Kitkät,
Jag tycker det är jättefint med midjebandet. Det gör att det händer lite mer på klänningen också. Alltså att den markerar lite mer. Och om det är som du säger att du inte har de former du hade önskat så tror jag att midjebandet förhöjer illusionen av mer former. Så jag hade kört på det!
Förstår vad du menar med att man tycker det känns tomt utan armband för att man faktiskt ser det på de flesta brudar. Jag tänker också så emellanåt. Men samtidigt, de flesta (iaf syrianska) brudar har axelbandslös klänning t ex och tiaror och hela baletten plus en uppsättning som får tiaran att se ut som ett fjuttigt diadem. Med andra ord, det må vara så att de flesta har armband men du har en glittrande klänning, en väldigt vacker klänning som kommer stå i fokus. Man behöver inte ha för mkt smycken, enligt mig. Dessutom, iaf bland syrianer, ofta har jag sett att man får ett smycke i gåva av svärföräldrarna eller så och då kanske man av tacksamhetens skull väljer att ta på sig det. Tanken har ju slagit mig efter x antal bröllop man varit på där man ser att när de hämtar ur bruden så sätter de något smycke på henne... säg mig, vet du om detta är tradition bland vårt folk eller gör vissa så bara? Känns ju urdumt att fråga en sån sak liksom; "Kära svärmor, ska ni komma med ett smycke kanske? För ni förstår, det ändrar hela min idé om smycke till klänningen?!" hahahaha... Aja, det där var en liten sidenote.
Jag köpte min i Norrköping. Rafaela Mode. Jättegulliga är dem. Mammas klänning är beställd från Proms and Weddings i Malmö. Jättebra att ha och göra med tycker jag! Kolla deras hemsida. Man kan beställa från hemsidan också