Inlägg från: soderpling |Visa alla inlägg
  • soderpling

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Tack för alla tips om psalmer. "En vänlig grönskas rika dräkt" blir det. Sedan håller jag på att väljer...svårt.

Ang mårgongåva. Jag hade tänkt att ge honom en dag med dykning på bröllopsresan, (eftersom han aldrig annars får möjlighet) men när vi pratade utflykter på bröllopsresan såg han det som en självklarhet att vi åkter och dyker en dag (samt min barndomsdröm, bada bland delfiner).
    Gillar idén med en ny klocka. Jag tycker generellt det är svårt att köpa present till m2b ( han fylller år snart också).

• soderpling

I helgen var vi Paris på lång weekende/ reknings resa. Jag har testat hotellet (helt okej).  Varmrätt och efterrätt (vi har ingen bröllopstårta) på restaurangen. Rekat var jag kan köpa blommer i närheten av hotellet, bra parker för fotografering (stor ändring av planen där) samt insett att jag inte kommer vilja åka tunnelbana i min brudklänning.

Vi träffade prästen som var jätte trevlig, valde in och ut gångsmusik samt psalmer. Vi övade även på cermonin i kyrkan.

• soderpling

En fråga, hur lång tid tog det melllan att ni skickade in hindersprövningen till Skatteverket och tills dess att ni fick svar.
    Vi skickade in den i slutet av April (hoppas jag, m2b hade som uppdrag att lägga kuvertet på brevlådan) och har ännu inte fått svar.

• soderpling

I går kom Skatteverkets papper....samma dag jag ringde och frågade. Tack för all hjälp

Har skatteverket sagt så till er....opps

Vi åker två dagar efter den borliga vigsel till Paris är där i sjudagar innan vi forsätter till Zanzibar och kommer inte hem förän 18 dagar senare men jag har aldrig varit med om en ordentlig kontroll på Arlanda och jag tror inte att jag behöver vara orolig.
    Kopia på vigselbeviset åker nog med i packningen till bröllopsresan.

Denna vecka skall jag äntligen hämta min vigselring och i morse skickade jag i väg hindersprövmingen och vigselbeviset till Stadshuset.

Jag ska tydligen gifta mig om tre månader. Tihi

• soderpling

Vad har missat?
    Jag är as lugn ( jag är annars värsta detaljplanerande freek som stressar upp mig väldigt lätt)

Det ända som stressar mig är när jag ska lämna in min klänning och hur mycket den ska sys in. Jag får just nu lätt på mig den själv och det glappar mycket. m2b trodde minst 5 cm och 4-5 lopp kvar att springa innan bröllopet.
    Funderar faktiskt på att springa LCHF-loppet på förmiddagen innan den borliga cermonin för att tänka på något annat en stund....eller det kanske är lite för mycket?

• soderpling

Avestina: Vi känner alla så ibland under bröllopsplaneringen.  Att man bara vill bli klar någon gång spec när det är juni och jobb, vänner och fritidsaktiviteter är som mest intensiva.
    Vi har nog alla långa listor med saker som egentligen gör oss stressade.

Kämpa det kommer bli jätte roligt!

Ska jag vara ärlig så inser jag när jag skriver detta att jag har massor av saker jag borde göra...men ignorerar. Massor av saker på jobbet just nu och när dessa är klara skall jag göra den där listan.

Hämtade min vigsel ring i går....vill ni se hur det blev??

• soderpling

Oj vad jag längtar efter att börja använda dem tillsammans

• soderpling

Vi har råkat få reda på när vår möhippa repektive svensexa kommer att vara, eller m2b vet inte om att jag vet när den skall ske. 

m2b räknade ut det när jag försökte kolla hans kalender ang måndag efter hans svensexa. Om det blir paint ball måste han kunna ha kostym på måndag morgon samt hans bil måste vara i Stockholm då.

Min tärna råkade skicka ett sms till m2b samtidigt som jag hämtade hans kvarglömda telefon i bilen och då fick jag reda på datumet.

m2b vet mer om min möhippa än vad jag vet om hans svensexa. Han har tydligen fått komma med lite tips och råd (vilket jag anade) till mina tärnor som aldrig tidigare hållt i en möhippa.

m2b kompisar har nog laddat upp ordentligt får känslan när jag pratat med bestman.

Vi är båda två tok nyfikna på vad som kommer hända. 

• soderpling

Sitter och försöker välja musik till bröllopet som skall spelas förutom psalmerna.

In och utgångsmusiken är redan vald...eller nu har jag börjat tveka om utgångsmusiken ( Triumfmarschen ur Verdis Aida).
    Nej ingen Mendelson.

Har helt snöat in mig på Änglagårdslåten (började nästan gråta när jag hörde den och tänkte på hur mycket jag älskar J).

Funderar också med att överaska med lite solosång från mig och mina tärnor under vigseln.

• soderpling

Nivi och Jesper: Lider med er. Det är svårt att veta innan och folk blir ofta glada att bli tillfrågade att de inte tänker efter vad ansvaret innebär.

Hoppas det löser sig och att de är duktiga och proffsiga på hålla i middagen.  Var på bröllop förra helgen och deras toastmadam var jätte dålig (det var annars ett trevligt bröllop och brudparet var jätte fina)

Jag har fått lite hintar från m2b att det inte kommer så många på min möhippa. Tråkigt tänker jag men sedan funderade jag igen.
    Jag har jätte mycket bekanta och kompisar som egentligen är J kompisar från början.  Nära vänner som främst är mina några få och tre av dessa är mina tärnor och sålänge jag får en dag tillsammans med dessa tre personer kommer jag bli jätte glad.

35 personer kommer till bröllopet i Paris. Du lägger inte ner minst 3000kr per person  för en helg om du inte tycker om brudparet.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!