• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • confuzed86

Vi ska inte hålla ngt tal. Det får gästerna stå för ;)

• 1337Lise

Jag undrar också över det där med tal, vem ska hälsa alla välkomna på er fest?

• SingingFantacia

Toastmaster och madame hälsar alla välkomna men vi håller nog ett litet tal för att tacka i samband med att festen börjar tror jag. Har inte tänkt så mycket på det.

• leula

Vi är ca 60 st. Har köpt 6st 1,5 liter alkoholfri cider.
    5 st fruktsoda
    5st ginger ale
    Och så kommer det stå vatten påmatta bord.
    Cider till mat och läsk till drinkar.

Vi själva kommer inte hålla några tal, men jag kommer lägga ett brev med en dikt i sambons (då mannen ) höfte...

• Längtandsfull

Ok. Vi har ju faktiskt en tacktext i Festprogrammet det får räcka. Nu är det bara 4 dagar kvar.. Mycket som ska fixas nu dom sista dagarna.

• jenniferochaugust

Efter en härlig semester från allt (nja.. inte allt kanske...) bröllopspysslande så är jag nu tillbaka med full kraft!
    Idag ska jag till sömmerskan för sista provningen av brudklänningen + att jag ska lämna in min korta brudklänning för korrigering i midjan.
    På torsdag ska jag till frisören och färga håret 09.30, till skönhetssalong och fixa ögonbrynen 14.30 och sedan vid 16 ska jag på provuppsättning + smink.
    I helgen köpte vi godis till godisbordet som vi ska ha under själva festen, det blev massa smarriga godisar i pastellfärger. Vi har även köpt tårtpapper som vi ska rulla som små strutar, så att gästerna kan plocka godis i struten.
    I förra veckan hade vi genrep i kyrkan med prästen och det kändes verkligen jättebra! Jag har varit så hemskt nervös inför vigseln, men efter genrepet kändes allt mycket bättre! Vi har även bestämt in- och utgångsmusik med organisten. Det blir Drottningholmusique som ingång och Brudmarsch från Delsbo som utgång. Känns bra!

Vi har en "bröllopshörna" i lägenheten med allt pyssel, pynt, godis osv som vi ska ta med till festlokalen. Den blir bara större och större! Vi har massa glasflaskor/burkar/konservburkar, pompoms, rislampor, ljusslingor, tyll, placeringskort, placeringskortshållare, vimplar.. etc etc... Hoppas de itne tycker att vi är galna på gården!

Nu går tiden så otroligt fort! Läskigt och härligt på samma gång!

• Augusti13

Min blivande ska hålla tal, men jag ska inte (jag ville, men han tycker inte om att stå i centrum, hehe).

Vi har också ett helt bröllopsbord hemma, jenniferochaugust! Det blir skönt nu efter lördag, då ska allt vara borta ju. Fast bröllopsprylarna kanske ersätts av presenter, hehe.

• Tessla

Nu äntligen har jag tillgång till dator så jag kan ladda upp en bild från i lördags :)
    Underbar dag, med mkt himmel på Alvaret ...

Till er som funderar på att hålla tal, GÖR DET! Jag är inte den tuffaste av människor men det kändes så bra att berätta för mina nära och kära hur jag känner för min man! Och jag fick börja så jag kunde slappna av sedan :) Det var inte långt, endast ca 8-10 meningar .... 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!