• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

ja, flickor. Idag pratade jag med Karam som jobbar på salong på stinsen. Han verkar ha mkt erfarenhet av allt inom frisöryrket och har jobbat på Klippotek1 i ca 10 år.

O direkt när jag kom in började han ge mig tips på hårfärg och uppsättning. Och han sa precis sånt som jag själv hade tänkt på, t ex att det ska vara en lös uppsättning, absolut inte stramt, och hur jag ska göra med luggen och vilken hårfärg mm. så det känns bra!

Ska ringa Hannas salong också o kolla deras priser och om de är för dyra så ska jag nog inte ens gå dit. För då kan jag fixa sminket på make-up store och håret hos Karam och båda ställena ligger precis bredvid varandra! Känns kul!

• kitkät

goli,
    Vad skönt! Det är precis ett sådant bemötande man vill ha av en frisör inför sin stora dag! Men om det kändes så bra och det ligger precis intill Make up store, varför ska du överhuvudtaget ens höra med den andra salongen? Vad tar Karam för en håruppsättning?

Jag har fortfarande inte blivit klokare på vem jag ska boka hos för bruduppsättning. Det kändes inte så bra hos Klippotek1 som jag hade hoppats på. Dom är tydligen jätte duktiga, men kändes inte klokrent med tanke på att deras bemötande inte var jätte trevligt. Men jag vet inte, kanske ska dit igen och prata med dom, ge dom en chans till när dom har det mindre stressigt. För när vi var där så var frisörsalongen fullsmockad med kunder! 

• Juventina

Hej tjejer!

Jag funderade över vilken Karam ni pratar om, är det han som finns på Eleganz ? Jag har hört att han är väldigt bra på uppsättningar.

Det finns en annan tjej förutom Melissa som heter Gabriella, hon är en bra makeup artist och tror att hon även gör uppsättningar. Vet inte om ni redan tittat där men skickar med länken :D http://gabriellaelio.blogspot.se/

Jag gifter mig i juni! Jag har bokat en makeup artist och hon ska kanske även göra min uppsättning men jag är lite osäker på om hon är så bra med hår.

• goli

Kitkät, tycker absolut du ska ge det en chans till. Vet inte om du minns, men mitt första intryck av Karam var inte alls bra. Då gick jag dit helt spontant o hade inget vettigt att komma med o hade ingen aning om vilken typ av uppsättning jag ville ha. Och hans sätt fick mig att vilja backa o aldrig gå tillbaka. Sen gick jag tillbaka en andra gång o då var inte han där. Det var då jag fick jättekonstigt bemötande o en av dem tipsade om en annan hårsalong t o m. Men tänkte idag att va fan,s ak ge det en sista chans. O nu kändes det mkt bättre. Han har inget fast pris utan ett frånpris. men jag försökte förhandla med honom lite, hahaha. Han vill ta 2800 kr men jag känner att det är alldeles för mkt, jag kommer ju att fixa löshår och sånt själv ju plus att sminkningen kommer gå på 1500 kr. Så jag försökte pressa priset till 2000 kr. Han sa att jag skulle visa honom ett bildexempel på vad jag har tänkt mig så kan vi diskutera priset utifrån det. Så nu ska jag hitta en bra bild o sen gå dit o pruta! Skrattande Sen efter att vi kommit överens om pris ska jag be om provuppsättning oxå. det e så man ska förhandla, hahaha! om jag hade nämnt provuppsättningen innan hade han nog trissat upp priset. O jag tänker inte boka hos honom om jag inte vet vad jag får för det priset. Problemet e bara när detta ska göras. Kan ju inte vänta alltför länge. han ska tydligen på semester i juni juli och tänk om jag inte gillar det han gör? Måste ha tid att hitta ngn ny!

Tänkte mest ringa Salong Hanna för att kolla deras priser och se vad de erbjuder. Men jag hittar inte deras nummer eller adress någonstans!

