• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-02-11 12:22:26 följande:
    Förresten, Pagnie, det var ett jättefint monogram! Vad duktig din sambo är!
    välkommen tillbaka till oss Goli. Och du behöver inte vara så negativ tycker jag. vi har alla haft våra svackor. bara att gå tillbaka några sidor så ser du för dig själv. jag gjorde ju typ inget i december/januari. Det är bara din tur nu vet du.
    Och behöver du hjälp så är vi här. always.

vad bra att du håller med för det blev numero uno. ;) hoppas det passar bara.
    haha du tycker det va? Du är ju så sneeky så du vet säkert redan. the element of surprise är ju borta. :P
    Haha men okej då. Vi var i stockholm för att medverka i en intervju angående bröllopsbudgeten i aftonbladet. vi var på stockholm brud och fest först för en fotosession där dom fotade oss när vi testade kläder. sambon vart så kär i sina så dom blev det dock undvek jag att prova "min" klännnig utan hade en annan.
    Detta kommer bli med i aftonbladet och jag vet inte hur stort eller litet det blir men jag fick läsa igenom artikeln idag och fick återkomma med kommentarer.
    Jag vet inte när den kommer ut men jag säger till när jag vet. Hela intervjun handlade mer eller mindre om hur mycket pengar vi lägger och på vad. Lite så att andra brudar kan jämföra och få en uppfattning.

hotellet var jättebra Goli. Vi fick kolla på rummen och se hur de var så vi bestämde oss för ett rum med jaccuzi och en kingsize säng. foajen var underbar men precis som allt annat i stockholm så ser det ju inte jättebra ut utanför. Det var inga problem med att få fota där heller eller något sådant. så vi var jätte nöjda. ingår frukost i deras väldigt coola restaurang. Så nu är det bestämt.
    Men vi kollade viktoria tower också men det var faktiskt rätt tråkigt. dock billigare att bo där helger än veckor.

Haha ja men visst är han duktig. nu ska vi bara beställa den där stämpeln också :D
    Jag gick och tog ett bad medan han gjorde den där och när jag kom tillbaka så frågade jag om han hade gjort det och om han bara gjort en och sen sa han att det är svårt utan min input så att säga och så visade han den och jag typ dog. helt underbart att han lyckades på första. han är såååå duktig.

Nu har vi mer eller mindre gjort klart med hur vi vill att inbjudan ska se ut. och då måste jag fråga dig Goli. jag gillade den där dikten jätte mycket som ni skulle ha och jag tänkte kolla med dig om vi skulle kunna få ha den på våra kort också?
    Värt att fråga i alla fall för den var så fin.

På tal om det så är min syster skitsur på mig. vi ska ju ha god bless the broken road i kyrkan som vår solist sjunger och den låten hittade jag efter att en tjej la upp här på bt när hennes man sjöng den till henne i kyrkan. Så jag hade ALDRIG hört den tidigare. Men nu är min syster sur för det är "hennes" låt. hon har tydligen älskat den sen högstadiet. Har för övrigt ALDRIG hört henne prata om den tidigare. visste inte ens att den fanns. Hon är singel och vi vet inte om eller när hon ska gifta sig men hon tycker ändå att det är hennes låt. Det värsta är att hon gav den som förslag till min andra syster när hon gifte sig 2011 men att lillasyster ska få ta den var tydligen otänkbart.
    Är det jag som är dum när jag tänker att det bara är löjligt? Ingen har ju äganderätt på något sådant där. tycker det är jättelöjligt. Är det bara jag?
  • goli

Vad roligt att höra, Pagnie! Och vad kul att få göra ngt sånt! Det var precis som jag trodde, faktiskt, hahaha! Men det tog lite tid så det var ändå en surprise. Gissade på att det var en bröllopstidning men aftonbladet är ju ännu bättre, då kommer ännu fler se det! Du får definitivt berätta när det kommer ut, ska bli så spännande att se!

Och tack för ditt pep-talk! Det behövdes! Ska försöka rycka upp mig, känner säkert såhär för att jag håller på att bli förkyld. Så jäkla typiskt att det ska komma nu, i o m att vi ska på AT-intervju på fredag... Rynkar på näsan Hoppas det blir bättre tills dess!

Pagnie, självklart går det bra! Vad gullig du e som frågar, o du behöver inte ens fråga! Bara roligt att kunna hjälpa till och vad kul att ni oxå tyckte om den. Tycker den är så fin och så perfekt för det bröllopet symboliserar, eller hur? Skrattande

Om ni tyckte om hotellet så är det definitivt värt att kolla in. Vi kommer inte att hinna den här omgången men vi kommer hem till påsken igen o då får det bli en massa bröllopsfix! Vad skönt oxå att det ligger så pass nära. Men tråkigt att jag missade er när ni var här!

