Inlägg från: soderpling |Visa alla inlägg
  • soderpling

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Detta är den låten som jag skulle vilja sjunga tillsammans med två av mina tärnor. Lite nervös om den är för svår.

">

Sedan har jag lite andra låter om den inte skulle funka.

Jag skall prata ordentligt med mina tärnor för gör inte detta utan dem.

• soderpling

Augusti13: Jag har lidigt lite som du. Nära vänner och familj har inte varit intresserade av att hjälpa till.  Detta upptäckte jag tidigt och var en av faktorerna som fick mig att fundera på alternativ på den vanliga bröllopet. I alla bröllopstidningar står det alltid att man ska be folk om hjälp men sanningen är att folk även nära vänner och familj inte vill även enklare saker.

• soderpling

Sedan jag skrev här senast har det varit både svensexa och möhippa. Vi har börjat med detaljer och snart skall tidsprogrammet göras.

När vi var och prata med kantorn (hon är en sådan rolig dam) skulle vi välja mellan musik.
    För att vara två personer som inte lyssnar skärskilt mycket på musik hade vi väldigt svårt att bestämma oss.

tillslut blev det denna
    ">

fast men med orgel.

dock spelar det enligt kantorn inte någon större roll om vad som spelas då man som brudpar inte kommer att minnas den.

• soderpling

Imponerad av er som hållt nere eran bröllopsbudjett. Det hade vi också tänkt från början men nu ligger vi nog över 100.000 men det är inklusive bröllopsresa.
    Försäljning av lägenhet, sparande, skatteåterbäring och lite löneförhöjningar gör att vi har råd.

Jag försökte snåla på tex min vigselring men när vi stod där blev m2b så glad att den råkade hamna på 19000 med rabatt.

Sedan har vi kostat på några skräddarsydda kostymer till m2b och det kostar alltid mer (men han kommer efter bröllopet kunna använda kostymerna på jobbet).

Sedan har vi prioriterat vad vi vill lägga pengar på. Resor,ring, kostym och en av mina klänningar fick kosta mer medan hår,smink kommer att kosta max 1000kr och då är det produker jag kan använda flera gånger. Fotografera gör några vänner som ändå kommer på bröllopet. Restaurangen är faktiskt inte så dyr (högst upp på en ev Paris  turist attraktioner) utan kommer att hamna på ca 800kr per person med dryck.

• soderpling

Jag var på möhippa för en kompis i helgen och hade min den 29/6. Man brukar bli uppplockad mellan 9-10 på morgonen beroende på dagen aktiviteter.

Det är verkligen jätte roligt och jag mådde som jag förtjänade dagen efter.

På min kompis möhippa traskade jag hem lagon till att solen gick upp över Stockholm, hemma väntade m2b som låg och fylle snarkade efter svensexan som varit samma dag.
    Roligt hade vi det dock.

• soderpling

Eftersom vi bara har en bokad restaurang och inte vet något om hur borden skall se ut osv har vi en lite annorlunda bordplacering.

Alla gäster kommer att få en lapp med en symbol och ett namn, de skall sedan hitta sin partner med samma symbol, det blir sedan bordsdamen för kvällen. När vi väl kommer på plats kommer de flesta vilja sitta både med sin bordsdam men också med sin resp och detta kommer nog leda till en ganska rolig bordsplacering. Annars finns det väldigt stor risk bland våra vänner att de flesta sätter sig med folk de redan känner eller jobbar med samma sak. Genom att göra på det här sättet hoppas jag att det blir lite spridning på vilka man sitter med bland gästerna.

• soderpling
    sommaren13 skrev 2013-07-11 09:50:22 följande:
    Har oxå fått såna piller, jag skjuter upp mensen redan nu i juli och hoppas att kroppen inte får fnatt i augusti....så den håller sig borta iallafall på bröllopsdagen. 
    Vad är det för bra piller, hur fick ni dem?  Jag är lite nervös inför bröllopsresan...

Efter att ignorerat mina listor över saker jag borde göra, mailade jag prästen idag med alla mina frågor.
  • soderpling

Vi har varit tillsammans i drygt 2år och har inga barn varken tillsammans eller sedan tidigare.  Vi har dock två extremt bortskämda katter (de är typ som våra bebisar) Flört

• soderpling

Hos mig har stressen inför bröllopet ökat ganska mycket.

Strax innan midsommar ramlade min mamma från cykel och bröt armen. Nu är hon av med gips men kan fortfarande inte använda armen ordentligt. När hon cyklade var hon påväg hem för att träffa mäklaren och nu har hon sålt sitt hus och skall flytta några veckor innan bröllopet. 
    Nämde jag att hon inte kan använda armen ordentligt, vilket gör att jag och m2b får hjälpa henne med delar av flyttpackandet. 

m2b är ensam ansvarig på jobbet och hans  "älskling-juli kommer bli en lugn månad, knappt några förhandlingar jag kommer hinna jobba av jätte mycket, kommer mest sitta och skriva" blev mycket mer jobb än vad han trodde.

I helgen beslutade vi oss för bordsplacering, vilket vi måste göra i stora drag innan vi åker till Paris.

Jag har börjat fatta att det inte är skärskilt långt kvar och med tanke på att veckorna/helgerna innan bröllopet är fullbokade med aktiviteter börjar det bli dags för oss att bli klara.

• soderpling

Jag har börjat med listor och saker vi måste få gjort och som skall med. m2b har fått några stora uppdrag som han måste göra.
    Restaurang till efter vigseln i Stockholm
    Kattvakt tills dess att min mamma kommer hem från Paris.

I går beställde jag brudbukett till vigseln i Stockholm samt fick massor av bra tips kring blommor inför Paris. En sak att bocka av listan.
    Dagens stor att göra sak är att fixa bild på mig själv inför visum ansökan till bröllopsresan.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!