Inlägg från: soderpling |Visa alla inlägg
  • soderpling

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Sjörå skrev 2013-07-17 20:43:22 följande:
    Vi står och väljer mellan två olika ingångslåtar. Den ena är Bröllopet på Ulfåsa (som ligger utanför Motala och vi bor i Östergötland) och den andra är Trollens brudmarsch. Får höra vad min blivande säger. 

Utgångsmusik blir nog Triumfmarsch ur Aida. Rätt vanlig men jag tycker att den är vacker och pampig. Om det nu blir någon utgång eftersom vi gifter oss utomhus.  
    Ha ha ha nästan precis som oss. Vi skall Bröllop på Ulfåsa som ingångsmusik (jag tycker den är jätte fin) och Triumfmarchen ur Aida som utgångsmusik.
    Viste inte att Triumfmarchen var vanlig som utgångsmusik

Vi skall nu efter mycket om och men inte ha solist på bröllopet (jag och mina tärnor hann inte träna). Utan Parchabel i Canon in D som mellan musik.
  • soderpling

Hade lugn fm på jobbet pga data problem och hann äntligen göra den stora exelfilen.

Just nu har jag koll. Viste mycket småsaker att fixa och om en månad måste allt vara klart men jag har koll.

Den 16/8 kl 24.00 måste allt vara klart då skall det ända vi behöver göra är att tvätta, packa och städa lägenheten samt ge de sista instruktionerna till kattvakt 1. 

Den 17/8 skall min kille på svensex, jag skall springa lopp 
    18/8 har jag planering med scouterna 
    Resten av den veckan är fylld med möten, jobb och konferenser för att vi sedan skall ha vigseln i stadshuset på lördagen den 24.

Men nu är jag lugn jag har nog koll.

• soderpling

Jag älskar min exelfil och jag ligger på detaljnivå på vissa saker bara för att jag inte vill glömma bort saker.
    Tex: sidenband att ha runt våra buketter i Paris.

Jag tror att det är räddslan att glömma en av de viktiga detaljerna som kan göra att man bli stressad.

jag har också gjort en ordentlig lista kring ansvarfördelningar på bröllopsdagen och innan.

Struktur, struktur, struktur

• soderpling

3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti -Soderpling- Stockholm
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti -soderpling-Paris

Jag vill också vara med på listan Flört

• soderpling

I flera dagar har jag läst om när många av er på nätterna drömmer om bröllopet. Jag hade lite sådanna förra hösten och nu i natt kom de tillbaka.

Jag tror att drömmen handlade om mina skor och m2b skällde på mig under vigseln. Vi var i allafall i Paris.

Just nu längtar jag mest, längtar till Paris, Zanzibar och att den 23/8 bli hämtade på Arlanda efter konferansen med jobbet (blev tvungen att åka tidigare) och vet att allt gått bra med taxi och flyg från den (det är nog mest rädd för att inte komma hem från konferansen)

• soderpling

I kväll har jag äntligen gjort vigselprogrammet samt grunden till våra placeringskort.
    Jag gjorde de sjäva i word blev faktiskt snygga. Sedan vill jag inte lägga allt för mycket pengar på vigselprogrammet.
    Passade också på att korta ner  vår första pslam till att vi bara sjunger de första två verserna.

idag köpte vi också slips till m2b.

i morgon ska vi ha middag med min kompis som också skall fota.

m2b har fortfarande inte fattat att vi skall gifta oss snart...

• soderpling
    Aug 2013 skrev 2013-07-19 23:28:28 följande:
    En "liten" sak tjejer!
    Glöm inte att äta lunch och frukost under dagen ordentligt, något som jag blivit tillsagt flera gånger att inte glömma
    Framförallt inte att missa att avsätta tid för detta under all annan fix inför kyrkan (eller var man vigs) tänk att svimma pga näringsbrist, det får ju bara inte hända!
    bra tips, funderade på detta när jag gjorde tidplaneringen. Jag tror jag kommer se till att några av tärnorna köper med sig lite mat till hotellet. typ frukt, det ända jag kan äta när jag är nervös.
    Jag har ganska lätt för att svimma men vet hur jag parerar och hur det känns när symtomen börjar komma men bra tips.

I de parker som vi ska fotas i finns det små utomhus kafér där jag tänker mig lite blodsocker påfyllning. Bröllopsmiddagen börjar först 19.30
  • soderpling

1337Lise: Tycker också det blev jätte fint, men om du är osäker prova med vita ljus tror det kommer bli jätte fint.