Tycker inte alls att du är dum! Jag hade känt likadant. Har du frågat din syster varför det var okej för din andra syster att ha den men inte du? Och om din syster är singe nu så kommer det väl att dröja innan hon gifter sig och vid det laget så kanske ingen kommer komma ihåg att ni hade den låten, så då kan hon ju oxå ha den? Kanske ligger något bakom det faktum att du är yngre men ska gifta dig före henne?

• kitkät

Goli,
    Alla har vi våra svackor... Minns du hur jag kände i början - när jag & min fästman inte ens visste när och vart vi ville gifta oss? Det kändes som att vi stod och stampade på samma plats utan att komma någonstans i planeringen. Medan du & Pagnie hade allt klart redan! Nu är du där jag var då. Du har ju bokat det viktigaste och kan bocka av dom stora sakerna från listan. Allt annat hinner du med tills bröllopsdagen är här! Jag har inte ens hittat en brudklänning ännu. Så om det är någon som ska vara stressad så borde det vara jag.

Pagnie,
    Vad kul med ett repotage på Aftonbladet. Du får säga till när det kommer ut!

Angående din syster så har jag svårt att förstå varför hon tror sig ha rätt att äga låten? Jag brukar undvika att göra saker & ting som jag vet kan såra människor i min närhet, men inte till vilket pris som helst. Det finns en gräns. I ditt fall så tycker jag inte att du på något sätt gör något fel av att välja en låt som din syster påstår sig ha rätten att äga och dessutom bestämma att ni inte FÅR ha med just den låten på bröllopsdagen för att hon råkar gilla den låten!
    Jag tror inte problemet är just låten, jag tror problemet bottnar i något annat... Kanske ska du försöka ta reda på vad det är, så att ni inte blir bittra på varandra? Jag menar, det är bara en låt! 

• goli

Kitkät, ja jag vet att du har rätt! Försöker tänka så just nu och att inte stressa upp mig i onödan. Tror det rä många faktorer som påverkar, stress, förkylning, och allmänt trötthet. Vill bara lägga mig o sova just nu men får så dåligt samvete om jag inte pluggar... Ska försöka rycka upp mig, tack för dina ord! Så skönt att kunna skriva v sig till er, tjejer! Hoppas ingen av oss hamnar i såna här svackor igen, men men... antar att det hör till!

Ja, hur går det med den där brudklänningen egentligen? Hjälpte det något när du provade klänningar sist? Håller du fast vid den V-ringade modellen eller har du ändrat dig ang det?

• kitkät

Goli,
    Jag håller fast vid den modellen som jag hela tiden velat ha! Och jag nöjer mig inte med något annat. Så jag ska åka till Sthlm den 8-10 mars och fortsätta jakten! 

• kitkät

Nu har jag sammanställt en lista över alla brudbutiker som jag ska försöka hinna med när jag är i Sthlm. Har jag missat någon? Någon som ni tycker inte är värd ett besök? Jag vill inte besöka en brudbutik som har FÖR enkla brudklänningar... 

Bröllopskällan
    Öppettider 10-14, Hornsgatan 144

Saturday Bridal
    Öppettider 11-15, Hornsgatan 83

Stockholm Brud och fest
    Öppettider 10-14, Hornsgatan 132

Lilly
    Öppettider 11-16, Birgel Jarlsgatan 40 (Tidsbokning)

Garamaj Bröllop & fest
    Öppettider 10-15, Birgel Jarlsgatan 44 (Tidsbokning)

White Birds
    Öppettider 11-15, Norr Mälarstrand 22 (Tidsbokning)

Cosmos Bröllopsexperterna
    Öppettider 11-15, Norr Mälarstrand 36 (Tidsbokning)

Milagro De Nahrin
    Öppettider 11-15, Karlavägen 38

Bröllopsbutiken
    Öppettider 10-15, S:t Eriksgatan 74.

Drottninggatan Brud och fest
    Öppettider 10-15, Drottninggatan 81

• kitkät

Oj, vad ihoptryckt texten blev, hoppas ni kan utläsa butikerna ändå! :) 

• goli
    kitkät skrev 2013-02-11 15:50:50 följande:
    Goli,
    Jag håller fast vid den modellen som jag hela tiden velat ha! Och jag nöjer mig inte med något annat. Så jag ska åka till Sthlm den 8-10 mars och fortsätta jakten! 
    Hahaha, det är bra! Hoppas du lyckas hitta något då!

Kollade igenom din lista o du har fått med de ställen jag gick till iaf plus några fler. Om du inte lyckas hitta fast du kollat alla dessa ställen så får du nog överväga att sy upp din klänning. Men håller tummarna för att det ska gå bra!
  • kitkät

Goli,
    Tack. Jag har mejlat till sömmerskan som tydligen ska vara väldigt duktig och frågat om jag kan komma dit för konsulation! Så om jag har tur så löser det sig med brudklänningen på ett eller annat sätt den helgen! :)  

• kitkät

Föresten, vilka butiker var du till av dom jag listade? Och vilka skulle du råda mig att besöka/inte besöka? 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop