vi har också tänkt gifta oss 2014 :) 7/7 för att vara mer precis.
    Har bestämt kyrka, Gustaf Vasa kyrka i sthlm. Helt underbar kyrka :)
    Funderar lite på www.stockholmsbit.se/index.php som festlokal. Verkar riktigt mysigt och inte alltför dyrt :)
    Vi har ingen budget än, får kolla lite på det.
    Tror det blir rött, svart och vitt som färgtema.

• Shajne

Hur fungerar det med in och utgångs musik? 
    Får man ta vad man vill?

Ingång vill jag gärna ha den klassiska :)

Men ut vill vi ha en låt som finns med i en film vi såg på våran första date som har blivit ett stort minne hos oss. Denna filmen såg vi på våran 1års dag och ska försöka göra det varje år har vi sagt. Får se hur det går :)

Men den låten skulle vi iaf vilja ha när vi går ut.

Kan man ha cd skivka eller hur fungerar det? 

• Shajne
    HubbaBubba skrev 2012-11-11 11:18:59 följande:
    Funderar lite på www.stockholmsbit.se/index.php som festlokal. Verkar riktigt mysigt och inte alltför dyrt :)
    Nära mitt datum! :) vi ska gifta oss den 9e juli. :) Mitt i veckan hehe. 
  • aminis
    HubbaBubba skrev 2012-11-11 11:18:59 följande:
    Hittar ingen riktig prisinfo på sidan förutom fr 370 kr/person för maten. Har du fått information om vad det kostar att hyra lokalen :) ? Verkar ju för bra för att vara sant nästan.. Hade också funderat starkt på denna lokal om vi inte skulle gifta oss i Sorunda kyrka. Nu blir det bygdegård ute på landet istället :) hihi.
    Shajne skrev 2012-11-11 11:56:04 följande:
    Får man ta vad man vill?

Men ut vill vi ha en låt som finns med i en film vi såg på våran första date som har blivit ett stort minne hos oss. Denna filmen såg vi på våran 1års dag och ska försöka göra det varje år har vi sagt. Får se hur det går :)

Jag tror man får välja vad man vill :) har inte riktigt funderat ut hur man ska fixa med en egen låt.. får väl ha någon bra ljudanläggning alt. att någon spelar låten man vill ha på orgel/piano eller så... Man får nog vara lite kreativ! :)

• Nevertheless

de flesta kyrkor har inget tillräckligt hägtalar system och cd spelare för att spela upp egen skiva så var noga med att kolla sådant med kyrkan först innan ni bestämmer er för skiva  

Vet inte om vi vill ha det där klassiska.... tror vi vill ha något mer annorlunda! och orgel på ingång iaf när vi har en sådan fin orgel att tillgå i körkan
    Om det nu blir vigsel på körkan :O haha känns som vi börjar bakifrån med cheklistan haha

maten har vi klart va vill ha, färgtema och sådant är klart.. vart vi vill vara är 90% klart iaf festen men inte vigseln :P Tur det är lååång tid kvar hah
    Fast inte sååå långt ändå!  20 månader bara

• HubbaBubba
    aminis skrev 2012-11-11 13:09:35 följande:
    Hittar ingen riktig prisinfo på sidan förutom fr 370 kr/person för maten. Har du fått information om vad det kostar att hyra lokalen :) ? Verkar ju för bra för att vara sant nästan.. Hade också funderat starkt på denna lokal om vi inte skulle gifta oss i Sorunda kyrka. Nu blir det bygdegård ute på landet istället :) hihi.
    Shajne skrev 2012-11-11 11:56:04 följande:
    Får man ta vad man vill?

Det står att det kostar 8000kr 18.00-01.00. Sen tillkommer pris för dryck också.
    Minus är att man bara får tillgång till lokalen en timme innan, men det ska vi nog höra om det inte går att ändra på, för på en timme hinner man ju inte fixa iordning allt.
    Mysigt att vara på landet också ju :) Vilken kyrka har ni tänkt om det inte blir Sorunda kyrka? :)
    Shajne skrev 2012-11-11 11:56:48 följande:
    Nära mitt datum! :) vi ska gifta oss den 9e juli. :) Mitt i veckan hehe. 
    Vad roligt :) Vart ska ni gifta er? :)
Svar på tråden Blivande fruar 2014