Orientaliskt bröllop
Nu är fästmannen hemma (var utomlands på en väns bröllop) och ordningen är återställd haha... Känner mig inte fullt lika stressad nu och nära och kära har kommit med lösningar som gör att jag inte behöver bli gråhårig iaf nu när det är ca 8 veckor kvar.
Och min kära bror kommer upp och hjälper till om någon vecka! Saknat honom!!!
Tack Goli! Det är ju verkligen så. Här kan man ventilera allt Och jag håller med dig, det tillhör lite att få utlopp. Efteråt känner man sig alltid (iaf för min del) starkare och har ny energi. Så nu är det bara att köra!
Och ja, nej jag kände inte att hon hade koll alls. Jag ser minst 5 år äldre ut på bilderna efter hennes provsmink, och folk har svårt att tro på när jag säger att jag fyller 30.
Har fått min vilja igenom att ha orkideer som majoritet på blomarrangemangen. Mer eller mindre alla andra typer av blommor ingår i "obegränsad" mängd men av orkideer så "ingår" Egentligen inte mer än någon kvist (1-2) på varje arrangemang men jag vill ha mer. Får eventuellt betala en slant extra fast Afram var väldigt tillmötesgående så jag hoppas dekoratören gör som jag säger. Det tror jag han gör också, iaf om Afram backar upp mig. Annars sa fästmannen igår att om jag verkligen vill ha det så betalar vi extra så att vi får det.
Världens bästa!!
Sist vi var hos Afram så visade han det arrangemang du ska ha Kitkät, med vaserna i olika höjder och sa att jag kunde få det ju med orkideer i. Men jag har ju fastnat vid kandelabrar.
Har bilder på mobilen över hur jag vill ha det. Hittade det igår. Får lägga in de senare.
Håller med Goli, det var jättefint med fontänen Kitkät!! Det kommer bli hur fint som helst
Har äntligen hittat skor till fästmannen också och om 3 veckor ska jag iväg med svågrarna och ringbäraren för att prova ut smoking till dem. Min klänning behöver jag inte prova igen förrän i oktober. Den 21a ska jag provsminka igen (kusinen som gör det ju så det är mest bara för att bestämma färger osv hon har sminkat mitt tidigare flera gånger).
Har beställt massa smått och gott från Calligraphen som vi ska lägga upp på brickor i hemmet innan kyrkan...det är inte helt sunt det här faktiskt. Kände det när jag klickade hem ytterligare en favourbox bara för att ha variation (har redan 2 olika)... :-/ (vi kommer inte ge ut några i lokalen...utan de som passerar i hemmet innan kyrkan får ta det dem vill ha typ).
Och gällande OSA. Ingen har hittills hört av sig FÖRUTOM våra vänner och kollegor (alltså icke-syrianer). haha... Så typiskt. Men det är ju tid kvar och alla inbjudningar är faktiskt inte ute än. Mina kollegor är ju världens bästa. De blev så chockade av att bli bjudna, men de har ju varit mer engagerade i vårt bröllop än många andra sedan jag började planera i januari. Så nu har alla bett om att jag ska skicka ut inspo bilder till dem så de vet vad de ska leta efter för klänningar osv. De köper inte att jag säger; "valfri lite festligare klänning". Icke! Så mkt koll har de att de vet att ingen kommer med någon lätt sommarklänning.
Ska bli så himla kul!!!!
Ja som ni kanske märker så är jag betydligt mer positiv idag
Kitkät, kan inte du visa ditt hårsmycke som du köpt? Förresten när ska du på nästa provuppsättning?