BT-Veteraner
Jag var till smärtrehab i går i Säter (ett ställe som fokuserar på patienter med många eller långa (eller både ock) smärttillstånd. Fick träffa en sjukgymnast som klämde igenom så mycket han hann på sin tid och en läkare som klämde och kände hon också + en beteendevetare / psykolog (det kunde vara vilket som och jag vet inte vilken av dessa som hon var).
Dom har konstaterat artros + postoperativa konsekvenser, att jag är ledmjuk (överrörlig) och att jag har ett nervsystem som går på högvarv pga långvarig och utbredd smärta.
Så nu blev det en sömnutredning i natt (har sovit med sömndator, och den var så ivägen att jag inte kunnat sova alls, så vi får väl se vad den visar. Jag får väl antagligen göra om det)
Och så ska jag börja en kur med Arcoxia, samt ta massa lab-prover på min vårdcentral.
Efter det är det besök hos ortoped kopplad till smärtrehab, och en föreläsning om långvarig smärta och vad som händer i kroppen när man har det.
Sen återbesök hos sjukgymnasten som inte hann gå igenom nacken och axeln och inte heller hann gå in mer på foten (eller hann och hann, han visste ju att den ska opereras om typ i Januari, så han prioriterade väl inte den) och samma dag återbesök hos den där psykolog/beteendevetaren också. Så får vi väl se vad dom kommer fram till sen.
Förhoppningsvis leder det till något bra.
Just nu är jag bara grymt ledbruten och öm överallt efter att dom bänt och känt på lederna