Orientaliskt bröllop
Goli,Tack så himla mycket!!
Satt igår i världens längsta konversation med min svägerska och planerade. Vi vill ju gärna fixa oss tillsammans. Min mamma, svärmor, svägerskor och ena svägerskans dotter...Därför behöver vi nu samla ihop lite stylister. Det går inte med bara en på flera personer. Men ska även kolla med min stylist (om jag är nöjd med henne) ifall hon har några kontakter som hon i så fall kan ta med sig... (finns en del kusiner från utlandet som också vill få håret fixat och mostrar som mest bara vill föna till det fint). Så nu är det en del att ta itu med.
Lite svårt med tanke på att alla bor utomlands och inte kommer hit förrän några dagar innan bröllopet. Men det ska nog gå
Kitkät,
Jag håller med Goli... De är professionella och har nog jobbat på detta sätt tidigare. Jag tror inte du behöver oroa dig för att det ska bli konstiga avbrott eller hackigt. Som Goli sa, de känner av. Min kusin hade DJ, plus två liveband (gifte sig med en kille från annan nationalitet, så de ville också ha ett liveband) och DET kan jag tala om för dig var ett pussel att få ihop. När spelar den ena och den andra och DJ. Men det gick så jäkla bra. De synkade riktigt bra. OCH banden (från vår sida Josef Özer...ja vår släkt älskar honom hahaha) var duktiga på att känna av när de gjort sitt och de andra kunde ta över...de signalerade på något sätt till varandra. Slutade med att folk hade roligast och dansade mest till vår musik faktiskt så Josef spelade mest under hela kvällen. Ingen sida klagade och alla hade trevligt.
Min kusin som gifte sig i maj hade också liveband och dj...inget hackade där heller. Det har aldrig hänt att jag varit på bröllop där man haft båda (och idag har många båda, iaf de bröllop jag varit på) och man känt att det blivit märkligt eller något.
Du kanske ska prata med bandet och DJn. Antar att de är välinformerade om att ni ska ha båda? Tror de kommer tala om för dig då att du inte behöver oroa dig och att de kommer överens sinsemellan varandra hur de ska göra för att uppfylla dina önskningar.
Nej, de dukade inte av mezen. De dukade av den kalla mezen men lät den varma mezen vara kvar. Folk åt fortf under kvällen. Ligger det framme så äter folk, så brukar det vara. Sen om man saknar det för att man tar bort det vet jag inte riktigt? Jag kommer inte be dem ta bort den varma mezen. Det blir lite som nattamat. Frukttallrik låg på bordet hela kvällen. Likaså den här blandtallriken med fetaost, sucuk, gurka osv (den kommer vi inte ha på vårt...tycker den tar onödig plats och ser inte rent ut på bordet). Annars tycker jag att de var jätteduktiga på att duka av tallrikar osv efterhand så att det inte såg proppfullt ut på bordet som det ibland gör.
Ang uppsättningarna. Jag har skickat flera bilder till henne och hon har kommenterat att det ser bra ut och blir nog toppen. Så jag HOPPAS ju innerligt att hon verkligen hade varit ärlig om hon känner att det är något hon inte behärskar... I värsta fall använder jag henne för smink och sen får jag stressleta en frisör (har en i åtanke...) och i värsta värsta fall så har jag så jäkla många frisörer i släkten att jag gråter ut hos en av dem (som förvisso är bjuden på festen men behöver liksom inte stressa på morgonen med att få sig själv i ordning då vår vigsel är så sent). Så egentligen är jag lugn med hår också. Har grymma folk kring mig som erbjudit att fixa också....mest att jag inte vill stressa andra den dagen när de också är bjudna till bröllopet.
Men ja, jag förstår inte heller hur de kan tycka det ser fint ut. Allas hår ser likadant ut... tupperad lugg och, som du sa, bowlingklot där bak. :-/