Vi har mycket kvar att fixa som måste bli gjort den här veckan...typ mailat till gästerna med ytterligare information kring bröllops middagen ect. Då kommer m2b hem i går och ser allmännt ledsen ut, tidigare på dagen har hans och hans familj älskade gammel faster dött. Det var lite oväntat men eftersom damen var 95 så har vi alltid vetat att den här dagen kan komma när som hällst. Ingen sjukdom, inget lidande bara  hög ålder. Planen var att hon skulle vara med i Stockholm.

Är också i ärligheten namn lite nervös om de hinner klämma in begravningen innan vårat bröllop (vilket jag hoppas för J vill vara med på den)

Jag kommer nu att göra klart allt det sista inför bröllopet.

• soderpling

Dagens samtal med en medarbetare på jobbet
    Medarbetare
    -alltså du kommer nog snart att utvecklas till en fullutblommad bridzilla..
    Jag:
    -alltså, nej jag har min exelfil.
    Medarbetare:
    -Hur mycket har dina tärnor gjort (hon vet att jag har tre)
    Jag:
    -min möhippa och typ valt sina klänningar och en av dem har hjälpt till att boka restaurangen men jag har gjort en ordentlig ansvarsfördelning inför bröllopet så att jag kan slappna av.
    Medarbetare
    -Du har gjort en ansvarsfördelning, du har en exelfil, du fixade i går kattvakt trotts att J skulle göra det, du gjorde igår en nödbokning på en restaurang utifall att J skulle glömma. Du har en avprickningslista i din exelfil.
    Jag:
    eeehhh ja och vad är det för konstigt med det......exelfiler är bra.
    Medarbetare:
    mmmmm

• soderpling
    leula skrev 2013-07-25 15:30:35 följande:
    Soderpling >>. En aning va ?
    Jag har i allafall inte börjat skrika åt folk än eller få hysteriska utbrott om små saker.
  • soderpling

Vårt bröllop är en enda lång resa....ha ha ha

Jag har gjort alla bokningar i mitt nuvarande efternamn, eftersom mitt pass säger så.

Jag landar 23.00 från en viktig jobb konferans dagen innan vigseln i Stockholm. Jobbar måndagen och sedan är vi 4 dagar i Paris innan vårt bröllop, hänger med våra vänner och har det trevligt. Den 2 sep fortsätter vi mot Zanzibar.

Åker troligen på nästa jobb resa 2,5 timme efter jag har landat på Arlanda efter bröllopsresan (det var inte planen men min chef vill ha med mig)

I morgon kommer bestman förbi på middag för genomgång av det sista.

• soderpling

m2b hade rätt det blev en sväng till Berlin med jobbet direkt efter jag landat efter bröllopsresan.

Såg dock till att boka eftermiddags flyg hem på lördagen och gav mig själv sov morgon på måndag morgon.

Till Paris skall alltså packning för 5 dagar i Paris, alla bröllopskläder och prylar, kläder, böcker ect till Zanzibar resan  och nu även kläder för ett dygns konferans med representationsmiddag i Berlin  (alltid mycket mer kläder än vad man tror).

m2b tycker jag ibland lider av pedantisk packning i vanliga fall. ha ha ha.

• soderpling

Bara en månad kvar nu...... spännande.

• soderpling

Dagen innan vi gifter oss i Stockholm är det begravning för J älskade gammel faster, som hela hans familj och jag älskade så mycket.  Hon ville gärna vara med  både i Stadshuset men mesta av allt i Paris.

Efter sorg måste det få komma glädje resonerar J:s mamma.

Vi tänker minnas henne och framförallt njuta av att livet inte bara är sorg utan roliga stunder och stunder av gläje och lycka.

Jag tror att man hedrar en avliden person bäst genom att minnas den, berätta om den fina människan och som inte finns längre men framföratt att  forsätta leva.

• soderpling

Liten fundering kring det här med barn på bröllopet...

Vi har inga barn, en del av våra vänner har barn.

Många av dessa par har fixat (hoppas jag) barnvakt och ser vårt bröllop en chans för en romantisk kompis/vuxen helg i Paris. 
    .
    Nu till våra kompisar som har jätte söta lilla E som när bröllop är kommer vara drygt 11 månader.  han kommer att vara med men han är den enda som vi vet.
    Ska jag tvinga J att säga till att de nog borde gå om han börjar låta/störa

jag är jätte nervös över barn skrik/ljud under vigseln eller att de stör bröllopet. Ska jag tvinga m2b att ringa sina vänner och dubbelkolla att de inte tar med sina barn eller är folk smarta att de säga till om de hade tänkt det.

eller är jag bara nojig och börjar bli lite nervös.

