Helipa skrev 2013-08-16 13:53:36 följande:
Jenniferochaugust: det där känner jag igen, pms och allmänt nere i onsdags, började till och med gråta över en småsak.
Men det är nonchalant av folk att bjuda in sig själva. Vi hade två gäster som plötsligt meddelade att de tar med sig sina två barn fast de hade osat att de kom utan barnen. Barnen är självklart välkomna, men vibhade gärna fått reda på det några veckor tidigare, nu måste bordsplaceringen
ändr.as igen..
För min del beror mitt känsliga lynne på stress, saker som inte går som man vill och extrem sömnbrist. Jag kan verkligen inte få någon sömn alls! Känner mig inte alls pepp och vill egentligen bara en lugn helg utan en massa kravoch fix. Men nu är det möhippa imorgon så jag får snällt bita ihop fastän jag hellre hade haft den nån gång i juni/juli än helgen innan bröllopet!
Ja, alltså det är väl nerver blandat med stress, sömnbrist och pms. Jag har också jättesvårt att somna och jag vaknar supertidigt. Sömnbrist är verkligen inte bra för psyket, jag blir otroligt lättretlig och deppig. I helgen ska jag verkligen försöka att få min sömn. Och stressa av.
Det jag verkligen vill är att ta tag i alla punkter på "att göra listan" som går NU så slipper det vara ett stressmoment sen. Alltså inte skjuta upp saker. Jag tror att det kan få mig att slappna av lite längre fram.
Det löste sig med de här extra gästerna, men det har varit riktigt jobbigt med allt tjafs...
Nu håller vi tummarna för tropisk värme 31 augusti!!! :)