BT-Veteraner
Chicita: Ja det är ett elände att vilja ha något utanför normen, åtminstone om man är det minsta ekonomiskt medveten. Det duger inte med en lucka som öppnas uppifrån (som en vanlig ugn)? Jag tittade lite på tyska Ebay för att komma ur den svenska ankdammen och högerhängdhet ( Mikrowelle + Rechtsanschlag) verkar hopplöst men uppifrån (Klapptür) fanns det några, om än inte i nedersta prisnivån .En hemsida säger att det går bra att "borsta" själv med 4-600 sandpapper för våtslip, en helt plan kloss och ett rakt anhåll. Lyckligtvis så är det inga knappar i de rostfria ytorna på IKEAs "billiga" (bara dubbelt så dyr som motsvarande icke-inbyggda) så det borde funka.
Så till det RIKTIGT roliga: Jag satt på söndagsgudstjänst i min vanliga kyrka och tyckte att det kändes ovanligt tungt att andas, även för att vara på sista tiden. Men helt plötsligt var det som jag hade tagit av mig en tung ryggsäck och äntligen hade tillgång till hela mina lungor. Skuttade hemma utan vidare upp för de 14 trappstegen jag i 8 veckor tyckt varit så långa. Igår var jag och tränade lite konståkning och det gick fint. Så jag avbeställde läkartiden och ska ge mig ut en uppvärmningsrunda i löpspåret istället så snart det slutar snöa. :)))