Inlägg från: Alvstina |Visa alla inlägg
  • Alvstina

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

För min del har det också varit svackor upp och ner. Vi har också räknat med en del hjälp före och under bröllopsdagen. Dock inte med middagen, men då vi saknar bil behöver det köras lite saker/tårtor/sprit/oss... innan festen kan börja. 

Tråkigt när ingen erbjuder sig att hjälpa till :(

Själv är jag nog lite stressad också. Inatt hade jag åter igen en dröm om ett misslyckat bröllop. Jag är trött på dehär drömmarna där jag går längs med altarlången och kommer på att någon del i planeringen är glömt eller missad. Eller att prästen sen missar hela delen där vi blir gifta.

• Alvstina

MissFannie: Vilken klänning, som verkligen sitter fint på dig! 

• Alvstina

Först hade vi också tänkt att ha en presentation av varje gäst, men några känner vi inte så bra och vissa har vi aldrig träffat tidigare. Det känns inte helt ok att presentera personer som: pojkvän till xx, och sen inte mer. Vad vi däremot ska ha med är menyn, tack, bordsplacering, statistik över var gästerna kommer ifrån och dialektala uttryck från dessa platser. Kanska någon sång. Pappa spelar nog mer än gärna piano till. Det brukar bli så på våra släktträffar.. och tidslinjen -om oss.

Längtansfull, jag tycker att du är superfin i din klänning!

• Alvstina
    Aug 2013 skrev 2013-06-23 20:56:44 följande:

Fina placeringskort! Vad har ni använt för font till dem?
  • Alvstina

Om klänningen är insydd sedan tidigare, så gå till en sömmerska och se hur mycket den kan tas ut igen.

• Alvstina
    johannisen skrev 2013-07-15 19:55:34 följande:
    Måste bara dela med mig av min besvikelse här... Vi gifter oss 31 augusti och i mars frågade jag mina två solister om de vill sjunga i kyrkan och båda tackade ja. Förra söndagen hade vi träff med dem, den ena är min svägerska (min brors fästmö) och den andra är en nära vän. Vännens pojkvän skulle dessutom kompa en av låtarna på gitarr så vi var alla där och övade och det lät riktigt bra. Idag meddelar min vän att hon och hennes pojkvän inte kommer på bröllopet för att de fått en annan spelning på en annan ort och prioriterar den inkomsten. Jag trodde faktiskt att vi var närmare vänner än så. Känner mig riktigt ledsen över detta, för att inte tala om allt som måste planeras om nu...
    Det där är verkligen inte ok! Jag förstår att du är besviken. Det handlar ju inte enbart om att din vän inte kommer, det handlar om ett brutet löfte och det faktum att nu nu får en massa extra jobb med att hitta annat i sista minuten. Jag hade själv blivit väldigt ledsen... 
  • Alvstina

Oj, vad alla är aktiva här! Själv har jag varit sjuk sedan 5/7.. ja, nu hostar jag ju visserligen bara och har lock för öronen, men ändå. Det är hemskt tråkigt att känna sig krasslig halva semestern. Nåväl... 

Lite tråkigheter har dock hänt.. min farmor gick bort för en månad sedan och bara några månader tidigare gick sambons moster bort. Det känns underligt och väldigt sorgligt att personer som vi bjöd på bröllopet inte längre lever. På farmors begravning berättade hennes bästa vän för mig att farmor var så ledsen över att hon inte skulle kunna gå på bröllopet. Hon hade pratat mycket om det.

Och jag känner att allt bara gå så snabbt nu. Vigselringen är beställd, jag ska prova den på fredag innan stenarna sätts i, i morgon är det provuppsättning hos frisören, idag var jag hos sömmerskan angående klänningen, på lördag kommer vi att träffa prästen, och jag är så glad att det är min moster som jag känner.

På måndag är semestern slut och jobbet börjar igen. 

Jag vill att allt ska lugna ner sig, jag behöver lugna ner mig! 

• Alvstina

3  Augusti  -   lillasofie  -  Västerås
    10 Augusti  -  Längtandsfull  -   Göteborg
    10 Augusti -   Gumemnuttan -   Örebro
    17 Augusti  -  Aug 2013        -   Enköping
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg

• Alvstina
    Helipa: Tack! Ja, båda hann få inbjudan och vi pratade med båda om det också. På det sättet är jag glad att jag i alla fall fick prata med farmor innan hon gick bort, det hade nog inte blivit av annars för när hon blev riktigt dålig så kunde hon inte prata.

I alla fall, idag ska vi träffa prästen i kyrkan. Hon har aldrig varit i den kyrkan tidigare och ville se hur den ser ut.. Igår var jag faktiskt på provuppsättning hos min frisör. Det är en rätt dålig bild, men man får i alla fall en bild av hur frisyren kommer att vara sen. Jag ska ha vita blimmor i håret också.

• Alvstina
    Nivi och Jesper, ser att ni gifter er i Allerum, vi kommer att gifta oss i Fleninge en vecka efter er :) Var ni också på vigselträffen i mars i Allerums kyrka?

Idag var vi i kyrkan och träffade prästen som skulle viga oss. Vi gick igenom hela vigselordningen och fick välja alla bibelord och vad prästen skulle säga, samt psalmer och hur många verser osv.

Fick också öva på hela vigseln. Jag måste säga att när vi gick in längs mittgången blev jag så nervös att jag nästan började grina (i betydelsen gråta, inte skratta). Det pirrar fortfarande i magen, och jag har inte kunnat äta sedan dess. Jisses, hur ska det gå sen när det är skarpt läge egentligen!? 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!