Mustikka,
Ja, tyvärr så är det regnperiod vid tiden för vårt bröllop också i dom delar av världen som vi vill till! Jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det. Men man får ha i åtanke att regnperiod inte innebär att det regnar konstant, utan det kanske kommer en skur och sen lyser solen upp igen! Så man kanske inte ska lägga så stor vikt vid att det är regnperiod.
Om vi åker till Afrika så blir det dom lite vanligare "turistländerna"; alltså Kenya, Sydafrika, Tanzania & Zanzibar etc. Och där tror jag inte att det är någon fara! Men det är inte alls bestämt ännu. Vi vill som sagt antingen till Filippinerna, Karibien eller Mexico.
Jag tycker att du ska kontakta Mona Lisa och börja ta tag i saker. Vilket datum gifter ni er nu igen? (Ursäkta mitt fiskminne). Men det är nog på tiden att ni börjar ta tag i saker, tänk på att det är ERT bröllop, så förvänta dig inte att dom ska PLANERA hela bröllopet åt er. Dom arrangerar bröllopsfester varje helg, så dom lägger inte direkt ner heltid på just ERT bröllop. Även om dom säger att dittan och datten ingår i paketet, så måste ni ta tag i det. T ex konditori, film/foto och florist!
Så mitt tips är: Ring till Mona Lisa och be om att få numret till film/foto, konditori och florist. Och så ringer du dit och stämmer träff för konsulation! Mona Lisa kommer liksom inte arrangera det åt er, ni får fixa sådant på egen hand, även om det prismässigt ingår i paketet! Ni betalar för tjänsterna som ingår i paketet, men ni får ju själva ordna & planera med dom som anlitas. T ex kan det vara en bra idé att träffa fotografen/filmkameramannen för att diskutera och planera hur ni har tänkt er. Det gör ju inte Mona Lisa åt er! Så skärpning nu Mustikka, ring och ta tag i det!