• MariaochDaniel

Rankhyttan i Falun/Borlänge

Vi har precis bestämt musik i kyrkan.
    Just nu pysslar vi med festprogrammet och jag försöker bestämma mig för efternamn.

Hur gör ni med efternamn? behåller ni ert eller byter till karlns?
    Ska ju skickas in med hindersprövningen som vi tänkte skicka in ganska snart.

Håller med dig Jennie. Vi vill också ha en lite mer modern präst. Han som döpte vår son var skön. Bytte plats på två moment i dopet, glömde ta fram en dikt som gudmor skulle läsa m.m. Och han var lite kul.

Jennie: säg till om du hittar en bra sida för barnkostymer, vill gärna också hitta =)

• MariaochDaniel

Ja, man kan byta namn i efterhand också men vi vill gärna göra det direkt, så man blir fru xxx direkt! =)

Inte så långt kvar nu. Men en låååång lista på saker som ska göras. Små, men ändå.
    Känns lite overkligt faktiskt. Mindre än 3 månader kvar.... =)

Hade önskat svar från folk lite tidigare, för vi har inte kunnat börja med placering i boendet, bordsplacering osv. Men det kommer nog in svar snart. (vi har osa 15 april).

JennieG: vad ska ni har för sånger? *nyfiken*
    Har nog tipsat om det förut. Finns barnkostymer på festmannen.se eller littlefairies.se

• MariaochDaniel

Vi kommer att ha sologånger utan dina andetag och kärleksvisan av Sarah Dawn Finer.
    Som utmarch är det tänkt att vi ska ha av längtan till dig. Kommer bli toppen! =)

Ska kolla på lindex. Vågar dock inte köpa än, för jag vet inte vilken storlek han kommer att ha.

Bara en tanke, men det skulle inte vara kul med en bröllops-träff live?
    Behöver inte bara vara vi som ska vara på Rankhyttan utan även andra från Falun/falu-området....

• MariaochDaniel

Vad trevligt!
    Då tycker jag vi bokar in en bröllopsträff snart alla fyra. Eller om fler vill vara med?

Jag har nu också valt att ta karln efternamn. Mitt efternamn dör också ut, men att ha båda går inte för de passar inte ihop. Och jag vill ju heta samma som sonen. Så det är inskickat med hindersprövningen. Glöm inte den! =)

När bör man träffa prästen?
    Vi vet inte ännu vem det är ens. Skulle vara skönt att göra det ganska snart.

• MariaochDaniel
    Akjson skrev 2013-04-02 21:02:43 följande:
    Jag var väldigt nyfiken på hur år präst skulle se på att jag ville gå in med min far i kyrkan så jag mailade pastoratet för att få namn på prästen. Sen mailade jag prästen och frågade. Han svarade ok och gav då förslag på när vi skulle ses.... Vi ska ses 14/4 vilket kändes tidigt men då är det gjort iaf ...
    Okej, men det är nog ganska skönt att få det gjort också.
    Och vissa präster vill träffas två gånger. En gång hemma för att prata och en gång
    i kyrkan för att gå igenom det praktiska m.m.

Ska också kontakta dem!
  • MariaochDaniel
    JennieG skrev 2013-04-03 09:53:21 följande:
    Idag är det precis 4 månader kvar till vår stora dag
    Härligt! Och vi har nästan 2 månader....hoppsan vad tiden går! =)
  • MariaochDaniel

Det var ett tag sedan.

Hur går det brudar?
    Här fivas och donas det mest hela tiden.
    Träna på valsen och välja musik till kvällen står för dörren.

Ska vi boka in en bröllopsträff? =)

• MariaochDaniel

Hallå där brudar!

JennieG: bra med inspiration, att se hur andra gjort, och hur man kanske inte ska göra.

Musiken tror jag är jätteviktig för att få igång dans, om man nu vill ha det.
    Vi kommer att ha låtlista bara (med min bror som DJ fast inte hela kvällen) så det blir nog bra.
    Visst skulle ni ha festen i annexet? Ska ni ha fri bar då?
    Jag och Siri diskuterade det, att man inte får sälja alkohol där pga att de inte har tillstånd där.
    Hur har ni gjort?
    Antar ni hade det underbart i Paris förresten (älskar Paris).

Det börjar bli nervöst här, 3 veckor kvar, oj oj oj! =)

Vart bor alla?
    9 juni kan fungera att ses. Dock kan det vara ganska mycket att göra inför helgen efter, så jag vill inte lova något än men... =)

Vi träffade prästen för några dagar sedan. Hon ratade våra löften så vi måste antingen skriva om dem eller använda de klassiska. Knpeigt det där. Men det kändes bra med kemin och så. Ser fram emot att få öva i kyrkan sedan också.

Lycka till så länge.....

• MariaochDaniel

Ja prästen förstavar inte egenskrivna löften, så där fick vi tänka om.
    Och man måste säga tills döden skiljer oss åt, jag ville helst säga det på ett annat sätt, men
    hon ville inte det eftersom det strider mot kyrkan.

Så nu måste vi bestämma oss för egenskrivna löften som vi skriver själva eller
    att vi tar det klassiska.

• MariaochDaniel

Jättefin verkligen, passar dig perfekt!

Kommer de kapa den nertill och höja brodyren?
    Kommer bli toppenfint. Vad ska Per ha på sig?

Svar på tråden Rankhyttan i Falun/Borlänge