• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • johannisen
    jenniferochaugust skrev 2013-08-09 08:50:23 följande:
    ... men jag har blivit så osäker på min klänning så här tre veckor innan bröllopet. KUL? Alltså sist jag provade den (när sömmerksan påpekade att jag lagt på mig några cm under semestern) så kände jag mig såååå jäkla ful. Alltså jag tyckte att jag var ful i klänningen och jag tyckte att klänningen var ful bortom all räddning.

Är det här bröllopsnoja? Eller tycker jag verkligen det här? Kommer jag inte vara nöjd med hur jag ser ut på bröllopsdagen? Kommer klänningsvalet vara något jag alltid kommer att ångra?

Jag var och provade en klänning jag hittat på Blocket. Vilken dröm! Tyvärr var den lite för liten, men det finns några centimeter för att lägga ut den. Men jag kan väl inte köpa en till klänningför 6000?
    Jag var och provade (och hämtade hem) min klänning i onsdags och kände lite samma sak, men jag tror det är bröllopsnoja. Kände mig inte direkt ful, men jag klänningen kändes som en gräddbakelse från 90-talet, trots att jag innan tyckt att den är så fin. Alla andra har också sagt att den är fin (min mamma och min tärna skulle inte ljuga i alla fall), så jag ska nog bara försöka skaka av mig det och minnas hur fin jag tyckte den var innan :) Klänningen kostade ändå nästan 10 000 kronor, så det är inte så att jag så gärna vill byta...
  • johannisen
    MissFannie skrev 2013-08-09 11:08:09 följande:
    åh vad roligt att läsa om er brudar som gifter er imorgon :D pirrar i hela mig av att höra om ert pirr ju! :D lycka till imorgon!!!

själv misstänker jag att jag ska bli hippad imorgon :P så svårt att låta bli att spekulera.. :P

hämtade hem min klänning igår också så nu börjar det verklgien kännas att det närmar sig och det blir mer och mer verkligt :D hoppas ni får en underbar helg både blivande brudar och brudar! :)
    Jag misstänker också att jag kan bli hippad imorgon, för jo, det är himla svårt att inte spekulera :D
  • johannisen
    confuzed86 skrev 2013-08-09 18:54:36 följande:
    kunde ej hålla mig. här är bilder på klänningen. ser det bra ut? ska ha en hellång slöja till med spetskant då jag ej har ngt släp. funderar på att ha en balconettbh under så att det ser ut som att jag har några bröst iaf haha

Tycker klänningen ser riktigt fin ut! Jag har också problemet att jag inte har några bröst, men korsettlivet på klänningen hjälper lite och under har jag en balconette, så jag får en lite mer proportonerlig figur än vad jag har egentligen. Tror nog du kan testa detsamma, men det är ju mest från sidan som det syns :)
  • Camilla01
    confuzed86 skrev 2013-08-09 18:54:36 följande:
    kunde ej hålla mig. här är bilder på klänningen. ser det bra ut? ska ha en hellång slöja till med spetskant då jag ej har ngt släp. funderar på att ha en balconettbh under så att det ser ut som att jag har några bröst iaf haha

Super vacker!

• johannisen

Nu är det snart bara tre veckor kvar för vår del och jag är mest stressad över att vi inte börjat med festprogrammen (eller vigselprogrammen) än och att vi kommer att behöva göra om bordsplaceringen. Men det ska väl ordna sig. I onsdags hämtade jag hem brudklänningen och igår var jag och gjorde provuppsättning och provsminkning som jag nog blev nöjd med. Lite små ändringar i frisyren på själva dagen sen bara så blir det riktigt bra.

Själva frisyren kommer att komma högre upp på själva dagen, den är lite för lågt ner här. Pärlor ska jag ha i också. Ingen slöja.

Igår hittade vi också en väst åt mannen då brudbutiken i stan hade utförsäljning. Vi hade redan köpt en från Mytuxedo, men det var en vanlig svart väst och nu hittade vi en brudgumsväst (med broderier och sånt) för 10 euro (!). Han ska ha frack, men ifall det blir varmt på festen kan han ta av sig frackjackan och frackvästen och ha den andra västen.

• johannisen
    viXan skrev 2013-08-09 19:44:22 följande:

confuzed86 Klänningen klär dig verkligen !

Tror den frissan kommer bli superbra johannisen, var du nöjd med sminkningen oxå?

Jo, sminkningen blev riktigt bra. Enkel och ganska naturlig, precis som jag ville ha det. Det mest iögonfallande var ögonen där jag har svart eyeliner på övre ögonlocket och svart mascara, men annars är det bara smink för att jämna ut hudtonen och för att se bra ut på bild - ingen stark ögonskugga eller läppstift eller rouge eller sånt :)
  • Alvstina

confuzed86, det var en jättefin klänning som du har fått tag på! Vilken midja du har!!

Jag har inbillat mig att jag ska bli hippad i morgon.. men samtidigt tror jag inte riktigt att det blir så. Jag har inte supermånga nära vänner här. De som jag säkert vet skulle ordna med en möhippa (om de bara hade bott lite närmre) finns 50 mil bort.  

Vi får se.. min syrra skulle komma och hälsa på, på söndag kl. 17, vilket är en udda tid eftersom hon också bor ca 50 mil bort. Försökte höra om sambon visste om nåt genom att föreslå att vi skulle åka till Malmö hela dagen i morgon. Hade han vetat något skulle han försökt att hålla mig hemma.. antog jag. Men han sa inget. Nåväl. Jag hoppas ju, men som sagt, mina nära vänner är ju inte här. Jag har ändå inte bott här i stan superlänge, men 5 härliga tjejer från jobbet är ändå bjudna till bröllopet. Får se...

Såg förresten 30 minuter på Sharknado samt slutet på samma film idag.. Den lever inte riktigt upp till sin rating på 3.7 på imdb :D 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!