Åh, vad jag blir irriterad och arg!!!
Vår dotter har sparat ihop pengar och vill köpa ett par nya inlines. Hon har ju dock inte hur mkt pengar som helst, så vi kikade på begagnade. Vi hittar ett par på en sån köp-och-sälj på facebook. Jag skriver till tjejen som har inlinesen och säger att jag vill köpa dom, vilket jag får. Hon berättar att dom finns en bit utanför stan och jag frågar om det går bra att hämta igår, fredag, men så skulle ju maken vara borta hela dagen + kvällen, så då har jag varken bil eller chaufför och det gjorde inget, för dom skulle ändå inte vara hemma på fredagen. Jag säger då, alltså igår, att vi gärna hämtar dom på lördag eller söndag. Hon säger då igår kväll att dom är inte hemma på varken lördag eller söndag. Okej, säger jag, då får vi försöka hitta en lösning. Hon skriver sedan idag på eftermiddagen att dom visst ska vara hemma ikväll, men då har vi redan hunnit bli bortbjuda ikväll (ska iväg nu om 15min), men att vi gärna komma imorgon om dom är hemma då. Jag får inget svar. Loggar in nu och ser att en annan tjej skriver att hon också vill ha inlinesen. Tjejen som har dom skriver då att "Den som hämtar dom ikväll får dom!", vilket vi ju inte har möjlighet till. Kan ju inte sitta hemma och vänta på att hon kanske ändrar sina planer. Jag skriver då till henne att jag blir besviken, men framförallt dottern som hade lyckats hitta ett par i sin prisklass och bara väntade på att vi skulle kunna åka och köpa dom. Tjejen svarar då ganska spydigt att vi verkade ju inte ha något intresse av att köpa dom och att hon kan ju inte vänta i evigheter på oss.
Jag tycker bara hon skött hela grejen så illa, för det är ju hon som aldrig haft tid och varit hemma, men jag har vänner som säger hon är lite.. ja, jag vill inte använda fula ord, och jag vet också att andra i såna här köp-sälj-grupper har kommenterat hon inte alltid är så lätt att ha att göra med.
Nu är vi tillbaka på ruta ett och dottern utan inlines fortfarande..