jenniferochaugust skrev 2013-08-09 08:50:23 följande:
... men jag har blivit så osäker på min klänning så här tre veckor innan bröllopet. KUL? Alltså sist jag provade den (när sömmerksan påpekade att jag lagt på mig några cm under semestern) så kände jag mig såååå jäkla ful. Alltså jag tyckte att jag var ful i klänningen och jag tyckte att klänningen var ful bortom all räddning.
Är det här bröllopsnoja? Eller tycker jag verkligen det här? Kommer jag inte vara nöjd med hur jag ser ut på bröllopsdagen? Kommer klänningsvalet vara något jag alltid kommer att ångra?
Jag var och provade en klänning jag hittat på Blocket. Vilken dröm! Tyvärr var den lite för liten, men det finns några centimeter för att lägga ut den. Men jag kan väl inte köpa en till klänningför 6000?
Jag var och provade (och hämtade hem) min klänning i onsdags och kände lite samma sak, men jag tror det är bröllopsnoja. Kände mig inte direkt ful, men jag klänningen kändes som en gräddbakelse från 90-talet, trots att jag innan tyckt att den är så fin. Alla andra har också sagt att den är fin (min mamma och min tärna skulle inte ljuga i alla fall), så jag ska nog bara försöka skaka av mig det och minnas hur fin jag tyckte den var innan :) Klänningen kostade ändå nästan 10 000 kronor, så det är inte så att jag så gärna vill byta...