• soderpling

I dag skall jag äntligen förbi skräddaren och lämna in min klänning. Jag började också tveka kring den när jag provade den förra veckan. Bröllopsnerver.

I går middag med svärföräldrarna och min bröllops anti till svärmor visade stolt upp svärfars nya kostym (han jobbar som konstnär och har aldrig kostym) och den klänning hon skall ha på bröllopet. Svärmor också jätte glad när jag frågade om hon ville att  fotografen även skulle ta lite familjebilder.

Min svägerskor tyckte det var tråkigt att de missade min möhippa, så nu har de bokat upp mig för en middag om en veckan. Vilket är väldigt gulligt av dem.

• soderpling
    Nivi och Jesper skrev 2013-08-06 14:50:47 följande:
    Åå jag känner igen mig där! Jag är så himla känslig nu för tiden. Kan gråta för det minsta. Men jag vet aldrig om jag överdriver eller om jag kanske underdriver. När min kille var på sin svensexa, hade jag ingen aning om var dom skulle vara. Det enda jag visste var när (fick reda på det 3 dagar innan) och vad jag skulle packa ner till honom (ett par byxor och en skjorta för middagen). Jag var såååå nervös hela dagen och ville bara få hem honom så att han kunde berätta för mig vad han fick göra. 

Jag får ett sms av hans bestman 01.10: "J kommer inte hem ikväll, han sover hos M". Och då kokade jag av ilska! Sånt kan jag tycka att man ska informera mig om så att jag inte väntar i onödan. Men det var inte det som gick i mina tankar just då. Jag trodde det hade hänt något dåligt, för han skrev ju aldrig varför han inte skulle hem. Har han däckat på sin svensexa? är han på sjukhuset? Har han hamnat i slagsmål? Har dom fått honom till att bli så full att han inte vet vad han gör? Har han "blivit" tvingad att pussa en annan tjej så att han mår så himla illa för sen för det är otrohet... Efter ett tag skrek jag ut i lägenheten: "Jävla pucko!" (bestmannen då alltså)

Jag frågade varför, varför kommer han inte hem ikväll? Då får jag ett svar som gjorrde mig asförbannad : "Vi missade tåget från köpenhamn för att hinna med sista tåget från Helsingborg... Sorry." Fy vad förbannad jag var! Varför kunde inte han ha informerat mig om att de inte ens ska vara i landet??? 

Överdriver jag? Jag är fortfarande förbannad på min killes bestman!! 
    Jag förstår att du blev arg.  Killar kan inte organisera eller tänka skärskilt långt.

Jag fick veta någon vecka innan att  m2b svensexa skulle vara och blev total lurad av alla. Vi var nämligen ute och seglade med m2b jobb och helt plötsligt åker vi in i en hamn och där står m2b kompisar och kidnappar honom. Vi är i en hamn någonstans och om jag skulle bli lämnad där vet jag inte hur jag skulle ta mig där i från.
    Jag viste inte var jag skulle ta vägen eller vad som skulle hända. Jag kände mig ganska förlöjligad. Det hela slutade med att jag var ute och seglade hela dagen med m2b jobb.
    Jag var jävligt förbannad efter svensexa och m2b vänner har fått ganska syrliga kommentarer från mig och kommer fortsätta att få det, Varje gång jag tänker på det blir jag faktiskt sur. En gemensam tjej kompis som var med på svensexan beskrev planeringen som väldigt ostrukturerad och hon förstod att jag blev arg. Hon hade sagt att hon inte orkade styra upp alla små detaljer.   
  • soderpling
    Längtandsfull skrev 2013-08-07 10:25:09 följande:
    Hur gör ni alla om det regnar vid fotograferingen?
    Vi har valt parker med mycket träd och nära hotell och kyrkan för fotograferingarna. Vi tar också med oss paraply från hotellet.

Jag tror att det är bra att fundera ut några andra platser ifallatt det skulle regna
  • soderpling
    Augusti13 skrev 2013-08-12 09:21:34 följande:

Tjejer, det finns inga ord för hur häftigt det var att gifta sig i lördags! Känns fortfarande overkligt. Utan tvekan den bästa dagen i mitt liv, det blev helt ärligt 100 gånger bättre än jag någonsin vågat drömma om. Mycket tack vara 103 otroligt glada gäster som verkligen förgyllde dagen, det blev mycket skratt och mycket tårar. Ni som väntar på den stora dagen: lycka till, oavsett vad som händer kommer ni ha en fantastisk dag! Här är ett par bilder som dykt upp på Facebook!

Gud vad fina ni är.

Var på bröllop i helg och det var fantastiskt.

Mycket bröllops nerver nu.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!