• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helipa
    SingingFantacia skrev 2013-08-14 11:54:06 följande:
    Helipa. Ja det var skönt att hon han bli så pass frisk att vi kunde ha vår dag... Det var äldreboendet som beställde fel bil en kombi istället för ramp. Min far kommer inte från sin rullstol utan lift. Sen när han väl kom hittade inte chauffören ingången. Dessutom var pappa orakad och skitig under naglarna. Vi ska ha ett extra insatt vård planerings möte imorgon. Är så arg.
    Usch så dåligt! Jobbar själv inom vården och vet hur lätt det är att faktiskt se till att alla vårdtagare får den omvårdnad de behöver och har rätt till, inte bara det absolut nödvändigaste. men det kräver ju ett visst engagemang och planeringssinne från personalens sida. Hade aldrig kunnat släppa iväg en vårdtagare i det skicket, inte ens ner i matsalen, ännu mindre till sitt barns bröllop! Bra att ni ska ha extra vårdplanering, stå på er! Det är inte mycket begärt att de boende ska vara hela, rena, representabla, i tid till sina åtaganden och att rätt färdtjänst beställs!
  • Helipa

Junice: 
    Stort grattis! Ska ta till mig rådet att njuta :)
    Vad tror du det var som bidrog till att festen blev så lyckad? Några tips? 

• MissFannie

nu börjar stressen komma på allvar känner jag, usch! har nu börjat skissa ner allting och försöka få fram alla tankar omkring hur jag tänkt att upplägg under dagen ska vara och vem som ska göra var och när... inte helt lätt och frågar mig själv hela tiden om jag verkligen har tänkt på allting som jag behövt tänka på??!

försöker också ta till mig rådet ovan, att bara njuta av bröllopet! tror det bilr lättare när det väl är dagen, då man inte kan göra mer än att bara flyta med. men så här innan, gah!

• Längtandsfull

Jag vill bara säga att ja har inte lämnat tråden än =) självklart ska även jag lägga ut bilder från vår fantastiska dag i lördags. Men just nu är vi en vecka i Turkiet och tyvärr går det ju inte att lägga ut bilder från mobilen =( Men såfort vi kommer hem så skall jag fixa detta=)

• jenniferochaugust

Usch, det känns som att problemen hopas sig och det blir liksom inte bättre av att ha pms...
    Igår fick vi reda på att det kommer en extra person på bröllopet vilket ställer till en massa problem. Det största problemet är att det verkligen inte finns några sittplatser kvar. Hur blev det här vårt problem liksom? Det är otroligt vad nonchalanta folk kan vara och att det ska vara upp till brudparet att fixa.
    Det är en massa andra smågrejer ochkså, känenr mig så ledsen. Verkligen nedstämd! Är det så här det ska vara? Jag trodde att jag skulle sväva runt på små moln, men jag känner mig så stressad, arg och framförallt ledsen på allt och alla.
    Dessutom är gården vi hyrt till middag och fest otroligt svåra att få tag i, de svarar liksom aldrig på mejl. Om de svarar så är det flera veckor efteråt. Så de är också en stor besvikelse och gör mig extra stressad. Just nu känner jag bara... Blä!

• sommaren13

Iiiihhh snart är det dags...idag har vi varit och lämnat allt i lokalen och hos frisören..så nu tar vi det bara lugnt...
    Jag känner mig såå lugn och det är nästan läskigt...ska ta itu och plocka lite tänkte jag...så man slipper komma hem till en bombnedslag nästa torsdag  

• Helipa

Jenniferochaugust: det där känner jag igen, pms och allmänt nere i onsdags, började till och med gråta över en småsak.
    Men det är nonchalant av folk att bjuda in sig själva. Vi hade två gäster som plötsligt meddelade att de tar med sig sina två barn fast de hade osat att de kom utan barnen. Barnen är självklart välkomna, men vibhade gärna fått reda på det några veckor tidigare, nu måste bordsplaceringen ändr.as igen..

För min del beror mitt känsliga lynne på stress, saker som inte går som man vill och extrem sömnbrist. Jag kan verkligen inte få någon sömn alls! Känner mig inte alls pepp och vill egentligen bara en lugn helg utan en massa kravoch fix. Men nu är det möhippa imorgon så jag får snällt bita ihop fastän jag hellre hade haft den nån gång i juni/juli än helgen innan bröllopet!

• Gummenuttan

Lycka till alla som gifter sig imorgon Jag förstår er precis när ni skriver om stress oro mm, jag går bara runt och njuter att det är klart, att vi är gifta nu, all planering inköp bordsplaceringar musik  mat mm mm   Sååå otroligt skönt! Underbar dag hade vi som vi är så nöjda med      

• Gummenuttan
    Lycka till alla som gifter sig imorgon  
    Jag förstår er precis när ni skriver om stress oro mm, jag går bara runt och njuter att det är klart, att vi är gifta nu, all planering inköp bordsplaceringar musik  mat mm mm   
    Sååå otroligt skönt! 
    Underbar dag hade vi som vi är så nöjda med         
  • jenniferochaugust
    Helipa skrev 2013-08-16 13:53:36 följande:
    Jenniferochaugust: det där känner jag igen, pms och allmänt nere i onsdags, började till och med gråta över en småsak.
    Men det är nonchalant av folk att bjuda in sig själva. Vi hade två gäster som plötsligt meddelade att de tar med sig sina två barn fast de hade osat att de kom utan barnen. Barnen är självklart välkomna, men vibhade gärna fått reda på det några veckor tidigare, nu måste bordsplaceringen ändr.as igen..

För min del beror mitt känsliga lynne på stress, saker som inte går som man vill och extrem sömnbrist. Jag kan verkligen inte få någon sömn alls! Känner mig inte alls pepp och vill egentligen bara en lugn helg utan en massa kravoch fix. Men nu är det möhippa imorgon så jag får snällt bita ihop fastän jag hellre hade haft den nån gång i juni/juli än helgen innan bröllopet!
    Ja, alltså det är väl nerver blandat med stress, sömnbrist och pms. Jag har också jättesvårt att somna och jag vaknar supertidigt. Sömnbrist är verkligen inte bra för psyket, jag blir otroligt lättretlig och deppig. I helgen ska jag verkligen försöka att få min sömn. Och stressa av.
    Det jag verkligen vill är att ta tag i alla punkter på "att göra listan" som går NU så slipper det vara ett stressmoment sen. Alltså inte skjuta upp saker. Jag tror att det kan få mig att slappna av lite längre fram.
    Det löste sig med de här extra gästerna, men det har varit riktigt jobbigt med allt tjafs...

Nu håller vi tummarna för tropisk värme 31 augusti!!! :)
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!