• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Juventina

Vi fick endast ett visitkort till oscars video och dom bad oss ringa honom. Så när vi ringde ville han träffa oss och boka datumet samt gå igenom detaljer. Han vill även träffa oss igen ca en månad före bröllopet. Jag förstår att det är svårt för er om ni inte bor i närheten men börja med att ringa och höra med honom ni kanske inte behöver åka dit men bara så att han skriver upp datumet. För vår del visste inte oscars video att vi bokat hos panorama så det var tur att vi ringde upp dom ändå. Vi kommer att ha ca 250 gäster och 12 olika mezerätter :)

• kitkät

Juventina, 

Vad bra att du säger det. Då ska vi göra så, ringa först och berätta att vi vill boka dom! Vi kommer nog åka till Sthlm den 8-10 mars, så då kan vi passa på att åka dit och skriva på kontraktet! Kan dom bra svenska? I så fall ringer jag dit imorgon. Jag tycker det är jobbigt att prata arabiska med främlingar och börjar av någon konstigt anledning att bryta och stamma då. 

• Mandis

Kitkät och Juventina, det var så lite så..jag letade jättelänge efter inbjudningskort...är inte så pysslig själv så jag vill hitta något fint och fastnade för korten på dininbjudan! Hoppas ni hittar inbjudningskort som ni gillar snart =)!

Pagnie, vi skrev ut allt på lite finare (tjockare) A4-papper...som veks på mitten (stående) det var en del pusslande att flytta runt sidorna så att det skulle bli rätt när vi satte ihop allt...omslaget beställde vi från Calligraphen. Jag tror jag har lite bilder på häftet...kan lägga upp det här imorgon så får du se hur det blev till slut =)!

• Juventina

Kitkät Vi pratade svenska med dom så det ska inte vara några problem :) dom är väldigt trevliga oxå! Det kan nu vara så att panorama redan bokat åt er men bra om ni kollar ändå för att vara på den säkra sidan. Men enligt den information vi fick var det att ringa dom först eller höra av oss om vi hittar någon annan. Mandis Jag beställde lite provkort tack så mycket för hjälpen :D

• goli

Juventina, välkommen till vår tråd! Kul med fler som joinar oss! Är det bara DJ ni har kvar att boka? Har du köpt brudklänning än? Är ett stort fan av brudklänningar så om du har ngn bild får du gärna dela med dig om du vill! Skrattande

Kitkät, ring upp de jävlarna, hahaha! Håller med, det e inte alltid så lätt att ha med utländska företag att göra. Själv har jag mailat bröllopsarenan två ggr ang att sy på ärmar på min klänning men inte fått ngt svar än. Men idag ska jag ta o ringa dem o se vad de säger.

• Mustikka

Juventina! Ååh jag ville ha dj ninor. Han är grym verklugen. Och väldigt populär. Han var eedan bokad den 27/7 så ring han genast. Jag känner två dj samer. Den ena ör dj samer med fadi och sen Dj samer. Hade preliminärt bokat dj samer men avbokat pga att det tig sån tid för han att ge mig offert. Me ring honom. Han är också super duktig!!

• Juventina
    goli skrev 2013-02-08 10:46:58 följande:
    Juventina, välkommen till vår tråd! Kul med fler som joinar oss! Är det bara DJ ni har kvar att boka? Har du köpt brudklänning än? Är ett stort fan av brudklänningar så om du har ngn bild får du gärna dela med dig om du vill! Skrattande

Kitkät, ring upp de jävlarna, hahaha! Håller med, det e inte alltid så lätt att ha med utländska företag att göra. Själv har jag mailat bröllopsarenan två ggr ang att sy på ärmar på min klänning men inte fått ngt svar än. Men idag ska jag ta o ringa dem o se vad de säger.

Tack så mycket! :)

Jag ska prova klänning i helgen, jag ska förbi Lilly som butiken heter där finns en jättefin klänning som jag velat ha. Dom har en hemsida du kan gå in o kika lilly.nu

Sen så har jag bokat tid på white birds i Stockholm ska även dit o prova! Måste hitta något i helgen :D

Jag är egentligen ute efter en klänning med spetsärmar. Jag såg en på bröllopsmässan men det var fullbokat och jag kunde inte prova något då. Jag tror det är en pronovias.

• Juventina
    Mustikka skrev 2013-02-08 12:04:13 följande:
    Juventina! Ååh jag ville ha dj ninor. Han är grym verklugen. Och väldigt populär. Han var eedan bokad den 27/7 så ring han genast. Jag känner två dj samer. Den ena ör dj samer med fadi och sen Dj samer. Hade preliminärt bokat dj samer men avbokat pga att det tig sån tid för han att ge mig offert. Me ring honom. Han är också super duktig!!

Vi har ringt dj Samer vilken av dom två vet jag inte men han som har en hemsida.. :D och han skulle ringa upp men vi har inte fått något samtal tillbaka. Vem är den andra dj samer?

Dj Ninor ska vi ringa till idag hoppas att han har tid. Jag var på bröllop på Piazza Blu tror jag stället heter i Sundbyberg där hade dom en grymt bra dj.

• Mustikka

Det är så dumt när han inte hör av sig. Finns en annan dj samer och fadi. Har hört att han är bra också. Kolla på fb. Samer said dj stars heter han. Han norde vara bra på att höra av sig. :) När gifter du dig?

• Pagnie

oh det där med dj är jag så glad att vi har klart. vi bokade våran i höstas. Känns som att man måste ringa dom tidigt om man ska få någon tid. vi var däremot väldigt sena med att boka de kurdiska spelmännen så jag var lite nervös att vi inte skulle hitta några. men nu är även det fixat. däremot måste jag ringa lokalen och se om dom bokat fotograf också.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop