• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • leula

Åh brölloppet var fantastiskt!
    Vi hade ett litet annat än traditionellt, men svart/vitt på ALLT. Dekorationer, gäster, brudklänning.. Allt.
    Bad min frisör inte göra en så slätstruken frisyr och de höll hon. Kände mig som en prinsessa hela dagen!
    Utomhusvigsel, lite små regn men inte så vi vart blöta.... Precis efter vigselförrättaren sagt sitt och den obligatoriska
    kyssen så brakar jordens åsksmäll loss som en fanfar! Ascoolt!
    Allt flöt fint och vi åt och drack i goda vänners lag.
    riktigt synd att jag inte får till det med bilder här...
    Hotellet var super och jag missar inte ett tilfälle att titulera mig so fru eller han so. " min man" :):):)

• jenniferochaugust
    Möhippa och svensexa i lördags!
    ... och vi är båda så nöjda som vi någonsin skulle kunna bli!

Fick ett sms på morognen när jag var ute och joggade om att jag skulle stå klockan 10.10 utanför min port med packning. Sprang hem i panik så jag skulle hinna duscha och packa! Klcokan 10.10 smög jag ut - livrädd! Trodde att de skulle stå där allihop och skrämma mig... Men istälelt står där en motorscykelsnubbe och frågar "är det du som är jennifer?". Fick klä om i motorcykelkläder och hoppa på!
    Åkte till Långholmen där mina kompisar stod och hurrade med champagne! Sen paddlade vi kajak i solskenet - supermysigt! Och efter det fick jag följa ett spår av ballonger till en uppdukad picknick under ett pyntat träd i en park. Så otroligt fint de hade dekorerat och pysslat! De hade lagat en massa mat och en av mina tärnor hade gjort en underbar tårta! Under picknicken hade de ordnat lite lekar också som var helt i min smak, typ frågesporter om mig och min kille :)
    Efter det var det spa som gällde, de hade hyrt en privat avdelning med uppdukat bord av snacks, frukt och champagne. Och jag fick en underbar ryggmassage. Sen satt vi i bubbelpoolen och drack och hade mysigt.
    Efteråt gick vi på en lyxrestaurang där jag fick en femrätters avsmakningsmeny med ett glas matchande vin till varje rätt och världens största dessert (förödande för bröllopsformen).
    Sen gick vi till ett ställe där de hyrt ett privat kareokerum där vi drakc drinkar och sjöng oss hesa.

Och vid typ 01 skulle vi gå vidare trodde jag... men då gick vi förbi en uteservering där svensexan satt! Och världens gladaste och sötaste sambo satt där med sina kompisar! Så festade vi vidare tillsammans allihop... Så otroligt kul! Måsteh a världens bästa vänner... :)
  • Augusti13

Tjejer, det finns inga ord för hur häftigt det var att gifta sig i lördags! Känns fortfarande overkligt. Utan tvekan den bästa dagen i mitt liv, det blev helt ärligt 100 gånger bättre än jag någonsin vågat drömma om. Mycket tack vara 103 otroligt glada gäster som verkligen förgyllde dagen, det blev mycket skratt och mycket tårar. Ni som väntar på den stora dagen: lycka till, oavsett vad som händer kommer ni ha en fantastisk dag! Här är ett par bilder som dykt upp på Facebook!

• soderpling
    Augusti13 skrev 2013-08-12 09:21:34 följande:

Tjejer, det finns inga ord för hur häftigt det var att gifta sig i lördags! Känns fortfarande overkligt. Utan tvekan den bästa dagen i mitt liv, det blev helt ärligt 100 gånger bättre än jag någonsin vågat drömma om. Mycket tack vara 103 otroligt glada gäster som verkligen förgyllde dagen, det blev mycket skratt och mycket tårar. Ni som väntar på den stora dagen: lycka till, oavsett vad som händer kommer ni ha en fantastisk dag! Här är ett par bilder som dykt upp på Facebook!

Gud vad fina ni är.

Var på bröllop i helg och det var fantastiskt.

Mycket bröllops nerver nu.
  • Gummenuttan

Nu är jag gift!!!

Vi hade en helt fantastik oförglömlig dag <3

Har inte fått bilderna från fotografen men här är några som några gäster tagit b la

• FrökenCitron

Grattis alla snygga brudpar! Så himla roligt att få se er!

Kan berätta att vi varit gäster på bröllop i helgen. Ett fantastisk bröllop som var välplanerat och fint. Fast det var så fint så blev jag inte stressad, tvärrt om!

Det går inte planera så att allt bli perfekt. Jag såg och märkte flera msistag men som inte gjorde festen sämre. Det allra viktigaste på hela bröllopet kommer att vara att brudparet (dvs vi) är glada och lyckligare.

Det var det allra bästa på hela bröllopet som vi var på i helgen, att se brudparet glada och lyckliga!  

Så slappna av nu brudar! Glad 

Brud anno 2013
  • Helipa

Åh, vad fina och härliga ni ser ut Augusti13 och Gummenuttan!!!

STORT GRATTIS!!!!

• 1337Lise
    FrökenCitron skrev 2013-08-12 15:34:37 följande:
    Grattis alla snygga brudpar! Så himla roligt att få se er!

Kan berätta att vi varit gäster på bröllop i helgen. Ett fantastisk bröllop som var välplanerat och fint. Fast det var så fint så blev jag inte stressad, tvärrt om!

Det går inte planera så att allt bli perfekt. Jag såg och märkte flera msistag men som inte gjorde festen sämre. Det allra viktigaste på hela bröllopet kommer att vara att brudparet (dvs vi) är glada och lyckligare.

Det var det allra bästa på hela bröllopet som vi var på i helgen, att se brudparet glada och lyckliga!  

Så slappna av nu brudar! Glad 
    Brud anno 2013
    Vad var det för misstag som du la märke till på deras fest då? Förvånad
  • leula

http://www.brollopstorget.se/hem/leula/galleri.php?cur_album=Forumbilder#

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!