• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • jenniferochaugust
    Jag har gjort något helgalet!
    Jag ahr, mindre än tre veckor innan bröllopet, köpt en ny klänning! Min förra köpte jag från Kina i typ februari och har haft den hos sömmerska typ sen dess, det var en massa saker som måste åtgärdas så nu har jag betalt 1600 kronor extra för att fixa allt det. Men jag var ändå inte nöjd, den kändes inte rätt. Fin liksom, men inte wow.
    Så jag har kikat lite på köp & sälj här och på Blocket, men inte hittat något jag hade råd med riktigt (min kille visste inte heller om att jag kikade på andra klänningar... han är ju "lite" trött på mig by now hehe). Men så förra veckan hittade jag THE dress = spets, tyll, hjärtformad urringning och klädda knappar längs med hela ryggen och släpet. DRÖMMEN. Efter mycket om och men så köpte jag den igår för 4500 kronor. Det är en helt nya oanvänd Allure bridal klänning från New York. Den avr för stor för hon som sålde den så hon hade i sin tur köpt en klänning på Blocket :)
    För mig är den självklart för liten (tjockis) så jag ska ta den till en sömmerska idag och förhoppningsvis lägga ut den! Håll tummarna nu! Om detta inte går så lägger jag mig ner och dör. Typ.

Men jag har den äntligen! Drömmen! Har aldrig känt mig så vacker!
  • jenniferochaugust

Juste, igår var jag på håro ch makeup konsultation. Vad roligt det var!
    Hon satte ju upp en snabb frisyr på typ 20 minuter efter ett foto jag hade med mig så den är lite sned och slarvig. Men jättefin och böljande romantisk tycker jag.
    Sminkningen blev också riktigt bra, ville inte ha något skinande, glittrande eller guldigt, bara jordiga toner.

Kunde inte  varit mer nöjd!
    På min stora dag ska jag även ha brudslöja (blomman alltså) i uppsättningen :)
  • Helipa

Jenniferochaugust:
    vad roligt att du hittade din drömklänning! Håller tummarna för att sömmerskan får rätt på den nu :) sminkningen såg jättefin ut, kommer själv ha nåt liknande :) detsamma med året, superfint! Jag har en inspirationsbild med nästan en identisk frisyr så jag misstänker att vi kommer likna varandra :)

SingingFantacia:
    Stort grattis! Ni ser ut ha haft en härlig dag ch ser så lyckliga och fina t på fotona! Skönt för er att ni fick n bra dag och att din dotter hann bli frisk! Verkligen superirriterande med din fars sena ankomst, jobbar själv inom vården och vet att färdtjänst är allt annat än pålitligt så man måste ha stora marginaler, väldigt märkligt att inte älderboendet visste det!

Sansun:
    Superhärlig bild! Reflekterade inte över att den var oredigerad, ni såg så härliga ut :) det är fördelen med mulet väder: ljuset är perfekt för porträttfotografering!

• Helipa

Tess80: superfina bilder! älskar den på bryggan och de på barnen, men alla var ju underbara! Grattis!

• Sjörå

4 dagar kvar nu tills vi gifter oss på lördag. Det mesta är under kontroll. Det enda stooora orosmolnet är vädret som pekar på ösregn och vindar. Men det lär väl hinna ändra sig många gånger om. 

Inga konstiga mardrömmar än så länge. Ska bli skönt när mannen kommer ikväll så att vi kan göra det sista tillsammans.

Stort grattis till alla som gifte sig i helgen. Så oerhört vackra ni är på korten.  

• FrökenCitron

18 dagar kvar och klänningen är inte färdig, M2b kläder är inte färdig och prästen har inte ringt.

Glädjer mig åt att jag blivigt erbjuden två toppen jobb de senast dagarna, så jag fokuserar på mitt arbete och låssas som om det är 180 dagar kvar...

Brud anno 2013
  • johannisen

Vet inte hur många timmar jag suttit med våra placeringskort/gåvoaskar hittills, men nu är det bara ungefär 100 askar kvar som namnen ska sättas fast på. Det tar i och för sig också en stund då det är så pilligt med små, små kuddar av dubbekhäftande tejp, men jag ser slutet i alla fall. Om vi bara blir klara med bordsplaceringen så kan jag fixa resten.

• FrökenCitron
    johannisen skrev 2013-08-13 20:02:43 följande:
    Vet inte hur många timmar jag suttit med våra placeringskort/gåvoaskar hittills, men nu är det bara ungefär 100 askar kvar som namnen ska sättas fast på. Det tar i och för sig också en stund då det är så pilligt med små, små kuddar av dubbekhäftande tejp, men jag ser slutet i alla fall. Om vi bara blir klara med bordsplaceringen så kan jag fixa resten.

Snyggt! Å vilket arbete ni lagt ner, imponerande! 
    Brud anno 2013
  • viXan

Så fina ni är alla nyblivna fruar!!!

Tack för att ni delar med er till oss av bilderna <3

Jättefina johannisen! Är det många små choklad som ligger under det stora hjärtat?

johannisen skrev 2013-08-13 20:02:43 följande:

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!