1337Lise skrev 2013-08-08 17:45:52 följande:
Confuzed86: Håller med dig fullständigt! Varför kan man inte bara få den här tiden av sina vänner? Den dag min vän gifter sig så ska jag vara världens bästa tärna! Det har jag lovat mig själv. Hon ska få vara hur självupptagen som helst, och prata om det 24/7.
Jag har faktiskt undvikit att prata med någon om bröllopet. Jag berättar om någon frågar men annars har jag inte sagt någonting. Men det är för att jag har en automatisk inställning till att ingen bryr sig egentligen mer än att vi ska gifta oss. Min fina tärna har nästan blivit lite stött av inte vi har bett henne om hjälp med något, så nu har vi bokat in en helg då hon ska vika festhäften med mig
![Glad Glad](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Visst är det tråkigt att man tänker sådär? Att man utgår från att ingen bryr sig? Och att man är "jobbig" varje gång man pratar om bröllopet.
Jag kan på ett plan förstå det där fullständigt, att "alla" inte är intresserade av ens bröllop.
Men samtidigt finns det ju andra tillfällen då det är okej, typ när nån gör slut. Då är det, iallafall i min vänkrets, okej att gräva ner sig totalt, att älta i timmar varje dag i flera veckor, att vända ut och in på varenda detalj och att sen förvänta sig att alla är tillgängliga och delaktiga i ens "nu är jag minsann singel och ska supa bort mina sorger"-period.
Jag har gått igenom det där flera gånger för mina vänner, och gör det gärna tusen gånger till, ifall jag vet att när jag verkligen behöver den där 100%:iga uppmärksamheten då får jag den, utan diskussion, utan tvivel. Det är tråkigt när man har ställt upp i vått och torrt, men istället inte får nåt tillbaka när man behöver det.
Skönt att du har en fin tärna som faktiskt till och med vill hjälpa till (och inte bara säger "ja, jag vet inte vad jag ska hjälpa till med så du får väl säga till om det är nåt"), ta vara på henne!