• goli
    Juventina skrev 2013-02-08 16:49:25 följande:

Hej tjejer!

Jag funderade över vilken Karam ni pratar om, är det han som finns på Eleganz ? Jag har hört att han är väldigt bra på uppsättningar.

Det finns en annan tjej förutom Melissa som heter Gabriella, hon är en bra makeup artist och tror att hon även gör uppsättningar. Vet inte om ni redan tittat där men skickar med länken :D gabriellaelio.blogspot.se/

Jag gifter mig i juni! Jag har bokat en makeup artist och hon ska kanske även göra min uppsättning men jag är lite osäker på om hon är så bra med hår.

Juventina, vem har du bokat hos? Vad är det som fått dig osäker? Har du fått titta på bilder av tidigare uppsättningar som hon har gjort?

Tack för länken! Har kollat in hennes länk tidigare, har för mig att hon var ganska dyr..?
  • Juventina

Jag har bokat hos en som jag varit hos tidigare som är en otroligt duktig makeup artist, hon finns i Uppsala och jag har varit till henne ett par ggr tidigare hon har fått sminka mig och gjort lite enklare hårstyling. Men hon vill så gärna göra min uppsättning haha och jag blev lite osäker då hon egentligen är bäst på smink.

Gabriella är dyr hon också men lite billigare priser än Melissa men jag såg att hon skrivit om lite olika personer som gjort håruppsättningarna som finns på hennes sida och där har hon även lämnat nummer till dom. En av dom heter Antonio och jag känner folk som gått till honom och tycker att han är bra.

• goli

Men om du känner dig osäker ska du ju självklart göra det som är säkrast och känns bäst för dig! Man bör nog lyssna på den lilla rösten som varnar en... Och glöm inte, det är din dag och se till att inte ha någon aledning till att ångra något sen!

Ja, Melissa verkar också bra, blev imponerad av hennes uppsättnningar men det är som du säger, hon är oxå väldigt dyr!

Den här Antonio, är han också i Uppsala? Vad är fördelar resp nackdelar med att göra håruppsättningen hos honom jämfört med din make-up artist (förutom att hon kanske inte är så erfaren Solig)?

• Mustikka

Har någon tänkt på bashar hairstyle? Han är så jävulsk bra att det gör mug tokig. Men han tar 3500. Hon som fixar mitt hår verkade oxå bra men mär jag såg hennes provupsättning på mig o jämförde med bashar så såg hans provupsättning så bra ut!! Min var ju slarvig altså hon gjorde ingen prov utan körde bara slarv såhär kan det se ut men nättre. Är det vad som kallas för prov eller är det em riktig uppsättning som de ska göra?? Fick ju endå betala 500 för den :S

• Pagnie
    goli skrev 2013-02-08 15:28:30 följande:
    ja, flickor. Idag pratade jag med Karam som jobbar på salong på stinsen. Han verkar ha mkt erfarenhet av allt inom frisöryrket och har jobbat på Klippotek1 i ca 10 år.

O direkt när jag kom in började han ge mig tips på hårfärg och uppsättning. Och han sa precis sånt som jag själv hade tänkt på, t ex att det ska vara en lös uppsättning, absolut inte stramt, och hur jag ska göra med luggen och vilken hårfärg mm. så det känns bra!

Ska ringa Hannas salong också o kolla deras priser och om de är för dyra så ska jag nog inte ens gå dit. För då kan jag fixa sminket på make-up store och håret hos Karam och båda ställena ligger precis bredvid varandra! Känns kul!
    fan vad nice goli. Så glad att du hittade någon som var bra. :D längtar tills jag får träffa min frisör också. ska bli så roligt att veta vad hon har för idéer. :D
  • Pagnie

usch ni sitter och diskuterar hur 2800 är mycket fattar ni vilken ångest jag får när jag vet att jag ska betala 7500? :P

Svar på tråden Orientaliskt bröllop