Orientaliskt bröllop
Kitkät och Goli,
Ja det är verkligen fräckt!! Och det värsta är ju att detta är folk som för inte så länge sen fixade med bröllop själv!! Fast den som ville ta med barnvakt är ju lite speciell. Nu tar hon dock inte med barnen alls, har hon sagt. Som du sa Kitkät, pallar man inte se efter dem själv så lämnar man de hemma. Punkt slut!! Ska man tillåta sånt till varannan person eller en extra kompis till var tredje så kommer antalet fördubblas liksom! Har redan mer folk på listan än vad jag vill ha egentligen!! Aja, det blir iaf varken någon random kompis eller någon barnvakt. Kommer vara stenhård med det. Speciellt när vi faktiskt tycker att vi "underlättat" för folk genom att acceptera barn! (Hade man inte gjort de kan jag garantera att samma person hade klagat över att barnen inte var välkomna och hur de ska hitta barnvakt osv...GARANTERAT! Haha)
Ang slöja, ja jag håller med dig Kitkät. Kommer också försöka ha på min så länge det går iaf. Men 4,5 meter plus den stora kjolen på klänningen, jag vet inte hur hållbart det är när folk börjar lyfta en osv. Men annars håller jag med dig att det inte är jobbigt att bära den runt armen. Många gör det. Hoppas den blir som du vill och tänkt dig. Förstår för övrigt inte meningen med avkapad slöja, så att den inte är rundad. Tycker det ser så konstigt ut faktiskt. Och ja, din klänning är redan i helspets det kan lätt bli kaka på kaka med en slöja i spets också. Min har spets i kanterna och jag trodde det skulle bli för mkt först också men det smälte in...men min klänningen är ju inte heltäckt i spets heller.
Jättefins champagneglas! Vi ska också beställa därifrån. Jag tänkte eventuellt konservera min bukett ju och då ha den i en glaskub på en pelare och då sa floristen att de kunde sätta in champagneglasen och Inbjudningskort i kuben också om jag ville så kanske gör vi så. Får se. Vet inte om de blommor jag hittills valt blir så fina när man konserverar dem.
Goli, snart är det verkligen dags för dig. Vi ska på bröllop samma dag som du gifter dig. Kommer tänka på dig då ju haha... Märket på skorna är samma som Kitkäts men annan modell. Dem finns på Brandos hemsida. Efter lite krångel på hemsidan så har jag nu lyckats klicka hem mig två par haha så ett par åker ju i retur direkt när jag kommer hem.
Vill också se bilder på provsmink/hår. Jag börjar bli nervös för min. Har ju anlitat samma som Pagnie och hon verkar jätteduktig verkligen. Men jag blir lite nojig av att hon mestadels stylar skandinaviska brudar. Hon gör det jättefint. Men det är ju lite annorlunda i hur våra bröllop är. Håruppsättningarna är lite mer avancerade osv. Jag är rädd att hon kanske inte fixar det...även om hon "godkänt" alla bilder jag skickat till henne och sagt att de ser bra ut. Sminkningen oroar mig också lite, men inte lika mkt för jag tar med min kusin som är grym på att sminka så hon får i värsta fall vägleda lite i vilket smink som passar mig osv. Iaf, ska dit 9/8 (dagen efter dig Kitkät) så får vi se hur det blir då. Som sagt hon verkar jätteduktig så jag tror jag bara skapar elaka scenarios i skallen men ja... We shall see.
Nu i augusti ska vi även träffa dekoratör och florist igen. Samt Afram i slutet av augusti. På måndag har våra inbjudningskort anlänt, så då ska de fixas med dem. På fredag ska jag prova klänningen igen och se hur ändringarna går. Hon vill inte ändra för mkt åt gången ifall jag inte skulle bli nöjd. Sen måste vi hitta snygga lackskor till fästmannen. Vill inte hyra dem då han lär använda dem igen sen ändå. Och tror vi hittat en så vacker klänning till min mamma från Tarik Ediz, så på måndag bär det av till Södertälje för att prova den. Min lilla mamma!!!
Vi måste även beställa såna bordsnummerskort, men jag funderade på om vi skulle beställa de från calligraphen som är trekantiga. På ena sidan bordsnr, på andra sidan drinkmeny (min brors kompis är bartender och ska tillsammans med en annan bartender mixa lite drinkar under kvällen från typ 22-22.30 framåt) med 5 olika drinkar döpta till några namn som vi inte kommit på än, och sen på tredje sidan antingen ett citat eller matmeny (men det känns lite sisådär, med tanke på att man inte har tre eller femrättersmiddag ju). Vad tror ni? Spriten ska vi också åka iväg och köpa i Tyskland...i september någon gång tror jag. Visste inte att man kunde åka till Estland? Är det billigare där? Än Tyskland?