• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia

Johannisen: Tack för att du frågar. Hon blir långsamt bättre varje dag. Man ser hur ögat och mungipan rör sig mer och mer. Så överlycklig att det går framåt. Det är inte helt bra men har ett återbesök nångång veckan efter bröllopet.

• Camilla01
    Mandala skrev 2013-08-04 23:16:31 följande:
    Nu så är vi äntligen gifta. Helt otroligt underbart och magiskt. Både jag och mannen förstår knappt att det kunde bli så bra som det blev. Det var riktigt hett, ca 30 C och kvavt. Vi gav oss ut för fotografering vid 13, vigsel vid 15 och sen hann vi med lite fotografering efter vigseln också. Vi anlände för skål och när vi sedan gick in för att börja äta brakade åskan och ösregnet loss. Under talen åskade det och det var sån perfekt tajming. Efter middagen när folket skulle sträcka på benen slutade det regna och luften blev lättare att andas i. Resten av kvällen fortsatte med party och var sååå fantastisk. Har fått en bild av vår fotograf redan idag för att bjuda på ett smakprov. 

Fotograf Mikael Strandh

• VI20130831

Blev möhippa förra lördagen, en helt fantastisk dag med blomsterbinderi, skrattyoga, festival och restaurangbesök. Blev helt varm om hjärtat när  nio tjejer står utanför min dörr och knackar på. Det hela började dock sådär: Fick champagnekorken rätt i glasögat så glaset flög ut...Som tur är kunde sambon laga dem.. Och som tur är hade jag glasögon, vet inte hur ögat hade mått annars..Fortfarande inte fått kontakt med kantorn, men vi ska prata med honom den här veckan. Och allt annat är på plats. Alla svarade innan OSA och alla utom typ fem inbjudna kommer på vårt mingel. Vi blir 40 pers som ska mingla i restaurangen vid havet! www.fortunabythesea.se/  Och på kvällen ska närmaste familjen och vönnerna (20 pers) äta trerätters i världens mysigaste växthus! linneatradgarden.se/Kvar är att göra hjärtkringlor och småkakor till minglet till 40 pers. Ska fixa till vår kortväska, göra ljusstakar av burkar och se så alla pompoms är hela med.       

• Johannaty
    1337Lise skrev 2013-08-04 20:38:28 följande:
    Idag kom ja hem från min möhippa! Vännerna tog med mig på kryssning igår. Innan vi gick på båten så letade de upp ett grönt berg i Stockholm och dukade upp med chokladdoppade jordgubbar och bubbel. Sedan bjöd de på ALLT på båten. Jag skämdes nästan över att varken betala dricka eller mat. Jag fick också ha en slöja på mig hela lördagkvällen. Så glad man blir när folk ställer upp för en så.. :')

Ang ni brudar som är nervösa, och känner att känslorna är uppochned och att klänning mm är fel: Så skönt att man inte är ensam! Jag har känt mig så konstig den senaste veckan, kanske till och med två veckorna. Jag blir ledsen så fort sambon går till jobbet, jag är trött och stressad och får deppkänslor helt utan anledning. Och nu ör jag helt galet orolig över min sminkning för jag blev inte nöjd med provsminkningen. Tjejen var duktig och hon gjorde en jättefin sminkning.. men det var inte jag i spegeln. Fästmannen gillade det inte heller.. vi ska göra om sminkningen men vad ska jag säga? "Kan du göra det mindre profesionellt?"
    Nervösa, jag hade till och med min första panikattack förra veckan. Vet inte om det är bröllopet men ja kanske det är mer stressande än vad man tror man vill ju så gärna att allt blir bra. =) Fem dagar kvar nu.
  • soderpling

I dag skall jag äntligen förbi skräddaren och lämna in min klänning. Jag började också tveka kring den när jag provade den förra veckan. Bröllopsnerver.

I går middag med svärföräldrarna och min bröllops anti till svärmor visade stolt upp svärfars nya kostym (han jobbar som konstnär och har aldrig kostym) och den klänning hon skall ha på bröllopet. Svärmor också jätte glad när jag frågade om hon ville att  fotografen även skulle ta lite familjebilder.

Min svägerskor tyckte det var tråkigt att de missade min möhippa, så nu har de bokat upp mig för en middag om en veckan. Vilket är väldigt gulligt av dem.

• johannisen
    SingingFantacia skrev 2013-08-05 00:13:40 följande:
    Johannisen: Tack för att du frågar. Hon blir långsamt bättre varje dag. Man ser hur ögat och mungipan rör sig mer och mer. Så överlycklig att det går framåt. Det är inte helt bra men har ett återbesök nångång veckan efter bröllopet.
    Skönt att höra att hon mår bättre och att det inte verkar leda till att bröllopet behöver skjutas på!
  • SingingFantacia

Johannisen: Ja det är jätte skönt. Men skönast är att hon troligtvis inte får några bestående men av infektionen. Ett bröllop kan man skuta upp om man måste. Men att leva med en förlamning av delar av ansiktet är jobbigare. Så glad att man ser framsteg varje dag.

• johannisen
    SingingFantacia skrev 2013-08-05 12:25:54 följande:
    Johannisen: Ja det är jätte skönt. Men skönast är att hon troligtvis inte får några bestående men av infektionen. Ett bröllop kan man skuta upp om man måste. Men att leva med en förlamning av delar av ansiktet är jobbigare. Så glad att man ser framsteg varje dag.
    Självklart är det så!
  • Tinalilaloppa

Grattis till er som gifte sig i helgen!! Hoppas ni hade en underbar dag :)
    '
    Den 17.e aug är det dax här, börjar bli såååå nervös och exalterad över blotta tanken!!!

Beställt en klänning från kina som kom idag och den satt som en smäck!! Sprungit glädjerundor hemma med den på mig medan den blivande maken och sonen fick låsa in sig på kontoret :D

Nu är det mesta färdigförberett, vi ska bara öva in lite bröllopsdans och fila på lite tal och sånt... Det är bara en sak som oroar mig något, det är vädret... får bara hålla tummarna att det blir ok:)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!