• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • johannisen

Jag ska inte hålla tal, men jag ska sjunga en låt till min blivande. Jag är ingen sångerska direkt, så det är nog en större utmaning för mig än att hålla ett tal (talar dagligen inför hyfsat stora grupper i mitt jobb), men eftersom sångtexter betyder mycket för mig (vilket min blivande vet om) och jag fastnat så för en låt som passar perfekt för oss, så blev det så att jag sjunger den. Nu har vi äntligen hittat en som kan kompa mig (och svägerskan som kommer att backa upp lite med sången) också då vår förre gitarrist hoppade av. Jag tror att min blivande kommer att hålla ett tal till mig, men jag är inte helt säker.

• Augusti13
    Tessla skrev 2013-08-06 10:54:30 följande:

Vad fina ni var! Grattis! Härligt med bröllop på vackra Öland. Hur känns det att vara fru? ;)
  • Nivi och Jesper
    1337Lise skrev 2013-08-04 20:38:28 följande:
    Ang ni brudar som är nervösa, och känner att känslorna är uppochned och att klänning mm är fel: Så skönt att man inte är ensam! Jag har känt mig så konstig den senaste veckan, kanske till och med två veckorna. Jag blir ledsen så fort sambon går till jobbet, jag är trött och stressad och får deppkänslor helt utan anledning. Och nu ör jag helt galet orolig över min sminkning för jag blev inte nöjd med provsminkningen. Tjejen var duktig och hon gjorde en jättefin sminkning.. men det var inte jag i spegeln. Fästmannen gillade det inte heller.. vi ska göra om sminkningen men vad ska jag säga? "Kan du göra det mindre profesionellt?"
    Åå jag känner igen mig där! Jag är så himla känslig nu för tiden. Kan gråta för det minsta. Men jag vet aldrig om jag överdriver eller om jag kanske underdriver. När min kille var på sin svensexa, hade jag ingen aning om var dom skulle vara. Det enda jag visste var när (fick reda på det 3 dagar innan) och vad jag skulle packa ner till honom (ett par byxor och en skjorta för middagen). Jag var såååå nervös hela dagen och ville bara få hem honom så att han kunde berätta för mig vad han fick göra. 

Jag får ett sms av hans bestman 01.10: "J kommer inte hem ikväll, han sover hos M". Och då kokade jag av ilska! Sånt kan jag tycka att man ska informera mig om så att jag inte väntar i onödan. Men det var inte det som gick i mina tankar just då. Jag trodde det hade hänt något dåligt, för han skrev ju aldrig varför han inte skulle hem. Har han däckat på sin svensexa? är han på sjukhuset? Har han hamnat i slagsmål? Har dom fått honom till att bli så full att han inte vet vad han gör? Har han "blivit" tvingad att pussa en annan tjej så att han mår så himla illa för sen för det är otrohet... Efter ett tag skrek jag ut i lägenheten: "Jävla pucko!" (bestmannen då alltså)

Jag frågade varför, varför kommer han inte hem ikväll? Då får jag ett svar som gjorrde mig asförbannad : "Vi missade tåget från köpenhamn för att hinna med sista tåget från Helsingborg... Sorry." Fy vad förbannad jag var! Varför kunde inte han ha informerat mig om att de inte ens ska vara i landet??? 

Överdriver jag? Jag är fortfarande förbannad på min killes bestman!! 
  • 1337Lise

Nivi och Jesper: fy fasen! Jag hade också kokat. Usch vad jobbigt, jag tänker kräva av killarna att få ta del av planerna innan de drar iväg med min dyrbara m2b. Men jag tror inte alls att de kan tänka sig in i att man faktiskt blir orolig. Men han är hemma nu?

• Alvstina
    Tessla skrev 2013-08-06 10:54:30 följande:

Nu äntligen har jag tillgång till dator så jag kan ladda upp en bild från i lördags :)

Underbar dag, med mkt himmel på Alvaret ...

Till er som funderar på att hålla tal, GÖR DET! Jag är inte den tuffaste av människor men det kändes så bra att berätta för mina nära och kära hur jag känner för min man! Och jag fick börja så jag kunde slappna av sedan :) Det var inte långt, endast ca 8-10 meningar .... 
    Åh, underbara Öland. Jag längtar hem när jag ser din bild, det är så vackert och ni var också jättefina!
  • Alvstina
    Fröken Finemang! Grattis!! Vilket fint brudfölje :)
  • Alvstina
    Nivi och Jesper: Du överdriver inte alls! Det är väldigt nonchalant av dem att inte se till att få hem karln till natten om de först inte har förvarnat om att han kommer att bli borta i ett dygn (!) Sen att han inte förklarar varför. Ok, alla kan göra misstag, men då ska det ju skötas snyggt! Sen gör det ju inte saken bättre om du är extra känslig just nu heller. Nej, jag förstår att du är sur på honom och han kunde gott kosta på sig en ursäkt tycker jag!

Hoppas bara att dethär inte kastar någon skugga över Er dag sen, då jag antar att mannens bestman även ska stå tillsammans med er under vigseln.

Själv är jag himla känslig med.. drömmer ofta mardrömmar om den dagen.. Inatt drömde jag att jag fick en vissen brudbukett från floristen, jättekonstiga blommor var det också, men försökte sätta dem i vatten så att de skulle piggna till. När det var dags för kyrkan kom jag på att jag glömt att gå till frisören tidigare på dagen.. det hela slutande med att jag blev jagad av en liten krokodil som satt inne på toaletten och lurpassade på mig.  Vaknade precis innan han skulle hugga mig.

Normalt... :/ 
  • Tinalilaloppa

Vad roligt att ni lägger upp bilder från den stora dagen!! Stort Grattis till er!! Nu längtar man ännu mer:)

Jag och min man ska hålla tal till och för vår familj och vänner, då alla har rest ganska långt för att få vara med på vår stora dag och klyddat med ledigheter osv. Ska även tacka familjerna för all hjälp med bröllopsfesten och övrig hjälp. (har även flyttat och renoverat och fått massor av hjälp av familjen). Vi vill passa på att ge litet kärlekstal till dom helt enkelt :)

Sen tror jag det är helt normalt att bli uppstressad såhär innan man har gift sig, med konstiga drömmar och humörsvängningar och liknade. Man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång och det ligger så mycket känslor i det, man vill ju att dagen ska bli så bra och fin som möjligt! Jag själv har nästan förvandlats till en bridezilla, ändrar mycket in i det sista och utökar budgeten......

• Nivi och Jesper

Nej, min m2b är hemma. fick hämta honom morgonen efter, för vi hade ju planerat att handla det sista till bröllopet den söndagen. Nästa lediga dag för det är nu på söndag, men det vill man ju ha som en reserv dag i så fall. Nej jag är fortfarande sur. Jag tycker att han borde ÅTMINSTONDE ha ringt till mig och förklarat sig. 

Det var skit nonchalant dessutom att inte berätta för mig när hans svensexa är så att jag inte ska planera något särskilt dagen efter, vilket jag hade gjort ju.

Bestmannen har pratat med min m2b och sagt att han anar att jag är sur på honom. Men ring inte till min m2b, RING MIG! USCH! Jag är inte på humör för att träffa honom just nu. Tycker det känns som att han glömmer bort att min m2b INTE är singel. Man måste kolla av med mig så att inget krockar ju! Så kan jag tycka, och det tycker min m2b också.

Nej usch, det känns inte alls bra att behöva träffa honom. Inte just nu när man är uppe i varv med all planering (som inte går som man planerar just nu). 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!