• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

Juventina,

Vi valde också paketet men valde bort bil, blombuketter & tårta!

Vilket filmkamerateam valde ni? Oscarsfoto? Vi kommer nog välja just dom. Men jag förstår inte, ingår inte utomhusfotografering? Det låter väldigt konstigt. Jag är helt säker på att det ingår om man väljer Oscarsfoto (som Panorama samarbetar med). Nu spelar det inte så stor roll för oss, eftersom vi har bokat fotograf för utomhusfotografering på annat håll!

Har ni provsmakat maten? Vi har nämligen inte gjort det ännu. 

Jag kan tipsa om Dj Ninor. Han är syrian men spelar all typ av musik. Han spelade på min kompis bröllop och var grym.  

• kitkät

Åhhhhh, Tack Mandis för tips om inbjudningskort! Jag behövde också det! Du är en ängel! :) 

• Pagnie
    Mandis skrev 2013-02-07 21:51:08 följande:
    Så..nu har jag mailat flödesschemat och festhäftet är på väg..fattar inte varför det tar så lång tid att ladda!!! Mustikka, ge mig din mailadress så skickar jag till dig oxå..du kan skicka till min inbox om du inte vill skriva ut den här =)!
    tack mandis jag ska genast kolla :D
  • Juventina
    Mandis skrev 2013-02-07 21:55:51 följande:
    Juventina, vi beställde våra inbjudningskort från www.dininbjudan.se/ och var väldigt nöjda...ett litet tips bara =)!

Tack så mycket Mandi :) Jättefina kort ska genast sätta igång o kika.

• Juventina
    kitkät skrev 2013-02-07 22:04:51 följande:
    Juventina,

Vi valde också paketet men valde bort bil, blombuketter & tårta!

Vilket filmkamerateam valde ni? Oscarsfoto? Vi kommer nog välja just dom. Men jag förstår inte, ingår inte utomhusfotografering? Det låter väldigt konstigt. Jag är helt säker på att det ingår om man väljer Oscarsfoto (som Panorama samarbetar med). Nu spelar det inte så stor roll för oss, eftersom vi har bokat fotograf för utomhusfotografering på annat håll!

Har ni provsmakat maten? Vi har nämligen inte gjort det ännu.

Jag kan tipsa om Dj Ninor. Han är syrian men spelar all typ av musik. Han spelade på min kompis bröllop och var grym.

Ja precis Oscarsfoto är det! Han sa att det som ingår är en kamera och en videokamera och att vi får köpa till ett album om vi vill ta bilder i ateljen eller bara utomhus är det upp till oss. Jag kan ha missförstått lite men jag är säker på att albumet och ateljebilderna inte ingick iaf :). Det skulle tillkomma och då valde vi att ha en annan fotograf.

Vi har heller inte provsmakat maten han ville att vi skulle komma tillbaka först två månader innan bröllopet för att gå igenom detaljer mm.

OK ska kolla upp dj Ninor,tack :) jag har inte kunnat få tag på dj Samer. Jag var på ett syrianskt bröllop förra helgen då spelade en jättebra dj ska försöka ta reda på vem det är :D

• Pagnie

mandis hur gjorde ni med festhäftet? alltså hur stort blev det och hur tryckte ni upp det? och hur blev det med sidor och så?

• kitkät
    Juventina,
    Vad konstigt... Vi fick information om att album ingår och hundratals bilder + dvdfilm med hela bröllopet! Och dom följer med och filmar/fotar hela dagen, dom kommer hem till en på dagen och slutar när dom sista gästerna går från festen. Hur har ni gjort när ni bokat Oscarsfoto? Måste man dit själv och boka dom eller bokar Panorama upp dom till en automatiskt? Jag har mejlat Panorama, men dom har inte svarat ännu... trots att det var över en vecka sedan jag mejlade.

Hur mycket kontakt har ni haft med Panorama? Vi har inte haft någon kontakt sedan vi var där och bekräftade vår bokning/betalade handpenning. Jag hoppas att vår handpenning kom in på deras konto, för sedan dess har jag inte hört något! Förvånad 
  • Juventina
    kitkät skrev 2013-02-07 22:24:45 följande:
    Juventina,
    Vad konstigt... Vi fick information om att album ingår och hundratals bilder + dvdfilm med hela bröllopet! Och dom följer med och filmar/fotar hela dagen, dom kommer hem till en på dagen och slutar när dom sista gästerna går från festen. Hur har ni gjort när ni bokat Oscarsfoto? Måste man dit själv och boka dom eller bokar Panorama upp dom till en automatiskt? Jag har mejlat Panorama, men dom har inte svarat ännu... trots att det var över en vecka sedan jag mejlade.

Hur mycket kontakt har ni haft med Panorama? Vi har inte haft någon kontakt sedan vi var där och bekräftade vår bokning/betalade handpenning. Jag hoppas att vår handpenning kom in på deras konto, för sedan dess har jag inte hört något! Förvånad

Jo det ingår hundratals bilder mm men inte i ateljen och i vanligt fotoalbum. För att få det finare albumet och bilder i deras atelje skulle vi behövt köpa till det. Han kommer vara med oss hela dagen och fota/filma.

Vi var förbi till Oscars video de finns i samma hus som Panorama. De tar jättefina bilder, och har gjort stora tavlor av bröllopsbilder, det skulle förresten ingå en tavla om man köpte till albumet. Vi är nöjda med det vi har sett iaf :)

Panorama har vi haft noll kontakt med! Han ville att vi skulle gå förbi ett par månader innan bröllopet bara så vi kör på det. Jag ringde en gång för att fråga om de kände till någon bra dj thats it :D Jag hoppas också att de fått in handpenningen haha

• Juventina
    kitkät skrev 2013-02-07 22:24:45 följande:
    Juventina,

Glömde svara på din fråga, men jag tror att ni måste förbi och skriva på ett kontrakt så gjorde vi iaf. Det var då han gick igenom vad som ingår, man fick se olika bröllopsinspelningar med en eller flera kameror så man fick en bild av hur filmen kommer att se ut. Han var väldigt trevligt och anpassade sig efter våra tider.
  • kitkät

Juventina, 

Skönt att höra att vi inte är dom enda som haft noll kontakt med dom. Känns betryggande! 

Men nu blir jag lite orolig. Jag trodde att Panorama skötte bokningen av Oscarsfoto, eftersom dom ingår i paketet! Hur långt i förväg var ni där och skrev på kontrakt med Oscarsfoto? Jag får nog ringa och prata med dom, för vi bor inte i närheten av Södertälje, så vi har inte vägarna förbi direkt... 

Hur många gäster kommer ni bjuda till bröllopet? Hur många mezarätter tänker ni välja? 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop