Chicita skrev 2013-06-25 11:40:38 följande:
Jag vet att många tror att det räcker med att bara skära bort skarven och sen tapetsera ovanpå för det känns rätt slätt. Men så enkelt är det ju inte.
Den ska ju bara användas till att ta bort överflödig tapet så att man sen kan slipa och spackla utan att behöva slipa en bra stund innan man har fått bort knölen
Det är väl som med alla redskap. Om dom används till det dom är tänkta till så är dom bra. Om dom används för att fuska så är dom värdelösa
Jag kom i kontakt med det när jag jobbade i färgbutik ett tag. Målarna som vi delade lokal med använde det när dom skulle tapetsera om våra visningsväggar
Precis, och då säger min pappa att det går lika bra att bara slipa direkt. Tapetskarvar är inte något man behöver nöta, utan det brukar räcka med att bara dra slipmaskinen över en gång. Precis som vår vän, en målare, också säger. Dom tycker det är ett överflödigt redskap. Det är väl olika, vad man tycker och föredrar :)
Vi använder dessutom slipmaskin med dammsugare, som kostar mer än vad jag ens vågar tänka på, vi kan låna den.. så slipdamm blir det inget! :D