Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Sen tårta till efterrätt :)
Sen tårta till efterrätt :)
Vixan och Cathelica, det är samma för mig. Blev friad till i mitten av december, på min födelsedag och i mellandagarna bestämde vi att det skulle bli bröllop i år. Vi har inte heller skickat ut våra inbjudningar. Tänkte försöka göra det till månadsskiftet feb/mars. Vi fick tips från tjejen som hjälper oss med festen att inte har för lång OSA-tid, max 2 månader, så då har vi OSA senast 30/4.
Vi försöker köra budget så spotify är det som gäller här. Eventuellt blandat med lite karaoke om någon vill :) Fast vi har inte kommit så långt i de planerna.
Någon som har tips om vart man kan köpa tärnklänningar? Letar förbrilt efter lila klänningar till mina tärnor. Jenjenhouse ser ju bra ut, men har hört så mycket dåligt därifrån... Vågar man? Hur gör ni? Vrat köper ni? Sy upp? suck... Svårare med tärnklänning i rätt färg än brudklänning tycker jag... haha.
Klänning och underkjol är här nu. Beställde klänning från Kina och den kom för någon vecka sedan. Underkjol kom idag och såhär blev det :) Får förmodligen sy in klänningen en aning så att den inte glider ner.
Snart åker inbjudningskorten iväg. Gifter oss 24/8.
Min sambo har sett klänningen och mig i klänningen. Vi ska ändå fotograferas innan vigseln så då lär han ju se mig i vilket fall innan vi möts i kyrkan ;)
Har ni bestämt vad ni ska ha för brudbukett än? Vilka blommor och färger?
Jag har inte alls bestämt mig. Föll för en bukett jag såg någonstans här på bröllopstorget, har dock inte pratat med någon florist om vad det skulle kosta.